iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone headset alternatieven (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/1338-iphone-headset-alternatieven.html)

Adriaan 02-01-08 22:16

De V-Moda kun je tweedehands kopen of op de Amerikaanse V-moda site(ze accepteren PayPal). Ik zou de Nederlandse site of een andere NLse webshop niet proberen, omdat de kans groot is dat je niet de Vibe Duo krijgt maar de Vibe zonder de remote playback.

hdejongh 02-01-08 22:30

tweedehands??? ik snap je niet helemaal?

Adriaan 02-01-08 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh (Bericht 34611)
tweedehands??? ik snap je niet helemaal?

Omdat hij nog niet verkrijgbaar is in Nederland (voor zover ik weet) maar hij wel in het bezit is van sommige mensen hier in NL (waaronder ikzelf) die hem soms door willen verkopen (waaronder ikzelf) ;). Als je jezelf de moeite wil besparen hem te importeren uit Amerika, dan kun je wellicht op de tweedehandse markt zoeken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Marcski 03-01-08 12:16

omdat de originele oortjes echt een ramp zijn en door de positieve ervaringen heb ik net ook de vmoda's besteld via hun eigen site, incl verzenden 74 euro

sanbre 03-01-08 14:35

Snap eigenlijk nooit hoe je zoiets kan kopen zonder zelf beluisterd te hebben, geluid is heel persoonlijk en wat de één acceptabel vind is dat voor de ander weer niet.
Ikzelf heb de Ultrasone iCans maar wel na deze zelf eerst gehoord te hebben, geen in-ear dopjes natuurlijk :p

Marcski 03-01-08 15:35

dat hoef je ook niet te snappen ;)

zo groot acht ik het risico niet dat het me tegenvalt en dan is er altijd nog zoiets als marktplaats.
Als ik ultieme geluidskwaliteit zo eisen zou ik de iphone niet eens als ipod gebruiken ;)

Adriaan 03-01-08 17:16

Als ik de kans krijg om ze te beluisteren, neem ik die ook. Maar voordat ik zoiets duurs aanschaf, kijk ik uitgebreid naar ervaringen van andere mensen en als het kan naar beoordelingen van experts. Meestal weet ik dan wel waar ik aan toe ben.

Over vooraf uitproberen gesproken: heeft iemand ervaring met BOSE in-ear hooftelefoons? Deze bieden ze aan met een 14-dagen proefperiode. Klinkt aantrekkelijk en ze adverteren ook nog eens compatibiliteit met de iPhone :D.
De prijs is alleen minder...

linkje

sanbre 03-01-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan (Bericht 35005)
Als ik de kans krijg om ze te beluisteren, neem ik die ook. Maar voordat ik zoiets duurs aanschaf, kijk ik uitgebreid naar ervaringen van andere mensen en als het kan naar beoordelingen van experts. Meestal weet ik dan wel waar ik aan toe ben.

Over vooraf uitproberen gesproken: heeft iemand ervaring met BOSE in-ear hooftelefoons? Deze bieden ze aan met een 14-dagen proefperiode. Klinkt aantrekkelijk en ze adverteren ook nog eens compatibiliteit met de iPhone :D.
De prijs is alleen minder...

Op dit forum is men zeer te spreken over de v-moda vibe, scoort beter dan de Bose in-ear voor dezelfde prijs. (op E-bay staan v-moda's voor nog geen 40 euri zonder transp.kosten)

Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio

mjay 04-01-08 11:17

Op eBay heb ik 1 set V-moda vibe duo tweedehands gezien en de andere zijn normale vibes zonder remote playback

Adriaan 05-01-08 21:22

Okay dus de BOSE is eigenlijk geen optie zolang de V-Moda er is.

In de goedkope hoek zijn er ook nog de Speedlink Soundtubes Travel earphones.
Maar helaas is er helemaal niks te vinden over deze oortjes. Ik heb de Medusa 5.1 headset van Speedlink, en die bevalt me wel. Mijn ervaring met dit merk is dus wel positief.


