iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 5 zelf reparatie set? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/133655-iphone-5-zelf-reparatie-set.html)

AppleD4de 21-01-13 09:42

iPhone 5 zelf reparatie set?
 
Goedemorgen Apple Fans!

Ongeveer twee weken geleden zag ik ergens een link staan op iculture met een webshop die 'zelf reparatie sets' verkocht voor de iPhone 5.

Dus een setje met gereedschap en een scherm/lcd kosste je bijv. 140 euro. Als je dit bij een ander bedrijf/webshop laat doen ben je 250+ kwijt.

Weet iemand welke site dit is? :d Ohja,

edit: en waar je een goedkoop maar goed reparatie set kan bestellen :)

BTW: Mijn iPhone is niet stuk, maar mocht ik het een keer nodig hebben hehe

suzuki2002 26-01-13 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleD4de (Bericht 869973)
Goedemorgen Apple Fans!

Ongeveer twee weken geleden zag ik ergens een link staan op iculture met een webshop die 'zelf reparatie sets' verkocht voor de iPhone 5.

Dus een setje met gereedschap en een scherm/lcd kosste je bijv. 140 euro. Als je dit bij een ander bedrijf/webshop laat doen ben je 250+ kwijt.

Weet iemand welke site dit is? :d Ohja,

edit: en waar je een goedkoop maar goed reparatie set kan bestellen :)

BTW: Mijn iPhone is niet stuk, maar mocht ik het een keer nodig hebben hehe


Onmogenlijk, voor dat geld koop je geen iPhone 5 scherm of je wordt weer opgelicht dat je alleen het glas krijgt zonder lcd waar je dus niks aan hebt

Bomans 04-02-13 14:18

//Topic verplaatst naar juiste subforum.

Gilles111 13-02-13 00:12

Iphoneonderdelen is zo'n zaak die het verkoopt. Het verschil in prijs zit 'm er vooral in omdat de zaak waar je het laat doen er best even werk aan heeft (klein uurtje moet je snel tellen) en natuurlijk ook nog winst wil/moet maken. Tel daarbij nog dat ze garantie moeten geven op de reparatie (en zich daar financieel voor indekken door bij iedere reparatie een extra bedrag in te bouwen).

Niet zo raar dus dat een winkel al snel minstens €75,- duurder uit zijn dan als je het zelf doet ;)

Overigens is een display-unit bij iPhone onderdelen €245,-, denk niet dat anderen veel goedkoper zullen zijn. Als dat wel het geval is dan krijg je of geen originele onderdelen of zoals Suzuki2002 al opmerkt bv alleen het glas waar je niets aanhebt.

suzuki2002 27-02-13 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 877729)
Iphoneonderdelen is zo'n zaak die het verkoopt. Het verschil in prijs zit 'm er vooral in omdat de zaak waar je het laat doen er best even werk aan heeft (klein uurtje moet je snel tellen) en natuurlijk ook nog winst wil/moet maken. Tel daarbij nog dat ze garantie moeten geven op de reparatie (en zich daar financieel voor indekken door bij iedere reparatie een extra bedrag in te bouwen).

Niet zo raar dus dat een winkel al snel minstens €75,- duurder uit zijn dan als je het zelf doet ;)

Overigens is een display-unit bij iPhone onderdelen €245,-, denk niet dat anderen veel goedkoper zullen zijn. Als dat wel het geval is dan krijg je of geen originele onderdelen of zoals Suzuki2002 al opmerkt bv alleen het glas waar je niets aanhebt.


Kleine correctie. Een compleet lcd vervangen van een iPhone 5 is 5 minuten werk.
Deze is veel makkelijker te vervangen dan een iPhone 4 of 4s

antoon100 04-03-13 21:49

iFixit lijkt mij wel een betrouwbare site + er staan goed uitgelegde tutorials


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.