iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Probleem met iphone werkt alleen aan de lader maar het is niet de batterij !! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/143685-probleem-iphone-werkt-alleen-de-lader-maar-niet-de-batterij.html)

youssef14 03-09-13 19:24

Probleem met iphone werkt alleen aan de lader maar het is niet de batterij !!
 
Ik heb een iphone 4 8gb maar werkt alleen aan lader gaat dan aan zie de apple logo als hij eenmaal ik opgestart krijg ik dat ik alleen een noodoproep kan uitvoeren wat ook niet kan .


als ik de stekker eruit trek gaat de iphone in 1 keer uit maar geeft aan dat de batterij op 100% staat kan iemand mij aub helpen ?:confused:

RWK 03-09-13 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door youssef14 (Bericht 910056)
Ik heb een iphone 4 8gb maar werkt alleen aan lader gaat dan aan zie de apple logo als hij eenmaal ik opgestart krijg ik dat ik alleen een noodoproep kan uitvoeren wat ook niet kan .


als ik de stekker eruit trek gaat de iphone in 1 keer uit maar geeft aan dat de batterij op 100% staat kan iemand mij aub helpen ?:confused:

Hoe weet je zo zeker dat het niet aan de batterij ligt. Dat er 100% staat, betekent niet dat de batterij kan worden uitgesloten.

youssef14 03-09-13 19:40

Omdat ik er al een nieuwe batterij voor heb gekocht en het hem niet is

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2013 om 19:47 ----------

Hij word trouwens niet herkent door de computer en het schroefje van de batterij zat er niet in is dat een probleem dat schroefje dat op de stekker zit ??

Guest-20180925190238 03-09-13 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door youssef14 (Bericht 910060)
Omdat ik er al een nieuwe batterij voor heb gekocht en het hem niet is

Dat is een voorbarige conclusie. Die procenten zijn wat ze zijn, procenten. Procenten zijn het resultaat van een berekening. Als de variabelen in de berekening foutief is het resultaat ook foutief. Bij een nieuwe, nooit gekalibreerde, accu mag je er van uitgaan dat die variabelen niet kloppen.

Sluit de iPhone met originele USB-kabel aan de originele lader aan en voer een harde reset uit. Laat de accu nu opladen tot 100%. Als het dan nog niet werkt mag je er van uitgaan dat er iets mis met de accu.

youssef14 03-09-13 19:52

Die accu meneer heb ik net binnen van een webshop ik heb hem erin gezet alleen ontbrak het schroefje al ik heb de nieuwe accu erin gezet en werkt niet, de iphone heeft ook een probleem dat ik de reset niet uit kan voeren via het toestel zelf en door de computer word hij niet herkent want als ik hem aan de computer aansluit blijft hij alleen maar de iphone logo aangeven en gaat weer aan dan weer hetzelfde verhaal ?

suzuki2002 03-09-13 20:14

En heb je wel de juiste batterij binnen gekregen met het juiste apn nummer ?.


Ook die nieuwe accus!s van webshops zijn vaak bagger .
Beter koop je er 3. Dan zit er meestal wel een goede tussen

youssef14 04-09-13 17:56

Heel de nacht in de lader gezeten en ik haal hem eruit en blijft geen seconde meer aan, Raar vind ik het

Guest-20180925190238 04-09-13 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door youssef14 (Bericht 910168)
Raar vind ik het

Als je niet de juiste accu gebruikt met het juiste APN (Apple Part Number) is dat niet raar. Maar dat schreef @Suzuki2001 al.

d3debian 04-09-13 19:54

Dat APN nummer wat moet matchen wordt bij weinig of geen webwinkel(s) vermeld.
Je kunt slechts kiezen tussen een batterij voor iPhone 4 en 4S.
Verder is de keuze niet echt reuze.
En toch lees je op het www niet echt vaak dat mensen een batterij met het verkeerde APN-nummer hebben gekocht.
Is het dan zo dat de meeste mensen goed 'gokken' omdat er één specifiek APN-nummer veruit het meest voorkomt?

Guest-20180925190238 04-09-13 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d3debian (Bericht 910194)
Dat APN nummer wat moet matchen wordt bij weinig of geen webwinkel(s) vermeld.

iFixit vermeldt dat heel duidelijk:

Citaat:

Compatible APN's: 616-0520, 616-0521, 616-0513
iPhone 4 Replacement Battery (616-0520, 616-0521, 616-0513) - iFixit

d3debian 04-09-13 20:14

Klopt en zo zijn er nog enkele.
En er zijn ook wel berichten op het www van mensen die wèl schrijven dat zij hiermee problemen hadden.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan toeval te wijten is dat er zo weinig aandacht voor is door de koper en er toch zo weinig misgaat.
Misschien wordt er veel gebruik gemaakt van een universele batterij die alle APN's kan vervangen. Of iets anders.

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om je te vragen naar een verwijzing om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van een nieuwe batterij? M.b.t. laden ontladen en dat soort dingen bedoel ik.

suzuki2002 04-09-13 21:49

Misschien omdat de meeste webwinkels gewoon geld willen verdienen en geen verstand hebben van de electronica waar ze de onderdelen wel van verkopen , en het hun geen zak uitmaakt. Wie wat koopt als er maar betaald word .

Mijn advies. Ga niet zelf lopen prutsen maar laat het doen , is er dan iets niet oke dan claim je gewoon garantie op de reparatie .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.