iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Lightning kabels (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/145718-lightning-kabels.html)

marijn65 06-10-13 12:31

Lightning kabels
 
iPC'ers,

Gebruiken jullie allemaal de officiële apple kabels?
Ben wel ff benieuwd of sommige 'fake' producten ook werken,
de adapter bijv (30pin->lightn). Vind t te gek om daar €30 voor uit te geven..

Imod.co zegt de lightning te hebben gekraakt, adapter kost daar nog geen €5, maar of t waar is wat ze zeggen, geen idee:p

Iemand die ook nep producten gebruikt hier?

Guest-20180925190238 06-10-13 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 922090)
Gebruiken jullie allemaal de officiële apple kabels?

Op een iPhone van 899, - € gebruik ik inderdaad de originele Lightning USB-kabel en geen Chinese namaak van 4,95 €.

RWK 06-10-13 13:36

Veiligheid boven alles. Het is niet verstandig om een namaak versie te gebruiken. Niet goed voor jou maar ook niet goed voor je iPhone.

De accessoires zijn inderdaad duur, maar je krijgt kwaliteit ervoor terug..

marijn65 06-10-13 13:38

wist eerlijk gezegd niet dat fake accessoires daadwerkelijk slecht waren voor je iphone..:o
thanks

RWK 06-10-13 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 922115)
wist eerlijk gezegd niet dat fake accessoires daadwerkelijk slecht waren voor je iphone..:o
thanks

Het is het zekere voor het onzekere nemen. Als wij jou vanuit hier aanraden om onofficiële accessoires te gebruiken en er gebeurt wat, dan hebben wij geen goed informatie doorgegeven.

Er zijn al mensen overleden door het gebruik van onofficiële accessoires..

suzuki2002 06-10-13 23:15

Er zijn ook mensen overleden door gebruik van originele accesoires

RWK 06-10-13 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 922329)
Er zijn ook mensen overleden door gebruik van originele accesoires

Precies, ik heb wel eens meegemaakt dat een officiele adapter van een iPhone in de stopcontact explodeerde. Gelukkig geen gewonden gevallen.

Toch is het veiliger om gecertificeerde producten te gebruiken!

marijn65 07-10-13 01:36

Alright! Dank voor de info, weer wat geleerd, haha.
Ga denk ik toch maar voor de officiële kabeltjes dan!

mn leven is wel wat meer waard dan €30:o

RWK 07-10-13 03:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 922352)
Alright! Dank voor de info, weer wat geleerd, haha.
Ga denk ik toch maar voor de officiële kabeltjes dan!

mn leven is wel wat meer waard dan €30:o

Aha! Zo kan je het ook zien. Let op aanbiedingen zoals groupon, dagaanbieding.net etc.

Succes met de aankoop 😉

JoriH 09-10-13 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 922352)
Alright! Dank voor de info, weer wat geleerd, haha.
Ga denk ik toch maar voor de officiële kabeltjes dan!

mn leven is wel wat meer waard dan €30:o

Er zijn inderdaad mensen overleden aan de kabels MAAR in China is de stroomtoevoer niet zo goed als hier in Nederland.
en dat kan gebeuren. Ik heb voor een vriend van mij een iPhone 5 kabel gekocht (waarschijnlijk uit China ) voor 9 euro en van de overige 20 euro die niet is uitgegeven zijn we wat gaan drinken!:-)

iNemesis 09-10-13 18:27

Lightning kabel van apple zijn kwalitatief veel beter. Denk dat je met 20 euro uitgeven veel beter uit bent dan een paar keer goedkope fake te kopen voor 5 euro.

Mosselman 09-10-13 18:27

Iemand ervaring hiermee...

3-meter USB kabel Lightning | Avanca

Ze zeggen IOS7 beta dat het werkt... maar ja werkt het ook met 7.02?

RWK 09-10-13 18:29

Er staat dat het compatible is met Apple Lightning producten. Als je het nodig hebt, zou ik het wel proberen. Heb je meer waard voor je geld. Ze zijn 3meter lang!

Bubbly 10-10-13 00:58

Apple verkoopt 2 meter kabels voor € 39.

Smobbo 11-10-13 13:29

Heb 2 jaar met verschillende nep kabels gewerkt voor mijn iPhone 4.
Nooit problemen mee gehad, gewoon voor 1-2 euro een kabel van 3 meter, wel zo handig van het stopcontact naar je nachtkastje ;).

Voor de iPhone 5 zijn ze op dit moment onderweg, geen idee of ze werken.

Een nep adapter kan nog eens tricky zijn in het kader van ontploffing, een kabel lijkt me beduidend minder spannend.
Hooguit werkt hij niet of deels (enkel opladen), die gok neem ik wel voor een eurootje.

Via deal extreme is er veel aanbod, kwaliteit verschilt ;)

iNemesis 11-10-13 14:40

Bij iphone 4 zijn de "fakes" prima. Alleen bij de i5 gaat het om een lightning kabel (zit chip in). dus zijn de fakes echt wel fake en zeer slecht van kwaliteit..

dannypsv3821 13-10-13 16:36

ik heb nu een paar kabels besteld via imod.co | Lightning Accessories and Case Maker kijken of die werken icm de 5S.
nog niet alle producten zijn er op voorraad, dus nu enkel nog de 1 meter kabels besteld.

bing69 14-10-13 11:07

Ik heb een kabel in gebruik van techdy.com.
Deze werd gegarandeerd en werkt inderdaad ook uit de kunst.

Jogabonito20 14-10-13 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannypsv3821 (Bericht 925045)
ik heb nu een paar kabels besteld via imod.co | Lightning Accessories and Case Maker kijken of die werken icm de 5S.
nog niet alle producten zijn er op voorraad, dus nu enkel nog de 1 meter kabels besteld.


Gezien het filmpje heb ik wel vertrouwen dat deze kabels zullen werken, maar wil je voor de zekerheid hier even laten weten of ze werken? Dan bestel ik hem ook.

pompino 14-10-13 21:39

Ik wil ook een nieuwe lightningkabel kopen. Het materiaal van de kabels vind ik altijd zo belabberd. Om het half jaar moet ik ze vervangen omdat ze gewoon scheuren.

Maar waar ik me ook over verbaas, is dat de icultureshop hier, gewoon met alles 10 euro duurder is dan Apple.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.