iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Autolader, werkt opladen wel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/12260-autolader-werkt-opladen.html)

SnoRt 03-05-08 00:10

Autolader, werkt opladen wel?
 
Ik heb bij de Apple winkel (YouMac, Eindhoven) een ding gekocht die ik in de sigaretten aansteker kan stoppen. In dit apparaatje zit vervolgens een USB aansluiting.

Ik dacht dus, dan kan ik daar mooi het USB kabeltje van m'n iPhone instoppen en opladen maar. Helaas! Althans, dat denk ik..
Ik krijg geen melding dat ie gaat opladen, dus niet het normale groene batterijtje dat vol zou moeten stromen :(

Maar vanavond, toen ik het probeerde, had mijn telefoon de melding dat er nog maar 10 minuten stroom was, maar na een ritje was het ineens niet meer en was het batterijtje rechtsboven ineens weer wit geworden.

Hij lijkt dus wel op te laden, maar dan zonder melding. Ik zou echter gewoon een oplader willen hebben waar ik de melding gewoon ook krijg.

Mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met mijn soort oplossing voor het opladen in de auto en krijgt die ook geen melding dat er opgeladen wordt?
En weet iemand een auto-oplader die WEL die melding geeft?

Alvast bedankt!!

SnoRt 03-05-08 23:46

Niemand???

simba 13-05-08 15:19

Griffin Powerjolt SE
 
Ik gebruik de Griffin Powerjolt SE autolader, en deze werkt perfect. Zodra ik de iphone aansluit, krijg ik een melding dat het aan het opladen is. Ik heb hem gekocht bij de Apple Store in Florida.

Let op het gaat om de SE (Second Edition).

harrys 20-05-08 00:22

hier hetzelfde probleem; ik gebruik de av-cable van apple en zou graag en usb lader voor de auto gebruiken. de geopperde lader van griffin heeft geen usb uitgang maar heeft een vaste kabel met stekker.
Inmiddels 3 laders geprobeerd en geeneen werkt; eentje werkt gek genoeg soms.
IS ER EEN MERK met eenoplossing????
gr
H

chrisholman 15-07-08 18:04

Autolader werkt ook niet, minimaal te leveren vermogen
 
Mijn universele autolader (USB) werkt ook niet, dacht eerst dat het aan de kabel lag maar die is prima. Ik vermoed dat het ligt aan de specs van de autolader, die zal een minimaal vermogen moeten kunnen leveren en dat zal voor de iphone behoorlijk hoger liggen dan voor de meeste andere apparaten zoals de tomtom en ipods. Op Internet kan ik niet veel vinden over de eisen voor de iphone, maar de standaarden spreken over 100mA, 500mA en 1A tot een max van 2A. Ik vermoed dat de iPhone 1-2A vraagt (de SuperDrive van de MacBook Air trekt zelfs 1,5A over USB (5Volt). Mijn USB car adapter geeft niet aan wat max is, maar als je er 1 koopt met een zekering van 2A zit je eigenlijk altijd goed.

Jo80 16-07-08 11:24

Auto Lader
 
Welke auto lader werkt voor de iPhone 3G? Dat zijn er vooralsnog niet veel, begrijp ik? Ik heb er 1 geprobeerd en die werkte niet. Een hele simpele van de Media Markt was dat. Met 2A zekering.

Dus wie weet welke auto oplader ik moet hebben voor mijn iPhone 3G?

nuvo 21-07-08 14:15

Aoutolader
 
Ik ben in Amsterdam bij een Apple reseller geweest en deze wist mij te vertellen dat er nog GEEN auto lader op de markt is welke werkt.
Ze hebben de beschikbare, ook geen Apple, getest en geen werkte.

Hij wist te vertellen dat het een software instelling is.

Wachten dus op een nieuwe versie.
Wel vervelend want de iPhone is rap zonder stroom. :o

chrisholman 21-07-08 16:08

Ik heb afgelopen vrijdag een lader gekocht bij de AppleStore (YouMac) in Eindhoven en deze lader doet het uitstekend. Het is de Macally USBPower (Universal USB AC Charger & USB Car Charger for iPod & iPhone) en je hebt voor 25 piek zowel een USB autolader als een 110/220 Volt lader met internationale stekkers, ziet er nog gelikt uit ook (zwart/zilver met rode led. De lader bij de TMobile schijnt ook te werken maar is niet USB (stekker alleen voor Apple) en kost 20 piek (EURO), dus dan is de keuze makkelijk, ik gebruik de Macally nu ook voor mijn TomTom.

cypher21 21-07-08 16:11

@ chris
Hebben we het over euro's of guldens (pieken?)

