iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 5 cover advies (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/142126-iphone-5-cover-advies.html)

MrBramme 25-07-13 09:24

Hoi,

Na lange dienst is mijn iPhone 5 cover stuk gegaan. Ik had een Artwizz sleeve case in combinatie met een full body sticker (exclusief op het scherm, daar wil ik geen sticker op :) ). Was er zeer tevreden over maar zou toch nog eens op zoek willen gaan naar een andere case.

De iPhone 5 is nu al even op de markt dus er zijn ongetwijfeld nieuwe/betere cases. Daarom de vraag: Welke case gebruik jij op je iPhone? Ben je er blij mee? Als je nu een nieuwe case zou kiezen, welke zou dat zijn?

Zoek vooral inspiratie :) Ben eerder geneigd om weer een sleeve te kopen, ofwel een book case (geen flip case naar onderen!)
Dacht even aan de surfacepad van twelvesouth, maar daar hoor ik toch ook negatieve puntjes over. (voor de duidelijkheid: ik ben ZEER voorzichtig met mijn iPhone, dus ik moet geen hardcase hebben die tegen bominslagen kan ;-) )

Deze lijkt me wel SUPER en hoor er ook goeie dingen over, maar kan hem blijkbaar enkel bij Vaja zelf bestellen. Helaas krijg ik geen zicht op de leveringskosten zonder de bestelling te plaatsen en ik weet graag mijn totale kost voordat ik iets bestel :) Vaja Nuova Pelle

Ben al aardig wat webstores door gegaan, en onder de lunch even enkele winkels doen, maar ik ben precies wel heel kieskeurig ;-)

Zoals ik al wel verwacht had, de fysieke winkels konden mijn verwachtingen niet waarmaken. Dus dan maar weer online jagen naar een case die me kan overtuigen.

Deze had ik net gevonden, ziet er wel goed uit. Enige nadeel is, voor zover ik de reviews mag geloven, dat de case niet magnetisch is en dus niet gesloten blijft :( Nuja, ik gooi hem wel in de maybe hoop. Naar budget zit hij goed en de "looks" heeft hij ook mee :)
Spigen Ultra Flip

ps: als ik goed gegoogled heb moet ik rekenen op zo'n 15$ aan verzendkosten bij Vaja. + 80$ voor die case = 95$ ofwel +-72€... toch wat te prijzig aangezien ik voor mezelf bij aanvang een max van 50€ gezet heb, en dan moet die al HEEL goed zijn.

the search continues

MrBramme 29-07-13 23:55

Heb mijn nieuwe case ondertussen en wil toch even graag mijn bevindingen noteren voor wie interesse heeft.

Na wat zoeken en reviews lezen heb ik toch besloten om de Spigen iPhone 5 flip case - silver te bestellen.

Waarom deze:
Ik wou een book case (geen flip die naar onder ligt te bengelen als ik bel) met een opening om te bellen zodat ik ook gesloten kon bellen. Deze leek me dus perfect.

Bestelling:

Ben dan meteen gaan zoeken naar een online shop die hem in voorraad had, en dat was ipodhoes.nl. Had nog geen ervaring met deze verkoper maar afgaande op wat online zoeken en de beschikbare info leek hij me wel betrouwbaar, en gezien het tijdstip dat ik de knoop doorgehakt had kwam het nog goed uit ook (21u15, bestellingen voor 21u30 worden diezelfde dag nog verzonden stond op de site).

Zodus, meteen de bestelling geplaatst en betaald! Kreeg meteen de bevestiging van de bestelling en rond middernacht de bevestiging van verzending. Had nog een klein vraagje naar de klantendienst gestuurd die avond en jazeker, de volgende morgen voor 9u had ik al een antwoord waarmee ik tevreden was!
Mijn bestelling was verzonden per buspost, dus kon helaas niet online tracken, maar ik had wel alle vertrouwen in de verkoper. Aangezien het naar België moest rekende ik dat het vrijdag pas echt zou opgepikt worden, en rond dinsdag/woensdag zou aankomen. Maar het was zelfs al op Maandagmorgen bij de post bij mij geleverd.
Het was verpakt in een kartonnen pakje. De case zelf was op zijn beurt verpakt in de Spigen plastic verpakking zoals ik hem in het youtube filmpje hieronder had gezien.

Case review:
Ik sluit me volledig aan bij de review in dit filmpje: Spigen Ultra Flip Case for iPhone 5 Review
Maar toch even enkele persoonlijke ondervindingen/toevoegingen.
ik had een full-body sticker plakken op mijn iPhone 5. Deze heb ik volledig eraf gehaald behalve de sticker die de bovenrand beschermd. Hierdoor is enkel de onderkant van de iPhone niet beschermd (voor mijn dagdagelijkse routine is dat ook geen must). En een kleine bemerking over de stickers: die waren gewoon VUIL geworden blijkbaar. je merkt het echt niet op totdat je ze eraf trekt :)
In de Spigen case is er ook een gleufje voor een kaartje of dergelijke, die ben ik echter niet van plan om te gebruiken omdat ik ook geen risico wil lopen dat het houdertje zou gaan buigen en de case niet volledig sluit als die neer ligt, wat die dus nu wel doet. Als dat toch moest voorvallen overweeg ik om daar een platte magneet (kan dat moeilijk omschrijven :)) in te steken.

Waar ik ook wat bang voor had was hoe hij in de hand zou liggen bij het gamen in horizontale houding, dat is echter totaal niet verschillend als voordien! de flap zelf leunt gezellig op mijn handen onderaan (ik plooi die niet volledig om momenteel) en stoort dus niet. Bij games in verticale houding plooi ik hem wel om, maar wederom, geen enkel probleem! Zoals ook in het filmpje naar voren komt, er is nagenoeg geen toename in dikte!

Nadelen ondervonden tot nu toe:
Het is heel even wennen voor me om van een sleeve naar een bookcase te gaan, maar dat went sneller dan gedacht. In plaats van te trekken aan het koortje om de iPhone uit een sleeve te halen, sla ik nu gewoon mijn cover om. Gaat perfect met 1 hand want hij ligt zeer goed in de hand. Ben niet zeker of linkshandigen dat ook zullen vinden, maar voor rechtshandigen: Geen probleem!

*update* vanmorgen de eerste treinrit naar het werk achter de rug ermee. Echt een grote voordeel dat je alles met 1 hand kan doen (uit je zak halen, openen en unlocken) waar ik vroeger steeds men 2e hand nodig had om hem uit de sleeve te halen.

Kort samengevat:
Afhandeling bestelling bij ipodhoes.nl: Zeer tevreden
Materiaal van de case: Zeer tevreden
Look & feel: Zeer tevreden
Maakt de case de beweringen van de fabrikant waar: Ja
Zou ik de case aanraden: Indien je een bookcase wil, check deze toch even. Zeer goede case! Mocht ik er ernstige nadelen van ondervinden update ik deze post nog!

Als je vragen moest hebben over deze case, post maar een reply en ik reageer asap.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.