//

Lightning kabels

Lightning kabels discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nooit genoeg met 1 kabel. Heb er een paar bij van Belkin. Zijn een paar euro goedkoper, maar van deze weet ik dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-10-13, 22:57
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb nooit genoeg met 1 kabel. Heb er een paar bij van Belkin. Zijn een paar euro goedkoper, maar van deze weet ik dat het perfect met apple werkt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-10-13, 23:08
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Heb er nu ff hier 2 besteld.

eForChina - Charger
  #23  
Oud 15-10-13, 23:25
Smobbo Smobbo is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smobbo Bekijk bericht
Heb 2 jaar met verschillende nep kabels gewerkt voor mijn iPhone 4.
Nooit problemen mee gehad, gewoon voor 1-2 euro een kabel van 3 meter, wel zo handig van het stopcontact naar je nachtkastje .

Voor de iPhone 5 zijn ze op dit moment onderweg, geen idee of ze werken.

Een nep adapter kan nog eens tricky zijn in het kader van ontploffing, een kabel lijkt me beduidend minder spannend.
Hooguit werkt hij niet of deels (enkel opladen), die gok neem ik wel voor een eurootje.

Via deal extreme is er veel aanbod, kwaliteit verschilt
Ik heb ondertussen de 3 meter lange kabel van dx binnen (degene die 'staff choice' erbij heeft staan).
Hij werkt prima als oplaad kabel, nog niet getest of hij ook data transfer doet.
Goed resultaat voor 2-3€

Edit: Hij gaf vanochtend wel de melding 'Deze accessoire is wellicht niet ondersteund' ofzo. Hij laadt wel gewoon op. Ik moet data transfer nog testen, maar dat is misschien dus wat tricky.
Eigenljik best bizar dat Apple gewoon een kabel maakt die een chipje heeft puur om meer licentie kosten te kunnen vragen op de accessoires. De kabel kost 2-3€, maar wordt door Apple officieel voor 40€ verkocht, blijft wat mij betreft bizar...

Laatst gewijzigd door Smobbo; 16-10-13 om 10:28.
  #24  
Oud 17-10-13, 11:39
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

@smobbo.
Het chipje heeft ook een functie. en kwaliteits verschil. zie het verschil tussen fake en origineel. Even voor jullie uit elkaar gehaald ! Trouwens originele kabel kost bij apple 20 euro.


ijzerdraad om de kabels vs geen ijzerdraad...
__________________
Revenge of the nerd..
  #25  
Oud 17-10-13, 11:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die "ijzerdraad" is dan de afscherming die nodig is om interferentie weg te houden van het iDevice.
  #26  
Oud 25-10-13, 19:17
dannypsv3821 dannypsv3821 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: helmond
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jogabonito20 Bekijk bericht
Gezien het filmpje heb ik wel vertrouwen dat deze kabels zullen werken, maar wil je voor de zekerheid hier even laten weten of ze werken? Dan bestel ik hem ook.
Heb vandaag de kabels binnen gehad, werken perfect. Geen melding op het scherm dat ze niet ondersteund worden ofzo.

Ze zaten ook netjes verpakt in tegenstelling tot de kabels van dealextreme.

Nu ga ik nog even wachten tot de andere producten daar de status comming soon niet meer hebben en bestel ik andere lightning accessoires.
  #27  
Oud 06-11-13, 23:41
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

die nepkabels zijn van voldoende kwaliteit, werkelijk al tig van gehad, en zijn gewoon van goede kwaliteit, of in elk geval net zo belabberd/ goed als origineel.
netadapter valt nog wat van te zeggen...

probleem is alleen nu wel met de lightningchip dat vanaf iOS 7.0.2 alle niet originele oem kabels niet meer werken, ook geen melding, ik heb er nu een aantal in bestelling staan op ebay, waarvan gezegd word dat deze wel werken, ik ga het zien.
__________________
Bla bla bla...
  #28  
Oud 06-11-13, 23:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
die nepkabels zijn van voldoende kwaliteit, werkelijk al tig van gehad, en zijn gewoon van goede kwaliteit, of in elk geval net zo belabberd/ goed als origineel.
netadapter valt nog wat van te zeggen...