Ik gebruik trouwens zelf gewoon de lader van de tomtom voor in de auto, werkt prima

paradroid 28-07-08 15:43

ha!

de 3G kijkt of er spanning op zijn datalijnen zit alvorens hij wil laden . Veel laders geven echter alleen maar de 5V spanning (wat voor 99% van de toestellen OK is)

de oplossing : met 4 weerstandjes een spanningsdelertje maken

-> tzywen.com - How to Charge an iPhone

Heb het geprobeerd en het werkt prima . Totale kosten : 20 cent :)

In zo'n sigarenaansteker-USB adapter kan je die makkelijk mee in de behuizing proppen .

iScorpio 28-07-08 15:51

Ik heb gewoon bij de Phonehouse een USB auto-oplader gekocht. Dit samen met de oplaad kabel van de iPhone werkt het goed in de auto. Geen problemen hier.

rvanhusen 29-07-08 20:59

Hallo,

Vandaag bij Applestore in Apeldoorn US Car lader gekocht. Prijs 9,95 euro.

Met de kabel van de iphone werkt het prima net geprobeerd. Scherm geeft aan dat de iphone aan het laden is.

Dus voor 9,95 klaar. :D

Groet,

Rien

VisionRoy 10-08-08 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 149271)
@ chris
Hebben we het over euro's of guldens (pieken?)

Ik gebruik trouwens zelf gewoon de lader van de tomtom voor in de auto, werkt prima

Je bedoelt de kabel met de mini-usb aansluiting ?

Werkt die dan ? :S

dedafmonteur 10-08-08 19:47

hij moet gewoon op kunnen laden,mijn ipod en psp doen eht ook gewoon in de auto emt precies hetzelfde ding wat jij hebt.

soms moet je een beetje met het ding wat in de sigaretten aansteker gaat draaien voordathij goed contact maakt.
dat is bij mij wel het geval.

ButcherJF 10-08-08 21:07

Ik heb via de Apple Store de zwarte Griffin Powerjolt iPhone/iPod Chagr-USA gekocht (€ 19,95), partnumber TS267LL/A. Is een 'plug' met de laad/sync kabel erbij. Zo heb je dus alles bij de hand in de auto, niet apart nog je kabeltje meenemen -of vergeten.

VisionRoy 10-08-08 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 166438)
Ik heb via de Apple Store de Griffin Powerjolt iPhone/iPod Chagr-USA gekocht (€ 19,95), partnumber TS267LL/A. Is een 'plug' met de laad/sync kabel erbij. Zo heb je dus alles bij de hand in de auto, niet apart nog je kabeltje meenemen -of vergeten.

En die werkt ook gewoon goed op de 3G ?

ButcherJF 10-08-08 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy (Bericht 166442)
En die werkt ook gewoon goed op de 3G ?

Jep, net getest.

VisionRoy 10-08-08 21:14

Dat is dus deze :
Apple Store (Nederland) - Griffin Powerjolt Car Charger voor iPod/iPhone

?

jamy015 13-08-08 11:36

Er zijn altijd vier 'aansluitingen' (soort goudkleurige streepjes) op een USB-poort. Bij een USB-lader worden daar alleen de buitenste twee van gebruikt. En dat is het probleem. Op de middelste moet een extra spanning worden gezet om het opladen te beginnen. Als het opladen is begonnen kan de extra spanning worden weggehaald. Google even ernaar (ik weet de website niet meer).

edit: sorry, was al gepost

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paradroid (Bericht 154818)
ha!

de 3G kijkt of er spanning op zijn datalijnen zit alvorens hij wil laden . Veel laders geven echter alleen maar de 5V spanning (wat voor 99% van de toestellen OK is)

de oplossing : met 4 weerstandjes een spanningsdelertje maken

-> tzywen.com - How to Charge an iPhone

Heb het geprobeerd en het werkt prima . Totale kosten : 20 cent :)

In zo'n sigarenaansteker-USB adapter kan je die makkelijk mee in de behuizing proppen .


paradroid 13-08-08 11:39

tzywen.com - How to Charge an iPhone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.