iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Goede iPhone 5 hoes? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/126322-goede-iphone-5-hoes.html)

casper22 29-09-12 12:52

Goede iPhone 5 hoes?
 
Nou heb ik net mn iphone 5 binenn en wil vandaag daar een hoes voor gaan kopen, wat raden jullie aan?
ik ben echt bang voor krassen enzo dus wil iets dat goed beschermd

Decoded Leather Flip Case iPhone 5 Black - Appelhoes

Griffin Survivor Extreme Duty Hardcase Black voor Apple iPhone 5 | iPhone2Day.nl

ik had zelf die 2 gezien, ik vroeg me af wat raden jullie aan?

sjors199 29-09-12 13:07

Hoi Casper,

ik ontvang vandaag mijn iphone 5, en ik heb dit hoesje al een paar dagen in huis.

SwitchEasy Nude Ultra Black voor Apple iPhone 5 | iPhone2Day.nl

Ik vind zo een flip case hoesje niet zo fijn eerlijk gezegd, maar het beschermt wel goed.

ballegooier 29-09-12 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casper22 (Bericht 829176)
ik ben echt bang voor krassen enzo

Dan zou ik een (full-body) plakker nemen, bijv. de Invisible Shield of de BodyGuardz full-body. Ik heb m'n iPhone 4 zelf al een paar keer laten keilen op de straat, daar helpt het niet tegen (hoewel mogelijk daardoor het glas niet barstte) maar tegen krassen wel. Zojuist mijn 2 jaar oude iPhone 4 van een nieuwe plakker voorzien, en er zit nog geen enkel krasje op het scherm.

Wat ik wel zie is dat collega's met zo'v volledige 'portemonnee' om hun iPhone heen, dat ding steeds uit moeten pakken, of uit zo'n ding moeten schuiven. Als er dan een zandkorreltje tussen (tussen iPhone en hoes) zit, creëer je volgens mij de ideale omstandigheid voor krasjes...

NH2505 29-09-12 13:39

Ik heb gisteren mijn iphone gereserveerd, dus deze heb ik nog niet, maar wel al mijn flipcase! Het is er eentje van Melkco, zie de link hieronder:

Melkco Premium Leather Case for Apple iPhone 5 - Jacka Type (Black LC) Notebook Cell phone Accessories, Zubehör, accessoires, accessori,

casper22 29-09-12 13:52

straks even bij mediamarkt kijken ook!

maar vind het moeilijk

ik vind zon ''portemonnee'' inderdaad niet supermooi maar t beschermt wel goed!!
(of wat jij zegt over die zandkorrels miss toch niet?)

Ik heb de iphone bijna altijd in OF mn broekzak OF mn jaszak... dus wat zou dan het beste beschermen
ik ga er zoiezo een screenprotector op doen maar het hoesje vind ik nog lastig kiezen
zon nude ultra black vind ik het ''mooiste'' maar denk dat het wel minder beschermt als iede hele tijd in en uitm nzak gaat

NH2505 29-09-12 14:04

Ik ben zeer positief over een flipcase, alle hoeken van de iphone zijn (meestal) beschermd, achterkant en voorkant.

Voor mijn 4s heb ik een flipcase van Piel Frama, wel niet goedkoop, en enig minpunt vind ik toch wel de uitsnijding voor de camera, deze hoek van je iphone is niet beschermd moest hij toevallig hierop vallen heb je prijs... Zie foto via deze link: Piel Frama iMagnum iPhone 4/4S Black - DressMyiPhone.nl

Daartegenover is mijn nieuwe flipcase van Melkco wel voorzien van 4 beschermende hoeken, en kost die toch een stuk minder (44 €).

apotheosis 29-09-12 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 (Bericht 829218)
Ik heb gisteren mijn iphone gereserveerd, dus deze heb ik nog niet, maar wel al mijn flipcase! Het is er eentje van Melkco, zie de link hieronder:

Melkco Premium Leather Case for Apple iPhone 5 - Jacka Type (Black LC) Notebook Cell phone Accessories, Zubehör, accessoires, accessori,


Ik heb deze en zeer tevreden van, van zo goed als begin tot het einde beschermd. Met deze zal de phone niet snel kapoet zijn :).

