//

Ervaring met Pebble horloge?

Ervaring met Pebble horloge? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Als ik in de auto stap ben ik verbonden met men carkit en de verbinding met het horloge blijft ook. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 10-12-13, 10:33
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Pebble

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Als ik in de auto stap ben ik verbonden met men carkit en de verbinding met het horloge blijft ook.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2013 om 15:00 ----------



Is dat niet alleen voor developers?
Daar begrijp ik niet veel van, blijft je iPhone verbonden met Pebble en auto of kun je ergens de voorkeur instellen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #62  
Oud 10-12-13, 11:38
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Daar begrijp ik niet veel van, blijft je iPhone verbonden met Pebble en auto of kun je ergens de voorkeur instellen ?
Wat valt daar niet aan te snappen? Duidelijker kan het toch niet omschreven worden.

Je iPhone blijft verbonden met zowel je Pebble en je carkit.

Via Instellingen- Bluetooth kan je de verbinding wel verbreken als je dat zou willen. Veel andere 'voorkeuren' vallen er niet in te stellen.
  #63  
Oud 10-12-13, 12:12
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik kan geen enkel minpunt bedenken.

Goed?

- lange batterijduur (8 dagen)
- goede leesbaarheid
- zit goed om de pols
- je krijgt er alle meldingen op
- muziek en camera op afstand bedienen
- opnemen of weigeren van oproepen.

En dat zijn zo maar een paar dingen. Er zitten nog mooie dingen aan te komen volgens de mensen van Pebble.
Ik heb 'm nu zo'n 7-8 maanden en ben wat minder positief.

- batterijduur: 4 dagen, max 5
- leesbaarheid ben ik niet kapot van......
- ik krijg niet altijd alle meldingen, het is wel beter geworden.....in het begin was het echt niet meer dan een horloge.
- ik gebruik Runkeeper en daar wordt de afstand weergegeven in km's met een grote X er tussen.De Pebble kent geen decimale komma's. Ik heb dat lange tijd geleden al aangegeven, maar er wordt niks aan gedaan.....toch maar een beperkte klantengroep die komma's gebruikt.

Ik kom misschien wat negatief over, maar dit is als tegenhanger van de louter positieve berichten.
Ik vindt het een fantastisch initiatief en was al een backer vanaf het eerste uur, maar helemaal kinderziektenvrij is het apparaat niet.
  #64  
Oud 10-12-13, 13:15
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Ik heb 'm nu zo'n 7-8 maanden en ben wat minder positief.

- batterijduur: 4 dagen, max 5
- leesbaarheid ben ik niet kapot van......
- ik krijg niet altijd alle meldingen, het is wel beter geworden.....in het begin was het echt niet meer dan een horloge.
- ik gebruik Runkeeper en daar wordt de afstand weergegeven in km's met een grote X er tussen.De Pebble kent geen decimale komma's. Ik heb dat lange tijd geleden al aangegeven, maar er wordt niks aan gedaan.....toch maar een beperkte klantengroep die komma's gebruikt.
Vreemd dat je zoveel minder dagen toekomt met je batterij. Misschien dat ze die verbeterd hebben tegenover de eerste modellen?

Qua leesbaarheid heb ik nog geen problemen ondervonden. Zelfs buiten in het daglicht.

Sinds de laatste update krijg ik wel alle meldingen. Van elke app die push meldingen geeft. Dit was in het begin inderdaad ook wel anders.

Het feit dat er geen decimale komma's gebruikt worden in Runkeeper, ligt natuurlijk niet aan Pebble maar aan de developer van Runkeeper zelf.

Maar toch bedankt voor de review. Daarvoor dient dit topic.

Edit; lees net op het Pebble/Runkeeper forum dat het probleem met de komma in de volgende update opgelost zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Techfreak; 10-12-13 om 13:20. Reden: Toevoeging.
  #65  
Oud 10-12-13, 13:43
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Vreemd dat je zoveel minder dagen toekomt met je batterij. Misschien dat ze die verbeterd hebben tegenover de eerste modellen?

Qua leesbaarheid heb ik nog geen problemen ondervonden. Zelfs buiten in het daglicht.

Sinds de laatste update krijg ik wel alle meldingen. Van elke app die push meldingen geeft. Dit was in het begin inderdaad ook wel anders.

Het feit dat er geen decimale komma's gebruikt worden in Runkeeper, ligt natuurlijk niet aan Pebble maar aan de developer van Runkeeper zelf.

Maar toch bedankt voor de review. Daarvoor dient dit topic.

Edit; lees net op het Pebble/Runkeeper forum dat het probleem met de komma in de volgende update opgelost zou moeten zijn.
Ja, ik heb beta 2.0 even geprobeerd, en daar had ik wel een komma.
Het ligt dus wel aan Pebble.
Er zit gewoon geen decimale komma in de character set van de Pebble.....dan kan Runkeeper wel een komma naar de Pebble sturen, maar als de Pebble die niet heeft......
Zoals eerder gezegd heb ik dat al regelmatig gemeld bij de helpdesk, maar eerst zou de indiaan die antwoordde dat direct bij de volgende meeting hij dit aan zou kaarten. Een paar updates verder heb ik nogmaals gevraagd hoe het nou met de komma zat, maar voor dat soort kleine dingetjes hadden ze even geen tijd.

