iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   aan/uit knop kapot iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/140612-knop-kapot-iphone-4-a.html)

Midia123 15-06-13 19:07

aan/uit knop kapot iphone 4
 
Hallo,

Sinds een week geleden moet ik hard op de aan/uit knop drukken, maar hij werkt wel. Ik ben bang dat hij na een tijd volledig ingedrukt gaat zijn en dat hij niet meer zal werken.
Het is een iphone 4 16GB, ik heb het 1 jaar geleden overgekocht van een vriend, maar de garantie is al wel verlopen. Ik zie op deze website dat het €60 kost voor enkel de aan/uit knop te repareren, maar dat vind ik een zonde van mijn geld aangezien het een iphone 4 is.
Nu wou ik vragen of ik op de één of andere manier het zelf kan doen, maar ik ken niet zo veel van iphones. Het kan ook gewoon zijn dat er iets is losgesprongen van binnen en dat op zijn plaats moet gezet worden.

Als jullie een goed winkeltje kennen die het goedkoper kunnen doen, laat me dan zeker iets weten.
Ps: ik woon in Antwerpen in België

Gilles111 16-06-13 09:34

Denk niet dat je snel een goedkopere zaak gaat vinden, originele onderdelen zijn nu eenmaal niet erg goedkoop en arbeidsloon moet je ook betalen. Goedkoper is om het zelf te doen maar dan moet je wel een beetje handig zijn (zelf sleutelen aan een iPhone is niet iets dat je te licht moet inschatten ;) ).

Weet niet hoe oud de iPhone nu is? Ook een iPhone 4 kan rustig een jaar of 3-5 mee gaan. Het is aan jou de overweging of je met die €60,- een paar jaar langer van je iPhone kan gaan genieten of dat het een uitgelezen excuus is om een iPhone 5 te kopen :D

suzuki2002 26-06-13 17:57

Richtprijs 35 euro voor repareren aan uit button in nederland

pascalletje 26-06-13 18:09

Zelf doen is echt geen makkelijk klusje, je moet dan een complete kabel vervangen met nog meer dingen eraan dan alleen de power button....

suzuki2002 26-06-13 22:19

Dictafoon microfoon. Noise reduction
Proximus sensor

pascalletje 26-06-13 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 901281)
Dictafoon microfoon. Noise reduction
Proximus sensor

Precies :) Hels karweitje als je dat nog nooit hebt gedaan. Zeker die 35 euro waard om het een ander te laten doen...

mark3 27-06-13 10:15

Ik zou het ook door iemand laten doen als het dan mis gaat heb je nog garantie. Bij eigen fouten helemaal niet. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je telefoon er uit ziet maar mij lijkt €60,- een redelijke prijs als hij daarna weer werkt. Ik heb trouwens gelezen dat je moet oppassen met de aan en uitknop als hij niet meer werkt. Want als je er te hard op zou gaan drukken kun je het dadelijk ook niet meer repareren meet alleen een nieuwe knop.

xxmaartjuhxx 23-07-13 22:56

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ik heb nu nog 1 week garantie. De aan/uit knop doet het nog wel, maar het lijkt alsof hij ingedrukt is, en werkt niet altijd even goed. Moet ik hiermee naar de Apple Store gaan? Zo ja, maken ze hem dan of krijg ik een nieuwe?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.