NH2505 29-09-12 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 829304)
Ik heb deze en zeer tevreden van, van zo goed als begin tot het einde beschermd. Met deze zal de phone niet snel kapoet zijn :).

Inderdaad! Zag er een goede case uit, nu nog een iphone om erin te steken :o

dannyhtek 29-09-12 16:58

Ikzelf heb vandaag ook mijn iPhone 5 ontvangen en zojuist de bodyguarz full body. Net even de front erop gepleurd, maar wat een geaap is dat geworden zeg.. Over 30mins maar even het resultaat checken :d

ballegooier 29-09-12 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek (Bericht 829357)
wat een geaap is dat geworden zeg..

Haha 🐒
Je moet er inderdaad rustig de tijd voor nemen, en het helpt als je het al eens vaker hebt gedaan :)

Ach, je hebt iig nu je bescherming erop vanaf dag 1. Doe je het over een paar maanden nog eens over, als de druk lager is en je er even de tijd voor kunt nemen.
Check mijn resultaat: (inmiddels 5e setje :)) http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...rdz#post829148

bisebaer 29-09-12 18:24

Die SwitchEasy Nude had ik ook, maar die knopjes aan de zijkant zijn bagger: ze maken óf geen contact met de iPhone-knopjes of ze blijven steken, dus eigenlijk is de case daardoor onbruikbaar. En met de knopjes eruit lijken de iPhone-buttons volgens mij onbereikbaar ...

Dragon 29-09-12 19:34

Zo'n flip case of fullbody beschermt wel goed, maar zie mij echt niet met zo'n ding lopen. Koop je iets moois stop je hem weer terug in een doos.

Ik ga voor de Slight van Desmay. Net besteld.

http://tweakers.net/ext/f/jMcAAN2Fdl...0bxwR/full.png


en anders deze:


http://luxury.gresso.com/upload/iblo...cases_max1.jpg

:D:D

bisebaer 29-09-12 19:49

Welke is die laatste???

davek 29-09-12 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer (Bericht 829454)
Welke is die laatste???

Gresso Revolution: $1700 :eek:

bisebaer 29-09-12 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 829535)
Gresso Revolution: $1700 :eek:

Bah, klein prijsje voor wat bescherming, toch?! :)

MrBramme 30-09-12 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 829445)
Ik ga voor de Slight van Desmay. Net besteld.

http://tweakers.net/ext/f/jMcAAN2Fdl...0bxwR/full.png

Waar heb je deze gevonden? Ik haat cases maar ik haat schade nog meer :-) hoe dunner de case hoe beter!
Op de site van desmay zijn ze uitverkocht :-(

Thanks!

raydrum 30-09-12 13:20

Ik ken de ervaringen met applehoes... (Zelf nooit iets bestelt) maar daar zijn ze wel Desmay Slight case iPhone 5 Black - Appelhoes

casper22 30-09-12 13:40

wat is nou beter zon case of een leren hoes met flap??

Sniper78 30-09-12 15:00

Is zo'ne wallet interessant?
Hoe gaat t bellen hiermee?

Dragon 30-09-12 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer (Bericht 829454)
Welke is die laatste???

Inderdaad Gresso. Iets te duur lol. Wel erg mooi.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBramme (Bericht 829768)
Waar heb je deze gevonden? Ik haat cases maar ik haat schade nog meer :-) hoe dunner de case hoe beter!
Op de site van desmay zijn ze uitverkocht :-(

Thanks!

Bij appelhoes.nl. Wel iets duurder en ook pas vanaf 5 oktober leverbaar.

Heb hem daar besteld.

