iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Laadkabel defect, laad afentoe niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/130516-laadkabel-defect-laad-afentoe-niet.html)

Vulpecula 28-11-12 15:23

Laadkabel defect, laad afentoe niet
 
Ik heb in april dit jaar een iPhone 42 gekocht. Nu werkt de oplaadkabel afentoe niet. Ik heb nog garantie en heb de Apple care center gebeld en ze kunnen de kabel wel vervangen maar dan hebben ze wel een creditcard nodig om een reservering op te doen voor het geval ik de kabel niet terug stuur. Nu denk ik dat wanneer ik de kabel terug stuur dat de kabel het uitgerekend dan wel doet en dat ze dan toch de kosten van mijn creditcard afschrijven.

Heeft iemand hier ervaring mee?

icompleter 29-11-12 09:40

Heb je de dock aansluiting al een keer goed schoon gemaakt? Misschien zit er vuil tussen waardoor de kabel niet altijd goed contact kan maken.

En anders kun je het beste gewoon even een nieuw kabeltje bestellen, voor nog geen 10 euro heb je die al binnen één dag in huis :-)

Aleksandar1 08-12-12 17:07

Vaak ligt het niet aan de kabel, maar aan de dock connector (oplaadtpunt).
En al helemaal bij wat oudere iPhone 4's komt dit probleem vaak voor, alleen voordat deze conclusie getrokken kan worden zou ik zeker eerst nog een andere kabel proberen:d

Zelst 08-12-12 22:48

Erg vervelend, kabels zijn niet altijd even duurzaam. Ik heb zelf een kabel gehad die bij de connector los begon te raken waardoor je een stukje kabel kreeg te zien. Zoals icompleter al zei kun je goedkoop een nieuwe krijgen. Ik heb zelf op marktplaats gekeken en daar staan ze al vanaf €1,99 te koop Marktplaats.nl - iPhone en iPad opladers voor slechts

Je kan ook altijd langs de winkel in Amsterdam gaan als je in de buurt woont. Ze hebben bij mij laatst zelfs een Airport extreme buiten de garantie omgewisseld.. Succes!

ballegooier 08-12-12 22:59

Die uit die advertentie is wel snel verdiend, zeg. Bij DX zelf (waar ze vermoedelijk vandaan komen) kosten die nog niet de helft van dat bedrag :D :) Ik zou maar liever een originele kopen, als je iPhone je lief is.

Zelst 08-12-12 23:29

Ik zie het inderdaad, wel veel prijs variatie op DX maar ook gratis verzonden. Iemand ervaring met DX producten? Kwaliteit, verzendtijd, importkosten etc? Prijsverschil met de Apple site is wel waanzinnig groot (€20) dus ik ben benieuwd!

sombrero 17-12-12 18:51

Ik heb gratis een kabel van 3 meter besteld op homepagina heb hem ook al binnen. Ziet er kwalitatief goed uit en hij werkt. Binnenkort ook maar even de gratis screenprotectortjes en oordopjes bestellen

BremboRed 18-12-12 09:34

Kwaliteit van DX valt best mee, zeker als je gaat voor de "Genuine" laadkabel (iets betere copy ;-)). Wel steeds voor de witte gaan! Deze is net wat dikker en geniet een iets betere afwerking. Heb er een paar van hen en die doen het nog steeds zonder problemen.

Importkosten heb je niet als je de bedragen niet te hoog laat oplopen <40 Euro. Let wel, levertijden van 8 dagen tot 4 weken!

Ze verkopen veel brol maar nu en dan zit er een iets tussen wat in prijs / kwaliteit onklopbaar is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.