probleem is alleen nu wel met de lightningchip dat vanaf iOS 7.0.2 alle niet originele oem kabels niet meer werken, ook geen melding, ik heb er nu een aantal in bestelling staan op ebay, waarvan gezegd word dat deze wel werken, ik ga het zien.
Dus jij vindt ze nog steeds van goede kwaliteit terwijl ze niet meer werken op iOS 7?
  #29  
Oud 07-11-13, 00:02
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

je moet wel onderscheid maken tussen 2 dingen.
a, de kwaliteit van de gebruikte materialen, die zijn naar mijn mening altijd prima geweest, en B, de werking, volgens mij heeft het meer met het iOS te maken, want bij m'n 5 word er alleen een foutmelding gegeven, maar werken ze wel, en dezelfde kabel doet helemaal niks bij mn 5s.
Ik heb die kabels voor m'n 5 gekocht, dus nog steeds best, en die 5 heb ik ook nog.
  #30  
Oud 07-11-13, 07:36
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Dus jij vindt ze nog steeds van goede kwaliteit terwijl ze niet meer werken op iOS 7?
Als Apple's iPhone al jouw accessoires en computers niet meer accepteert als je de iPhone verbindt, betekent dat dan dat de kwaliteit van je accessoires en computers opeens zeer laag is? Ik zal het antwoord al geven: nee.

Of stel je werkt bij Nike en ze verbieden alle kleding op de werkvloer die niet van Nike zelf of Nike's partners is. Dat betekent niet dat alle andere kleding ter wereld per definitie van slechte kwaliteit is.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #31  
Oud 09-11-13, 12:24
dannypsv3821 dannypsv3821 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: helmond
Berichten: 31
Standaard

imod.co | Lightning Accessories and Case Maker heeft werkende kabels met iOS 7 en een iPhone 5S.
Alleen de 2 en 3 meterkabels zijn pas volgende maand op voorraad.

ts-telecom welkom heeft ook werkende kabels, kreeg eerst niet-werkende opgestuurd (2 en 3 meter kabels) welke daarna vervangen werden door wel werkende, maar gezien het uiterlijk kwamen die denk ik van imod.co af.
  #32  
Oud 09-11-13, 14:26
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Voor m'n iphone 5 een setje van 2 lightning kabels besteld (ebay). Werken beide zonder foutmelding op zowel m'n iphone 5s als 5. Dit omdat de originele kabel binnen een jaar al defect is geraakt!
Eerder een kabeltje besteld met een soort van gekleurd touw als mantel. Deze werkt niet en stopt na aansluiten met opladen en geeft dan een melding dat het accessoire niet geschikt is.(dit op de zowel de 5 als 5S)
Verschilt per verkoper of het werkt of niet, recent een 2 meter 30 pins kabel besteld. Deze werkte ook niet, geld terug gekregen.

Mij valt wel op dat de origineel meegeleverde USB kabels van matige kwaliteit zijn. Ik gebruik ze alleen thuis op een vaste plaats. En bij al mijn kabels is binnen een jaar de mantel ergens doorgesleten door buigen of knikken van de kabel. Lijkt een soort uit te drogen en open te Barsten. Dit met 30 pins kabels en me te lightning van mijn 5 gehad. Ik heb intensief gebruikte nokia laders liggen van 10 jaar oud. Geen krasje barsten niets. Dus voor een toestel van 900 euro mag er wel een iets duurzamere kabel worden meegeleverd.
  #33  
Oud 09-11-13, 16:22
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik heb mijn kabels van mini-in-the-box en van DX.

Het enige dat al eens gebeurd is, dat de draadjes bij de stekker zichtbaar worden (zie foto2 van iNemesis). Kwestie van 1/2 druppeltje trage secondenlijm op 1 à 2 mm van uiteinde van isolatie. Isolatie terug wrijven. Klaar.


De truc zit in het bestellen. De meesten bestellen de goedkoopste ....
Je moet echter opletten wat erbij staat. Kabels waar "3Gs/iPod" bij staat, zijn ook alleen voor 3Gs/iPod en niet voor iphone4/4S.
Dit geldt ook voor de lightningkabels.

