iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   De nieuwe EarPods - ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/124781-de-nieuwe-earpods-ervaringen.html)

ballegooier 14-09-12 10:50

De nieuwe EarPods - ervaringen
 
:) De nieuwe EarPod :)

http://www.macfreak.nl/modules/news/...pods-groot.jpg

Overwoog ik laatst nog om eens om de aankoop van de €79,- kostende in-ears te doen - komt Apple met een sterk (?) verbeterd headsetje voor 3 tientjes.
Nog maar even wachten, dus :)

Wie heeft 'm al? En hoe bevalt 'ie? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Merlijn3 15-09-12 18:27

tip: bezoek youtube voor reviews.

apotheosis 15-09-12 21:25

Ik ken iemand die deze heeft en heeft meteen gezegd de bass beter is en de bouwkwaliteit beter is.

ballegooier 15-09-12 22:26

Zijn ze al verkrijgbaar (geweest) dan?

MacKnarf 15-09-12 22:31

Ik heb ze vanmiddag in de Apple Store in Amsterdam gehaald.
Ze klinken echt veeel beter dan de oude Apple-oortjes.
Vooral de lage tonen. Ze zitten bij mij prima, maar dat is persoonlijk.

ballegooier 15-09-12 23:05

Potverdorie. Was gister bij MediaMarkt zeiden dat ze pas bij de iPhone 5 release uit komen. Ik woon verdraaid in amsterdam. Ga ze maandag of morgen meteen halen!

Bomans 15-09-12 23:08

Een Apple store hebben en toch naar de MM gaan informeren ...?

ballegooier 16-09-12 00:02

Tja, die zit hier om de hoek (woon niet in Centrum)

ballegooier 17-09-12 15:24

Nou ik heb ze. Eerste ervaring: kleine verbetering tov de vorige. Zitten idd lekkerder. Ik hoef m'n podcast niet meer knoerthard te zetten om in druk verkeer toch de mensen te kunnen verstaan (radio programma) Iets betere bas en hoge tonen weergave. Al met al een prima alternatief voor die andere in-ears van 79,- waarbij toch wel een nadeel is dat je bewegingsgeluiden hoort van je eigen lichaam (door de siliconen hermetische afdichting) zoals bijv het snoertje tegen je jas en je voetstappen tijdens het (hard)lopen.

De nieuwe oortjes zijn wel een stuk lichter dan de oude, zó licht dat ik een nadeel ontdekte; ondanks de betere pasvorm, waait een oortje af en toe uit m'n oor :D

Was tevens ook m'n eerste Apple Store bezoek. Wel gek eigenlijk om gewoon een product van de schappen te pakken, te scannen en te betalen op je eigen iPhone en ermee naar buiten te lopen (geen detectie poortjes?)

En stupid MM met hun 'pas bij de iPhone 5 release'...

Murgen 19-09-12 15:19

Ik kreeg ze vandaag binnen. Afgelopen woensdag besteld via de Apple shop. Eerste indruk: beter geluid, (te)veel lage tonen, ik heb in mijn settings 'minder lage tonen' aangevinkt. Ik heb ze vooral gekocht omdat ik last heb van geïrriteerde oren en denk dat de rubber randen van de iPhone oortjes dat veroorzaken.

jevamo 19-09-12 17:14

Was vanmiddag bij icenter in alphen a/d rijn. Daar wist de verkoper het 1e instantie niet eens waar ik het over had. Earpods??? Ja die oortjes due o.a. bij iphone5 geleverd worden.. Oh die, pas de 28e komen ze in de verkoop..

Lekker dan. Terwijl ze op de site van icenter zelf al wel verkrijgbaar zijn

Murgen 19-09-12 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevamo (Bericht 820871)
Was vanmiddag bij icenter in alphen a/d rijn. Daar wist de verkoper het 1e instantie niet eens waar ik het over had. Earpods??? Ja die oortjes due o.a. bij iphone5 geleverd worden.. Oh die, pas de 28e komen ze in de verkoop..

Lekker dan. Terwijl ze op de site van icenter zelf al wel verkrijgbaar zijn

Gaat goed daar. Apple 13/9 om 07.00 uur besteld en om 16.26 de verzend bevestiging. En vandaag dus bezorgd.

HowowcanIgo 19-09-12 20:31

Heeft er al iemand een redelijk eindje mee gelopen (hardlopen voor de Nederlanders)?

Howow

IRom 21-09-12 11:19

Zitten lekkerder en hebben voller geluid. Wel vallen ze naar veel beweging wel uit. Minder snel dan de oude oordopjes

Murgen 21-09-12 11:24

Ik heb ze nu 1 dag mee gehad en ongeveer 2 x 2 uur ingehad. Geen jeuk terwijl mijn oren nog flink geïrriteerd zijn door de oude oortjes.

borgqueenx 21-09-12 12:40

geluid van de bass is zeer goed. klinkt mooi diep en niet overpowered. De rest is hierdoor helaas een beetje moffig, overstemd...
Isolatie is 0, en comfort is gemiddeld.

Durieuxtje 22-09-12 09:44

Ik vin de nieuwe oortjes een grote verbetering in vergelijking met de oude! Het is wel wat wennen om ze in je oor te voelen, maar na een tijdje ben je ermee vertrouwd. Zoals borgqueenx zegt, de bassen zijn veel beter, maar het algemene geluid kan wel beter.

bapekawss 28-09-12 16:28

net iphone gehaald en oordopjes zijn echt prima

blingbling 28-09-12 21:59

Ik vind ze prima!
Als de EQ op de iPhone uitstaat zit er idd een beetje weinig hoog in.

Als de EQ op Elektronisch of Meer hoge tonen gezet word dan is het geluid een stuk beter.

Als ik opnieuw de afweging zou maken tussen mijn €130 Bose oordopjes of de €30 Earpods zou ik denk ik de earpods kiezen vanwege de super prijs-kwaliteitsverhouding.
Die keuze hoef ik alleen niet te maken want ik heb ze allebei :D

LennH16 11-10-12 09:57

Super prijs-kwaliteit verhouding, toen ik ze voor het eerst in deed en een nummer opzette met een flinke bass kreeg ik echt een 'wow' momentje. Ben zeer onder de indruk !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.