iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   3 meter kabel iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/134815-3-meter-kabel-iphone-5-a.html)

pompino 07-02-13 23:11

3 meter kabel iPhone 5
 
Laatst een actie via mail gekregen " 3 meter lightning iphone 5 kabel, gratis." Je betaalt alleen de verzendkosten. Nou dus maar 1 besteld.

Een paar dagen deed die het goed, en toen opeens niet meer. Als je hem erin stak, gaf die wel aan dat die aan het opladen was, maar hij laadde niet op...

Dus mail gestuurd naar de verkoper, probleem uitgelegd. En kreeg direct een nieuwe toegestuurd. Vandaag binnen gekregen. Ook die geprobeerd, maar wat blijkt, die deed helemaal niks. Terwijl die toch echt volgens de verkoper gecontroleerd is.

Ik toen weer die eerste 3 meter kabel erin gedaan. Maar die deed ook niks meer...

Hebben er mensen ervaringen met deze kabels? Of werken deze gewoon niet, omdat ze niet origineel zijn?


Ook is het sinds een paar dagen zo, dat ik met mijn originele kabel, alleen kan opladen, als ik hem met 1 bepaalde kant naar boven in de iphone steek. Normaal maakte het toch niet uit hoe je in de iphone stak?

Dus zou dit met de rest van mijn verhaal te maken hebben? Of hebben mensen ook hier toevallig ervaringen mee?

Ik hoor t graag.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 februari 2013 om 00:13 ----------

Ps. Moet mijn gegevens nog aanpassen, maar ben vooral via mobiel online. En dan kan t dus volgens mij niet.

willemBakker 08-02-13 16:04

Ik heb ook een 3 meter kabel gekocht ook geen originele maar hij werkt heel erg goed ,geen problemen gehad tot nu toe.

Misschien moet je gewoo je geld terugvragen bij de verkoper.:-)

pompino 08-02-13 16:08

Voor de iphone 4 had ik hem destijds ook.

En die werkt inderdaad perfect. En dat is al bijna 2 jaar zo.

Alleen problemen voor de 5 dus.

Heeft t iets te maken met de chip die erin zou zitten?

Guest-20180925190238 08-02-13 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willemBakker (Bericht 876149)
Misschien moet je gewoo je geld terugvragen bij de verkoper.:-)

Ook als die kabel gratis is? :rolleyes:

willemBakker 08-02-13 16:13

Ja de GRATIS acties is inmiddels wel bekend je betaalt 3keer zoveel verzendkosten en de product is "GRATIS" .Dus je hebt hoe dan ook betaalt voor die kabel .
En of het probleem bij de chip zit?weet ik echt niet

pompino 08-02-13 16:15

Had 4 euro betaalt.

Dus vind dat meevallen. Is ook lkkr handig voor in bed :)

willemBakker 08-02-13 16:17

4 euro is niet veel dus qua kwaliteit moet je ook niet veel verwachten :-)

pompino 08-02-13 16:19

Nee dat had ik ook niet verwacht. Geef je er gelijk in.

Waar ik me meer zorgen om maakte, is of dat die effect heeft op mijn originele lader. (Zie mijn verhaal)

Guest-20180925190238 08-02-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pompino (Bericht 875935)
Ook is het sinds een paar dagen zo, dat ik met mijn originele kabel, alleen kan opladen, als ik hem met 1 bepaalde kant naar boven in de iphone steek. Normaal maakte het toch niet uit hoe je in de iphone stak?

Normaal maakte het niet uit hoe de kabel in de Lightning connector wordt geplugd. Maar misschien heb je de Lightning connector wel vernaggeld met die kabel van 4,- €, wie weet.

simlockvrij 08-02-13 16:27

ik heb ook al niet originele kabels gebruikt, werken prima, ik denk eerder dat je connector niet helemaal lekker is en het niet aan de kabels ligt. blijft kwetsbaar.

pompino 08-02-13 16:33

Dan toch maar ff langs de vodafone. En had hem net gejailbreaked.

Uit voorzorg die eraf halen?

simlockvrij 08-02-13 16:36

ja, anders krijg je em zo weer retour vrees ik.

Emiin' 08-02-13 17:20

Hebben de mensen die tevreden zijn en waar het deftig werkt toevallig een linkje om eventuele forum-collega's aan te sporen om er ook één te kopen (lightning)? :d
Ik wist niet eens dat dit bestond, maar zou wel handig zijn aangezien de stekker wat ver van mijn bed staat.

Gilles111 08-02-13 20:37

Kijk anders eens hier. Iets duurder dan gratis maar dan heb je wel een goede kabel ;)

Heb er zelf wel eens een lader voor een iPhone 4 gekocht met 3 meter kabel, werkt nog steeds uitstekend :)

Emiin' 08-02-13 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 876309)
Kijk anders eens hier. Iets duurder dan gratis maar dan heb je wel een goede kabel ;)

Heb er zelf wel eens een lader voor een iPhone 4 gekocht met 3 meter kabel, werkt nog steeds uitstekend :)

Bedankt Gilles, ik ben ook van het principe dat goedkoop meestal duurkoop is.
Het liefst zou ik ze origineel willen kopen maar Apple is spijtig genoeg zeer strict qua producten :(
Zijn er mensen die de lightning kabel voor de iP5 gebruiken, aangekocht op deze site?

simlockvrij 08-02-13 22:51

weleens van ebay gehoord, staat werkelijk zat op, voor een habbekrats, kwaliteit is altijd voldoende. en echt niet veel minder dan van apple.

Emiin' 09-02-13 19:19

Ik heb juist ook zo'n 3 metertje besteld. Is nog best lekker goedkoop ook.

iSpy 10-02-13 14:38

Ik vind het voor 7 euro nog vrij duur. Kan je het niet ergens anders goedkoper halen? Ik zoek een kabel van 3m voor de iPhone 4. Als ik wat langer ervoor moet wachten, is voor mij geen probleem...

quip 10-02-13 15:00

Slechte ervaringen mee, kabel heeft het een maandje volgehouden maakte steeds slechter contact en buitenste beschermlaag liet los.. Hou het mooi bij orgineel koop wel een usb verlengkabel voor de lengte ;)

iSpy 10-02-13 15:26

die usbverlengkabels zijn een stuk goedkoper ook. maar maakt het dan niet uit dat je in je oplader zo'n verlengkabel doet en vervolgens op het einde je normale iphone kabel? dan heeft het toch zeg maar 2 aansluitingen of is het 2x doorverbonden ipv één kabel die de stroom doorgeeft?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.