iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Iphone 5 gebarsten scherm (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/130503-iphone-5-gebarsten-scherm.html)

Mcmichel 28-11-12 11:24

Iphone 5 gebarsten scherm
 
heb mn iphone 5 laten vallen is de voorkant is volledig gesplinterd. Voor de rest werkt hij wel nog perfect. Kan ik het glas niet alleen vervangen ipv het volledig scherm? Heb namelijk niet veel zin om rond de 300 euro te betalen. Heeft iemand enig idee waarom dit ook veel duurder is dan bijvoorbeeld het scherm van een iphone 4/4s te vervangen?

Leo van der Meer 28-11-12 21:03

Het is duurder doordar de 5 een ander scherm heeft. Het 4 scherm bestaat uit delen "digitizer en scherm. Bij de 5 is alles geintegeert.

stitchje 29-11-12 15:39

Op you tube zie je vaak filmkes om een scherm van een Apple product te vervangen, denk dat je het scherm wel via Ebay kan kopen, denk ik
Maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen want als je hem dan nog is bnn doet ben je je garantie en al kwijt! Misschien krijg je die 300 euro terug betaald onder de garantie?

Merlijn3 30-11-12 08:47

Valt niet te repareren alleen dat glas nee. Je moet helaas ook het touchscreen vervangen wat dus in het glas zit geïntegreerd.

Los glas kun je wel kopen, maar wat je er mee kunt doen mag joost weten.

TomdeFauw 30-11-12 09:08

Ik heb voor mijn Iphone 4 een keer zelf een scherm besteld en zelf gemonteerd. Dit kon bij Console Pro Iphone reparatie
Wellicht kan dit ook met de Iphone 5.

erichevy 02-12-12 22:14

De Iphone 5 voorscherm is stukken makkelijker te vervangen dan die van de 4.
Bij de 5 haal je de 2 schroefjes aan de onderzijde weg, en met een zuignap kan het glas uit het frame gehaald worden.
(alhoewel, een zuignap op gebarsten glas...)
Naar boven toe wegdraaien om de contacten los te halen.

Grt,
Eric.

Soepkip 11-12-12 10:17

Volgens mij is het gewoon geld trekkerij. Een LCD scherm en een frontje zijn toch ook niet zo duur voor een iPhone 4? iPhone 5 is gewoon nieuw en daar wordt geld op verdiend. Een vriend van mij heeft zijn iPhone 5 wel professioneel laten repareren bij Doctor Gadget, maar ook voor die prijs. Ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat ook de iPhone 5 betaalbaar te repareren is.

iNemesis 14-03-13 10:23

tip om de gebarsten scherm los te krijgen : Afplakken met (zeer goede hechtbare plakband). Dan met zuignap eruit halen ... Tja dat de iphone schermen zo duur zijn dat ligt voor de hand. Als je zin hebt om een paar maanden te wachten, gaat de prijs vanzelf een keer naar beneden.

senna22 28-06-13 22:54

hier een complete guide hoe het zelf te doen.

suzuki2002 29-06-13 10:07

Richtprijs. Scherm vv. Let op. Wel origineel. 185 euro




Senna. Heel leuk zo,n guide. Maar als je deze gebruikt. 100procent. Zeker dat je her en der flexkabels kapot maakt.

Stakies 06-07-13 15:28

iPhone 5 gebarsten scherm
 
Je kan het beste even wachten tot de prijs gaat dalen.
Echter als je je scherm zelf vervangt en het verkloot ben je je garantie KWIJT.

XIII 06-07-13 15:56

Die garantie is al niets (of weinig) meer waard door de val(schade).

Stakies 07-07-13 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 902604)
Die garantie is al niets (of weinig) meer waard door de val(schade).

Je kan beter even langs een erkende reparatiewinkel gaan. Je bent wel wat meer geld kwijt, maar dat zijn mensen met ervaring. Gewoon even informeren bij tal winkels!

MarliekeS 08-07-13 15:57

Ik heb het ook een keer gehad, maar ik heb 'm gelukkig vol verzekerd!
Maar als ik jou was zou ik idd gewoon langs een erkende reparatiewinkel gaan, anders maak je m straks helemaal kapot, zou ook zonde zijn!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.