//

Iphone 3G na vervangen flex (mute knop) defekt

Iphone 3G na vervangen flex (mute knop) defekt discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren, dames, ik heb nu al enige tijd een tweedehands 3G model. Deze bevat de laatste firmware die voor de 3G 16Gb, te verkrijgen was. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-02-13, 19:50
SMADdie86 SMADdie86 is offline
• iOS 4.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 1
Standaard Iphone 3G na vervangen flex (mute knop) defekt

Heren, dames,

ik heb nu al enige tijd een tweedehands 3G model.
Deze bevat de laatste firmware die voor de 3G 16Gb, te verkrijgen was.

De laatste 4 maanden deed hij maar 5 uur op een volle accu in standby en nog korter in geval van gebruik.
De mute schakelaar had het bekende euvel, dat deze het beste werkte als je het geluid aan liet staan, bij muten schoot deze toch weer op geluid.

Na enkele overwegingen en prijs indicaties van repareren had ik besloten een nieuwe accu te bestellen en een nieuwe flex.
Deze heb ik vandaag binnen gekregen en volgens de menige how to's en forums heb ik de accu en flex vervangen.

Nu is de status:
Toestel doet niks meer, ook niet via iTunes.

Na het vervangen van accu en flex heb ik het toestel eerst dicht geklikt en ingeschakeld om te kijken of alles werkte. Dit ingeval van een aansluiting die niet goed zou zitten, dat de touch het ineens niet zou doen o.i.d.
Hierbij heb ik de twee schroeven bij de dock aansluiting niet aangedraaid.
Toestel ging netjes aan, vragen om de sim kaart te ontgrendelen, alles leek goed.
Mute schakelaar werkte goed.
Toestel gaf aan minder dan 20% spanning, dus ik leg het toestel aan de oplader. Niks..

Hierop dacht ik, wellicht is de dock niet goed aangesloten op de hoofd pcb. Toestel uitgezet, zuignap op het scherm, alle verbindingen los gehaald om deze vervolgens weer een voor een aan te sluiten/drukken.

Schakel toestel in, werkt niet, sluit de oplader aan, krijg een apple icoon en krijg vervolgens de melding dat de accesoire niet ondersteund wordt.
Vreemd, maar effin ik kreeg het vermoeden dat er wellicht iets mis zou kunnen zijn met de vervangende accu, je weet maar nooit.

Toestel weer gedemonteerd, originele accu geinstalleerd, toestel weer in elkaar gezet.
Zet het toestel aan en voila alles werkt, zet toestel op mijn wekker radio om een muziekje te luisteren, klaar om een emaili te sturen dat ik een nieuwe accu wens etc.
Ineens stil, krijg de melding accesoire wordt niet ondersteund. Flut.
Haal de iphone van de wekker af, start iPod op, om normaal te spelen.
Gaat goed, scherm vergrendeling aan. Wit scherm.

Vervolgens heb ik bij vergrendelen en ontgrendelen nu iets van 5 keer een wit scherm gehad.
Bij de laatste 2 keer probeerde ik de iPhone via iTunes te synchroniseren, maar mijn computer wil hem niet meer herkennen, sterker nog deze geeft niets meer weer(win XP), ook niet als ik linux opstart (Fedora, xubuntu)

Nu vraag ik mij af, is het nu echt einde oefening voor deze 3G of is er nog hoop?
Zou dit te repareren zijn, zo ja zou ik dit zelf kunnen doen?

In ieder geval alvast bedankt voor jullie informatie/ideeën.

Met vriendelijke groet, Stefan/SMADdie86
voor nu even een nokia 6610 gebruiker ha ha
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mute knop defect iphone 4, oplossingen hiervoor? jorishetbengeltje iPhone algemeen 2 13-01-13 16:54
Iphone 3gs batterij + connector + mute knop. rokz iPhone accessoires en onderdelen 1 21-08-11 15:14
3G flex cable vervangen Lucque iPhone algemeen 1 25-03-11 16:17
Mute knop en landscape knop ipad gemakki iPad algemeen 17 22-12-10 20:23
Glas vervangen + achterkant + mute knop hockeyboer iPhone algemeen 5 08-03-10 22:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.