Ik heb fakekabels, in diverse uitvoeringen lichtgevend/1m/3m/geweven buitenmantel, die werken op mijn iPad2, iPod en iPhone4 en 4S. (iOS6 en iOS7)
De lightning-fakers werken idem.
  #34  
Oud 28-12-13, 02:44
Novarion's schermafbeelding
Novarion Novarion is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Novarion
Standaard

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met lightning kabels anders dan die van Apple?
Ben benieuwd naar ervaring met lightningvkabels van imod.co, mini-in-the-box, TS-telecom etc.

Welke werken wel of niet op de iPhone 5s ben ik benieuwd naar.
  #35  
Oud 28-12-13, 12:06
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Ik heb toevallig gisteren in een klein winkeltje een kabel mogen proberen. Ik had namelijk in Frankrijk een kabel gekocht waarmee ik steeds de melding kreeg dat dit accessoire niet gecertificeerd was en die dus ook niet oplaadde. Moest gisteren een kabel kopen voor mijn dochter haar 4S. Toen ik mijn verhaal vertelde over die foutmelding stelde de verkoper voor om een kabel van hun ter plekke te proberen. Bij aansluiten kreeg ik geen foutmelding en netjes de melding dat tel opgeladen werd. Ik dacht dus dat ik voor niks een kabel besteld had bij apple voor het astronomische bedrag van 35 euro. ( 2mtr kabel ) De verkoper stelde voor om hem even te laten zitten omdat hij ook al gehoord was dat iphone 5/5S'en ontlaadde ipv oplaadde. En idd na 5 min was het percentage van mijn batterij minder geworden ipv hoger. Voor mij dus alleen nog maar originele kabels.
  #36  
Oud 02-01-14, 11:30
MattNick MattNick is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 14
Standaard

Ik heb altijd originele Apple kabels. Gaan makkelijk 3+ jaar mee. (Wellicht nog langer, maar dan is mijn iDevice alweer verkocht inclusief kabel) Ik snap ook niet wat mensen allemaal met hun kabels doen, zodat deze kapot gaan.
En dan is 2 tientjes toch niets voor een kabel?! Al dat gedoe om 10 euro per 3 jaar te besparen op iets dat niet origineel is en je nog maar moet afwachten of het werkt. Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening dan.
  #37  
Oud 03-01-14, 20:57
lerou lerou is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 12
Standaard

Ik ben vandaag even niet goed geworden van de prijzen van een Lightning kabel. Leuk die argumenten ten aanzien van officiële kwaliteit, maar de prijzen staan in geen verhouding met het gebodene, je reinste flessentrekkerij. Ik werd weer meteen eraan herinnerend waarom ik niet zo'n apple fan ben....

Bewijs:
Een lightning kabel van een meter kost 19 euro! Eentje van twee meter 29 euro!!!!! Een tientje meer voor een meter koperdraad.... dat is op geen enkele wijze goed te praten met het argument "officiele kabels" en "gecertificeerde kwaliteit"...

Dit is gewoon niet fris...
  #38  
Oud 04-01-14, 10:09
MattNick MattNick is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 14
Standaard

Nou ik wilde laatst 4 originele nieuwe banden voor mijn Bugatti Veyron. Dat is pas flessentrekkerij. 25000 euro voor een beetje rubber. China heeft vele goedkopere banden. Mij werd verteld dat ik misschien geen Bugatti Veyron had moeten kopen als ik die kosten niet kon dragen. Ach, ik had kunnen weten dat als ik die auto kocht dat accessoires ook niet goedkoop zouden zijn. *sarcasme off*

Wat een gezeur over die 2 tientjes die je eens per 2-3 jaar moet investeren voor een normale originele of MFi lightning kabel. Volgens mij is op de lange termijn origineel goedkoper. Maar dit alles is maar mijn mening.
  #39  
Oud 04-01-14, 11:27
lerou lerou is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 12
Standaard

Maar wat is je antwoord op het tientje verschil voor een meter koperdraad? Dat heeft niets te maken met kwaliteit, in die context gaat je vergelijking met Bugatti mank.

Laatst gewijzigd door lerou; 04-01-14 om 13:18.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kabels!! ad9007i iPhone algemeen 2 22-02-12 20:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.