Johnny67 30-09-12 23:10

Ik heb deze besteld:

Belkin Clear iPhone 5 Hard Snapshield Case - TyvoX

MrBramme 30-09-12 23:13

Heb ondertussen besloten een screenprotector te kopen (zo'n full body cover) en een slipcase. Moet enkel nog de juiste case vinden. Heb lang gezocht naar die voor mijn 4. Wil een dat ik kan sluiten met zo'n lipje maar GEEN velcro zoals 99% is. Mijn huidige voor de 4 is magnetisch.
Ooit gekocht in de Apple reseller in Leuven. Eens zien als ze er ook hebben voor de 5 volgende week

gerdehaas 01-10-12 23:31

Flip cases zijn fijn in het gebruik als je er aan gewend bent. Er is echter één vervelend probleem bij het maken van foto's met flits. Op de één of andere manier kan het flitslicht zijn ei niet kwijt bij de uitsparing in de Flip case. Er ontstaat vervolgens een foto met een wazige blauwe zweem. Ik heb dit zowel met de iPhone 4 en nu ook met de iPhone 5 Flip cases gehad. Verwijder je de complete Flip case en maak je de dezelfde foto weer, dan is dit probleem er niet en maak je prachtige foto's (zeker met de iPhone 5). Wie o wie heeft de oplossing of wie ondervindt dit ook. Er zijn ook Flip cases met een uitgesneden linker bovenkant, dus geen schaduwkanten

appeltjemet 02-10-12 18:42

bij The Case Company Regina Patent Leather iPhone 5 Red/Black - gsmaccessoires, Hoesjes, Cases, Laders, samsung, iphone, htc, blackberry heb ik het volgende hoesje besteld en ontvangen, ben er blij mee zeker omdat het specifiek hoesje is. Past perfect, aanrader dus.

Jorjo23 02-10-12 21:31

Ik heb met mijn Iphone 4 een SwitchEasy nude gehad. Ik was hier erg ontevreden over. Snel barsten in de cover en er braken ook snel stukken vanaf. Omdat het wat harde kunststof was.

Voor mijn aanstaande Iphone 5 twijfel ik nog. Een lederen hoes of de desmay slight.
Ik vraag mezelf af van wat voor materiaal de Desmay slight is gemaakt.

appeltjemet 02-10-12 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorjo23 (Bericht 831425)
Ik heb met mijn Iphone 4 een SwitchEasy nude gehad. Ik was hier erg ontevreden over. Snel barsten in de cover en er braken ook snel stukken vanaf. Omdat het wat harde kunststof was.

Voor mijn aanstaande Iphone 5 twijfel ik nog. Een lederen hoes of de desmay slight.
Ik vraag mezelf af van wat voor materiaal de Desmay slight is gemaakt.

Hoesje wat ik nu heb is van leer en heel soepel, volgens de site van rundleer. trekkoortje vindt ik ook best wel handig.

Desmay hoesjes zijn ook best handig maar ben er niet zo een fan var, bij vallen kan je scherm alsnog kapot gaan.

Johnny67 02-10-12 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny67 (Bericht 830173)

Ik vind deze toch persoonlijk niet zo mooi.
Voor iemand die interesse heeft graag even een pm sturen.
Voor € 15,- stuur ik het naar je toe.

e_hoogkamer 08-10-12 13:56

persoonlijk heb ik altijd een beyzacase gehad.
Goede ervaringen mee. sinds mijn iphone 3.
Voor mijn iphone4 had ik het op woensdag besteld en donderdag middag binnen, en dat vanuit Turkije.

Merlijn3 11-10-12 18:47

Net een email dat ze 'm morgen gaan verzenden! Yea.. :d

Roos79 12-10-12 10:07

Hier zo n dun hoesje van ozaki bevalt ook goed.