Iemand ervaring met deze oortjes? Of ergens een review gespot?

edit:
Het houdt niet op:
Nog meer earphones speciaal gemaakt voor de iPhone

Prime 07-01-08 14:42

Heb de sprong maar gewaagd en ook een Vibe Duo headset aangeschaft via de v-moda website....ben benieuwd....:)

m-24 08-01-08 20:24

Als je via de V-moda site besteld is dat 106 dollar, komt daar nog importbelasting bij?
Want dan is het wel aantrekkelijk om een setje te bestellen!

gr,
Maik

Adriaan 08-01-08 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m-24 (Bericht 37463)
Als je via de V-moda site besteld is dat 106 dollar, komt daar nog importbelasting bij?
Want dan is het wel aantrekkelijk om een setje te bestellen!

gr,
Maik

Dat hangt er een beetje van af. Volgens mij heb je de meeste kans als je met UPS laat verzenden. Helaas had ik wel de volle mep moeten betalen toen ik met USPS had verzonden. Iemand hier op het forum heeft de dopjes van UPS mogen aannemen zonder extra kosten. ;)

m-24 09-01-08 19:36

Wat zijn dan die extra kosten, alleen 19% belasting of ook nog extra importkosten?

Gr,
Maik

Adriaan 09-01-08 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m-24 (Bericht 38174)
Wat zijn dan die extra kosten, alleen 19% belasting of ook nog extra importkosten?

Gr,
Maik

Ik had 74 euro normale kosten voor de V-Moda plus 25 euro import. All-in is het dus 99 euro.

Marcski 10-01-08 09:57

ik heb ze gisteren binnen gekregen en ze bevallen erg goed, ook al zijn ze nog niet ingespeeld :)

had usps-verzending opgegeven, maar ze zijn met ups verstuurd, dus binnen 5 dagen in huis dus.
Omdat V-Moda zo slim is geweest op de factuur 10 dollar te zetten ipv 99 (ongevraagd) hoefde ik ook geen btw en invoerrechten te betalen. 74 euro all-in dus. :) :) :)

Prime 10-01-08 10:30

Op de tracking pagina is te zien dat ze vanochtend vroeg in Best zijn beland....verwacht de vibe duo's dus vandaag nog aan de deur.

Ben benieuwd of V-Moda ook zo aardig is geweest om 10 dollar op de factuur te zetten... :)

Prime 14-01-08 08:54

Sinds een paar dagen in het bezit van de Vibe Duo's....en moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de kwaliteit en het geluid ervan.
Was in het begin een beetje huiverig om deze aan te schaffen...maar nadat ik het nodige bekeken had qua reviews en gebruiker ervaringen was het overgrote deel toch positief erover.

Uiteindelijk maar aangeschaft via de website van V-Moda...en het spul nog binnen een week in huis gekregen (btw...mijn bon was ook al aangepast naar 10 Dollar...dus geen import hoeven te betalen)

f1aap 15-01-08 17:21

Na al deze positieve ervaringen te hebben gelezen ga ik ook maar eens een paar van die Vibe Duos aanschaffen. Mijn originele zijn kapot gegaan een tijdje terug en loop nu dus al een hele tijd rond met een koptelefoon zonder microfoontje, zeer irritant. Ik hoop dat ze voor mij ook zo lief zullen zijn om die importheffingen te omzeilen.

Maarten00 17-01-08 22:33

Heb zojuist deze:

Ultimate Buds*::*Products*::*iPhone Headsets*::*UB7 Ultimate Buds Apple / Etymotic ER6i

besteld bij de fabrikant in US. Volgens de recensies zouden ze de meest neutrale weergave hebben; heb een hekel aan door apparaten zelf verzonnen laag. We zullen zien, ik meld me hier weer als ik ze binnen heb.
(toch wel lekker shoppen met die dollar ;))


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.