//

iPhone 4S waterschade, laadt niet op maar geeft wel aan

iPhone 4S waterschade, laadt niet op maar geeft wel aan discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, Helaas is mijn iPhone gisteren door 'lichte' waterschade getroffen. Om het nog leuker te maken heb ik er toevallig vorige week een hele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-12, 21:53
jeroenie101 jeroenie101 is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 16
Standaard iPhone 4S waterschade, laadt niet op maar geeft wel aan

Beste lezers,

Helaas is mijn iPhone gisteren door 'lichte' waterschade getroffen.
Om het nog leuker te maken heb ik er toevallig vorige week een hele nieuwe voorkant op gezet.

Mijn iPhone heeft gisteren in m'n tas gezeten met een lekkend flesje water. Nadat ik het na een uur pas ontdekten werkte alles nog. Heb hem nog een paar uur kunnen gebruiken dus ik dacht dat er niks aan de hand was. 's Avonds in de auto begon de Flashlight ineens te branden en reageerde die helemaal nergens meer op. Ik heb de hele iPhone thuis uit elkaar gehaald en alle onderdelen in een bak met rijst gedaan en afgesloten. De flashlight heeft wel nog ongeveer 2,5 uur achter elkaar staan branden voordat batterij eruit ging.

Vanmiddag de iPhone weer in elkaar gezet en vrijwel alles doet het behalve het belangrijkste; het opladen.

Als ik hem op het stopcontact aansluit gebeurd er gewoon zoals het altijd hoort, icoontje veranderd, oplaad geluid laat die horen maar hij laadt niet op. Percentage zakt alleen maar.
Via de computer laadt die ook niet op maar geeft het wel aan.
Ik kan nog wel de iPhone synchroniseren met iTunes..
Net de software hersteld maar met deze poging is het ook niet gelukt.

Iemand een idee of de oplossing waar het probleem kan zitten?
-Of de batterij heeft zo'n opdonder gehad door de kortsluiting en is kapot
-De dock connector is kapot, terwijl hij nog wel kan syncen enz..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-12, 09:33
BremboRed BremboRed is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

In geval van water in contact met je telefoon, onmiddellijk uitzetten, achter cover er af nemen en het geheel in sillicagel correls (die kleine papierachtige zakjes met bolletjes in die in de verpakking van toestellen kan vinden) of rijst zetten en dit liefst een paar dagen. Of het geheel open (back cover er af) in een doos op de verwarming zetten en weer een dag of twee wachten.

Doe je dit niet en blijf je er me werken dan zal het water dat erin zit zijn weg wel banen door je toestel en dan zijn destructieve werk doen.

Ik vrees dat je probleem op het moederbord (logic board) van je iphone gaat zitten.
Met heel veel geluk loopt er geen water onder de smd processoren die op het bord zitten en dan lukt de rijst truuk. Maar als er water onder geraakt als hij aan staat dan is dit in 95% van de gevallen fataal. Vormt kortsluiting tussen de verschillende pennetjes en afhankelijk van welke zullen bepaalde dingen uitvallen.
Meestal bij interne kortsluiting zakt de batterijspanning zienderogen en is opladen niet meer mogelijk. Al drie gevallen in handen gehad van mensen die dachten dat het niet zo erg was en uiteindelijk verschillende dingen die wel of niet meer werkte, maar geen die het nog volledig deed.

Als je hem opstuurt voor reparatie (binnen de garantieperiode) zal je een negatief antwoord krijgen. Ze zien dat onmiddellijk door de interne waterindicators en bij onderzoek onder de microscoop.

Je kan op zoek naar een nieuw moederbord maar die kans is zo klein en nog steeds erg duur.

Meestal is dit een kleine dure ramp en zit je met een press-papiers.


PS Moest je na verloop van tijd stukken los verkopen, ik ben nog steeds op zoek naar een midden frame in krasvrije toestand.
  #3  
Oud 18-12-12, 18:38
fewwy fewwy is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 3
Standaard

Vorige week met een zelfde soort probleem bij een nieuwe reparatiewinkel in Amsterdam geweest omdat die al eerder in het nieuws waren vanwege hun resultaten op het gebied van waterschade herstellen. Mijn iphone had een wasbeurtje meegedraaid en The Fixables hebben 'm gewoon weer helemaal aan de praat gekregen. Al m'n foto's heb ik dus nog en m'n iphone doet het ook nog top!
Hulde!!!

The Fixables Relax... it's only broken
  #4  
Oud 18-12-12, 19:11
BremboRed BremboRed is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Wow dat is geweldig!! En dat voor een prikje, ni normaal!
  #5  
Oud 18-12-12, 19:24
fewwy fewwy is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 3
Standaard

Het was € 75 En dat terwijl ik dacht dat ik een nieuwe iphone moest gaan halen
  #6  
Oud 19-12-12, 07:34
BremboRed BremboRed is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Nou, is wel meer dan ze adverteren, maar toch nog steeds geen geld om je geliefde mobieltje terug te hebben!
Heb je een idee wat ze vervangen hebben? Kan onmogelijk het logic board zijn...
  #7  
Oud 19-12-12, 11:16
fewwy fewwy is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 3
Standaard

Volgens mij hebben ze 'm helemaal schoongemaakt en wat moeten solderen aan een connector. Gaat mij al te ver qua techniek, maar ze wisten wel waar ze mee bezig waren.
  #8  
Oud 21-12-12, 10:19
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

probeer je iphone even aan te sluiten zonder batterij. Werkt hij dan gewoon dan is die het niet. Waarschijnlijk een kwestie van je batterij vervangen. het is wel raadzaam je iphone even helemaal te strippen en het logic board schoon te maken. Hier kun je alcohol voor gebruiken en een zacht borsteltje.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waterschade 3GS connect niet met itunes maar werkt wel Baggio13 iTunes 3 06-11-10 20:07
De iphone word niet meer herkend door de computer maar laadt wel op !!! druppers iPhone algemeen 9 04-06-10 16:13
Laadt NIET op via PC, maar WEL via adapter. jadatmag Archief 2 24-01-10 20:06
iTunes geeft app updates aan, maar die zijn er niet Shorty007 Archief 3 10-09-09 11:15
Iphone gaat niet aan, maar word wel als usb apparaat ontdekt Drinkyoghurt Unlock [archief] 39 25-06-08 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.