Yzord 12-10-12 10:41

Heb een full body screenprotector en dat bevalt me uitstekend. Heb al 5 jaar dat soort screens en ik verbaas me elke keer dat mensen voor flipoffs gaan of van die dik makende hoesjes. Bij mijn zusje zie ik altijd dat ze die flipoff van de iphone vandaan moet halen als ze een foto wilt maken. Zo'n full body screenprotector zorgt er ook nog voor dat je iphone niet snel ergens vanaf glijdt. En het mooiste wordt bewaard voor later, wanneer je het er weer af haalt :)

raydrum 12-10-12 16:35

Roos79 heb je foto's van dat hoesje hoe die om jou iphone zit en welke kleur je hebt ?

Roos79 12-10-12 17:14

Ik heb de bijna doorzichtige en hij is erg dun ook zit er een screen protector bij.
Foto is lastig die maak ik met de telefoon en daar zit hij om!
En dan bij de phonehouse daar kwam ik hem tegen en was hij voordeliger!
Ozaki O!coat 0.3 Jelly Apple iPhone 5 Transparant - PDAshop.nl

http://www.youtube.com/watch?v=YL0oHmj7oGY

Popsie 12-10-12 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 836893)
Ik heb de bijna doorzichtige en hij is erg dun ook zit er een screen protector bij.
Foto is lastig die maak ik met de telefoon en daar zit hij om!
En dan bij de phonehouse daar kwam ik hem tegen en was hij voordeliger!
Ozaki O!coat 0.3 Jelly Apple iPhone 5 Transparant - PDAshop.nl

Heb hem zojuist bij BOL.com besteld voor 19,95 € :)

vuurvreter 12-10-12 19:07

ik heb deze OtterBox Defender Case Apple iPhone 5 - shop.iculture.nl en ben daar erg tevreden over.

Merlijn3 15-10-12 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 836935)
Heb hem zojuist bij BOL.com besteld voor 19,95 € :)

Veel negatieve verhalen gehoord over die case. Hij blijkt zijn 20 euro ook niet waard te zijn door de slechte afwerking, nauwelijkse transparantie en slechte aansluiting.

Maar wellicht dat die jou wel bevalt :)

Roos79 15-10-12 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merlijn3 (Bericht 838033)
Veel negatieve verhalen gehoord over die case. Hij blijkt zijn 20 euro ook niet waard te zijn door de slechte afwerking, nauwelijkse transparantie en slechte aansluiting.

Maar wellicht dat die jou wel bevalt :)

Hij past perfect en sluit mooi aan en wat bedoel je met transparantie en slechte aansluiting?

kleine jan 15-10-12 14:31

ik heb er nu een goedkope screenprotector op zitten maar daar zie je alles op

ik wil een bodyguardz screenprotector bestellen omdat ik niet echt fan ben van hoesjes.
Nu zag ik in deze topic iets staan over die Desmay Slight en die zag er wel erg dun uit.
Iemand hier ervaring mee of zal ik gewoon maar die bodyguardz bestellen?

Merlijn3 15-10-12 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleine jan (Bericht 838149)
ik heb er nu een goedkope screenprotector op zitten maar daar zie je alles op

ik wil een bodyguardz screenprotector bestellen omdat ik niet echt fan ben van hoesjes.
Nu zag ik in deze topic iets staan over die Desmay Slight en die zag er wel erg dun uit.
Iemand hier ervaring mee of zal ik gewoon maar die bodyguardz bestellen?

Bekijk tweakers eens. Ze zijn niet erg tevreden over de desmay case omdat:
- scherpe randen waar je je hand aan kan bezeren
- slechte afwerking
- kromming
- merk logo vervaagt/ gaat gemakkelijk los

http://imageshack.us/a/img31/8044/dsc04038tl.jpg

kleine jan 15-10-12 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merlijn3 (Bericht 838152)
Bekijk tweakers eens. Ze zijn niet erg tevreden over de desmay case omdat:
- scherpe randen waar je je hand aan kan bezeren
- slechte afwerking
- kromming
- merk logo vervaagt/ gaat gemakkelijk los

http://imageshack.us/a/img31/8044/dsc04038tl.jpg

Ok thx voor de tip, ik ga wel ff lezen daar :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.