iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 4S achterkant repareren, hoe? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/135205-iphone-4s-achterkant-repareren.html)

iSpy 13-02-13 21:20

iPhone 4S achterkant repareren, hoe?
 
Dag mensen,

ik vroeg me af, ik heb hier een iPhone met gebarsten achterkant. Als ik een nieuw achterkantje haal, kan ik die er dan zo één, twee, drie zelf plaatsen?

Ik was vandaag naar een shop geweest en die wilde er 25 euro voor. Toen ik vroeg hoe lang het duurde, vertelden ze me dat het zo gepiept was. Twee onderste schroefjes eruit, de oude eruit schuiven, de nieuwe erin schuiven en klaar is kees.

Klopt dit? Zitten er aan de achterkant geen onderdelen vast en kan de achterkant van een iPhone 4S gemakkelijk vervangen worden?

Want dan schaf ik liever zelf een achterkant aan en vervang het zelf wel...

senna22 13-02-13 21:29

het is super simpel te doen, je moet alleen wel het speciale schroevendraaiertje (pentalobe) erbij bestellen / kopen.

iSpy 13-02-13 22:02

Dag Senna,

bedankt voor de info! Dus er zitten aan de achterkant geen dingen vast en ik heb geen föhn ofzo nodig. Alleen dat speciale schroevendraaiertje en een achterkantje?

Want 25 euro als prijs vond ik prima. Echter toen diegene het zei dat het zo gepiept was...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2013 om 22:07 ----------

P.S. Weet jij misschien een site waar ik zo'n achterkantje voor een daalder kan scoren? ;) In ieder geval voor een redelijke prijsje..

Gilles111 14-02-13 02:24

Even googlen op iPhone onderdelen ;)

En ja, het vervangen van de achterkant is echt alleen 2 schroefjes los draaien, achterkant er af schuiven, nieuwe er op schuiven en de 2 schroefjes er weer in draaien. Enige probleem is dat de schroefjes geen standaard maat zijn maar pentalobe. Schroevedraaier daarvoor kost om en nabij de €10,-, achterkant rond de €10,- - €15,-. Verzendkosten er bij en je hebt het ook over zo'n €25,-....

Als het alleen om de achterkant gaat zou ik voor die €25,- het lekker laten doen ;)

iSpy 14-02-13 13:03

Het gaat echt alleen om de achterkant en ik wilde dat ook laten vervangen voor 25 euro, maar toen de meneer achter de toonbank vertelde dat het binnen enkele minuten gepiept was, voelde ik me een beetje "genaaid".

Ik ga even googlen.

mymac 14-02-13 13:41

Kijk even op Appelschil.com. Die verkopen achterkantjes compleet met pentalobe schroevendraaiers. Scheelt googlen. :)

Jewcookie 14-02-13 13:46

Goedkoop vind je op ebay. Begint vanaf E2,70. Met schroevendraaier voor E4,00. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde producten die appelschil en dat shopje je aanbiedt voor de hoofdprijs.

4s replacement back | eBay

iSpy 14-02-13 15:30

Thanks jongens. Ik zal zowel Apple schil als ebay checken. Echter, bij Ebay zal verzenden wel lang duren, toch? Ebay heb ik ook nooit wat mee gedaan, ik ben meer van de marktplaats.nl...

EDIT: Apple schil is niet te doen. Ik kan voor minder laten zetten in de shop. Op marktplaats heb ik advertenties gezien voor 13 euro inclusief schroevendraaiertje. Ik ga even Ebay checken en dan moet het goedkomen. Thanks mannen (en/of vrouwen!)

Jewcookie 14-02-13 15:33

Ik bestel al me meuk vanaf Ebay. Ook veel telefoon onderdelen. Vanuit China versturen duurt meestal een week, soms 2. Maar de prijs is meestal zo laag dat ik dat meestal voor lief neem.

suzuki2002 22-02-13 22:18

Ispy Jezus wat. Een krent ben jij zeg . 25 euro en je was klaar geweest .

kvandebergh7801 25-02-13 19:43

Als je het zelf zou willen doen hier is een tutorial:

How To Replace iPhone 4S Back Panel Cover | DirectFix - YouTube

:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.