Mijn display is grijs met zwart....geen hoog contrast dus....ik krijg ook weinig wow reacties wanneer mensen de Pebble zien. Het ziet er uit als een plastic ouderwets LCD horloge.
Dat de Pebble meer mogelijkheden heeft dan bovengenoemd type horloge, moet je er echt wel bij vertellen....anders weet men niet dat het iets anders is.
  #66  
Oud 10-12-13, 14:36
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Ja, ik heb beta 2.0 even geprobeerd, en daar had ik wel een komma.
Het ligt dus wel aan Pebble.
Er zit gewoon geen decimale komma in de character set van de Pebble.....dan kan Runkeeper wel een komma naar de Pebble sturen, maar als de Pebble die niet heeft......
Zoals eerder gezegd heb ik dat al regelmatig gemeld bij de helpdesk, maar eerst zou de indiaan die antwoordde dat direct bij de volgende meeting hij dit aan zou kaarten. Een paar updates verder heb ik nogmaals gevraagd hoe het nou met de komma zat, maar voor dat soort kleine dingetjes hadden ze even geen tijd.

Mijn display is grijs met zwart....geen hoog contrast dus....ik krijg ook weinig wow reacties wanneer mensen de Pebble zien. Het ziet er uit als een plastic ouderwets LCD horloge.
Dat de Pebble meer mogelijkheden heeft dan bovengenoemd type horloge, moet je er echt wel bij vertellen....anders weet men niet dat het iets anders is.
Moet je zo'n horloge dan kopen voor de reacties van andere mensen?

Voor die decimale komma zal je dan nog even geduld moeten hebben. Het feit dat dit in 2.0 wel werkt wil toch zeggen dat ze er mee bezig zijn.

En natuurlijk weet niet iedereen wat een zo'n smartwatch allemaal kan/inhoud. Niet iedereen is daar mee bezig.
  #67  
Oud 13-12-13, 13:57
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

De laatste nieuwe update net gedownload. Ben eens benieuwd naar de nieuwe functies.
  #68  
Oud 14-12-13, 10:03
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Heb sinds gisteren de pebble daar heb ik smartwatch+ app gezet nu heb ik daar een probleempje mee hij laat op de pebble netjes zien het weer en hoe vol mijn accu is van de iPhone maar dit update hij niet heel vreemd kan iemand mij helpen wat ik hier aan kan doen.
  #69  
Oud 16-12-13, 15:47
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
Heb sinds gisteren de pebble daar heb ik smartwatch+ app gezet nu heb ik daar een probleempje mee hij laat op de pebble netjes zien het weer en hoe vol mijn accu is van de iPhone maar dit update hij niet heel vreemd kan iemand mij helpen wat ik hier aan kan doen.
Wat update hij niet? De batterij of het weer?

Je kan dit geloof ik instellen via de interface op je iPhone. (via de app dus)

Het is dacht ik ook niet het batterijpercentage van je iPhone dat hij laat zien, maar dat van je Pebble. Maar daar ben ik niet zeker meer van.
  #70  
Oud 27-12-13, 21:01
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik zoek me suf maar kan hier nog niet echt duidelijkheid in krijgen:

Is er voor de pebble verschil in functionaliteit tussen Iphone 4 en 4S (en hoger) behalve bluetooth LE ?

Alvast bedankt!
  #71  
Oud 01-01-14, 21:10
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niwla Bekijk bericht
Ik zoek me suf maar kan hier nog niet echt duidelijkheid in krijgen:

Is er voor de pebble verschil in functionaliteit tussen Iphone 4 en 4S (en hoger) behalve bluetooth LE ?

Alvast bedankt!
Ik heb niets kunnen vinden wat er op wijst dat er verschil op zit. Met de iPhone 3GS wel. Maar niet tussen de 4 en 4s.
  #72  
Oud 11-01-14, 15:57
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik heb niets kunnen vinden wat er op wijst dat er verschil op zit. Met de iPhone 3GS wel. Maar niet tussen de 4 en 4s.
voor het archief: inmiddels weet ik dat de Pebble sinds ios7 niet meer werkt i.c.m. een iphone 4. Daarom ben ik inmiddels geupgrade naar een iphone 4S in voorbereiding op mijn pebble

Dit alles is ook te lezen op iphoneclub: (url)

Citaat:
Volgens AnandTech worden de iOS 7-notificaties via Bluetooth 4.0 (Low Energy) naar het horloge gestuurd. Dit Bluetooth-protocol is over het algemeen zuiniger, waardoor het horloge het in theorie langer zal volhouden. Tot voor kort werd alleen Bluetooth 2.1 ondersteund. Het Pebble-horloge zal als een nieuw apparaat verschijnen als je hem via Bluetooth 4.0 probeert te koppelen. Voor deze Bluetooth-methode is minstens een iPhone 4S vereist.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.