iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Batterij iPhone 4 snel leeg / laad niet altijd op, kuren ?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/130139-batterij-iphone-4-snel-leeg-laad-niet-altijd-op-kuren.html)

annika1987 21-11-12 10:31

Batterij iPhone 4 snel leeg / laad niet altijd op, kuren ??
 
Hallo,

Ik heb een witte iPhone 4 maar heb het idee dat de batterij het begint te begeven. Of de oplader, daar ben ik nog niet uit. Of beide, kan natuurlijk ook.

Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging stond de batterij op 100%. Om 10 over 9 was ik op mijn werk, en stond de batterij dus op 100%. Nog geen 3 kwartier later, en dan heb ik eigenlijk nog niks gedaan met mijn iPhone, stond hij al op 93%. Zelfs al kijk ik RTL gemist oid, dan gaat hij nog niet zo hard. Nu deed ik niks en staat ie al in zeer korte tijd op 93%.

Gisteren ging het ook al zo snel. Ik had hem op mijn werk opgeladen omdat het mij al opviel dat hij ineens op 76% stond. Ik ging er maar vanuit dat de oplader er niet goed in had gezeten, waardoor hij niet goed heeft opgeladen. Maar nu krijg ik toch het idee dat het ergens anders aan ligt.

Gisterenavond kreeg ik hem niet opgeladen. Hij gaf wel een signaal toen ik de oplader erin deed en ik kreeg in de batterij een symbool van een stekkertje.
Dit betekent normaal toch dat hij opgeladen is? Hij stond alleen op 32%, dus hij was niet vol. Binnen zeer korte tijd (nog geen uur) stond hij al op 23%. Dus hij laadde niet op en was dus ook zeker niet vol.

Ik begrijp er niks van. Dit is niet mijn eerste oplader (3de al!!) dus ik dacht dat deze misschien ook kapot was, maar dat verklaard nog steeds niet waarom mijn iPhone zo snel leeg is.
Uiteindelijk heb ik de stekker van een oude oplader gepakt (niet het USB/snoer gedeelde want dat was kapot) maar echt alleen de stekker en die deed het wel! Dus de USB die ik nu gebruik in een oude stekker van een vorige oplader. Toen laadde hij wel op.

Op mijn werk ligt een andere oplader, deze doet het ook. Het lijkt dus aan de ene kant aan de oplader te liggen, aan de andere kant, waarom gaat de batterij zo snel? Kapot? Soort 'slijtage' ?

Ik heb de iPhone al sinds juli 2011 dus het zal niet gek zijn als hij het gaat begeven.

Ben benieuwd naar de reacties!

Nog een andere vraag, stel dat ik mn batterij moet vervangen en ik krijg een leentoestel.. ben ik dan al mijn apps kwijt? Als ik mn simkaart erin doe dan neem ik aan dat ik alle apps weer opnieuw op de telefoon moet zetten?
En als ik mijn eigen toestel weer terug krijg, staan alle apps er dan nog steeds op of moet ik dan ook alles opnieuw doen?
Heb ook geen idee hoelang ik hem dan kwijt ben.

icompleter 21-11-12 11:37

De batterij van de iPhone blijft altijd een zwak punt. Op een gegeven moment zal je die daarom moeten vervangen door een nieuwe batterij. Dit is overigens niet heel moeilijk en prima zelf te doen!

Het zou echter ook kunnen dat de dock connector vies of beschadigd is, omdat hij soms wel en soms weer niet oplaadt. Heb je deze al eens goed schoon gemaakt? Misschien zit er vuil in waardoor hij niet altijd goed contact maakt.

richardvdm 28-11-12 13:55

Zoals icompleter al zegt, de batterij blijft een zwakke punt, overigens is dat het geval bij de meeste smartphones. Na een jaar zijn de batterijen op hun retour; ze functioneren wel maar zijn helaas sneller leeg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.