iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iphone naar auto AUX ingang (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/14766-iphone-naar-auto-aux-ingang.html)

bbilsen 18-06-08 18:01

iphone naar auto AUX ingang
 
Hoi,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn iphone via de onderste uitgang aan te sluiten op mijn auto radio. Met mijn ipod video ging dit via de headphone uitgang maar daar is er steeds kwaliteitsverlies...

Voor de ipod bestaat er zo'n cable maar ik heb die op mijn iphone geprobeerd en dat werkt niet.

Enige raad?

tyger 07-07-08 03:54

hallo,

Ik heb deze zaterdag gekocht en het werkt goed bij de juiste zender.
Voor het mooiste geluid een storende zender opzoeken, en in je ipod menu en op je radio de equalizer instellen op genre.

Kensington LiquidFM iPod FM-Transmitter - MP3shop.nl

Ik heb deze bij media markt vandaan en qwa prijs gewoon beetje afdingen is mij ook gelukt:):D

Succes ermee groeten

cypher21 07-07-08 14:57

Ik heb zelf de Monster iCable die via de headphone uitgang naar de aux ingang in mijn armsteun in de auto gaat. Klinkt perfect, geen ruis of geluidsverlies!

Ik heb bij een vriend 3 verschillende FM transmitters beluisterd, maar ik ben er TOTAAL niet over te spreken! Als je de mogelijkheid hebt om het met een kabel te doen, moet je dat zeker doen!

tyger 07-07-08 18:51

antwoord op bericht van cypher 21 : ik wou ook de monster kabel kopen maar er werd mij in de winkel verteld dat deze verouderd was en niet meer leverbaar!!!! Dus vandaar deze oplossing genomen .

cypher21 07-07-08 19:01

Ai, dat is idd jammer. Zo'n fm transmitter gaat toch behoorlijk ten koste van het geluid.

Wel apart dat ze je dat vertelden! Apple Store (U.S.) - Monster iCable for Car (Mini to Mini) for iPod/iPhone ik heb em gewoon via de apple store, en zelfs nu zijn ze gewoon op voorraad

tyger 08-07-08 00:59

Ja lekker is dat dan ....:(:o
Maar ja als het echt niet gaat werken kan het altijd nog :)
nu heb ik er al wel veel plezier van moet aleen ff de goede frequentie hebben.
iig bedankt voor de tip misschien breng ik hem dan wel terug (hihi)
groeten.

tyger 08-07-08 01:03

maar deze kabel Apple Store (U.S.) - Monster iCable for Car (Mini to Mini) for iPod/iPhone werkt denk ik toch niet in mijn auto ik heb nl geen mini aansluiting op mijn radio.....(auto van de zaak):(

SubMan 19-07-08 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tyger (Bericht 135953)
maar deze kabel Apple Store (U.S.) - Monster iCable for Car (Mini to Mini) for iPod/iPhone werkt denk ik toch niet in mijn auto ik heb nl geen mini aansluiting op mijn radio.....(auto van de zaak):(

Je hoeft alleen maar een auxiliary (aux) aansluiting te hebben (meestal twee van die tulp stekkers). Je koopt een kabeltje met aan de ene kant die twee tulpjes en aan de andere kant een mini-jack en die gaat gewoon in je iPod / iPhone..
Indien je mooi wegwerkt via je dashboard kan je hem zelfs in een autolader zetten.. en bedienen.., werkt prima!

MCNO 19-07-08 01:24

@Subman, werkt dat dan zonder verdere toebehoren als een D-link oid??

Is dat niet afhankelijk van auto radio-type?

SubMan 19-07-08 09:55

Nee, de aux aansluiting is er juist voor om een extra muziekbron toe te voegen.
De kabels met tulp en mini-jack aan de andere kant zijn algemeen. Werkt prima!

edit: Moet je wel een radio hebben MET een aux ingang natuurlijk, maar dat lijkt me tegenwoordig eerder standaard dan bijzonder. Ik kan mijn laatste radio zonder aux niet meer herinneren..

nutty75 19-07-08 13:46

Ik wil ook zo'n kabeltje gaan kopen. Ik heb een radio met aux-ingang aan de voorkant (mini-jack). Zijn er eigenlijk ook kabeltjes met aan één kant dock-connector en aan de andere kant de mini-jack?
Of is dit onzin en is de kwaliteit van het geluid dan niet beter dan via de hoofdtelefoonaansluiting van de Iphone? Het enige verschil in dat geval zou dan zijn dat de Iphone aangestuurd wordt via de radio?

Nu moet de radio dit wel kunnen neem ik aan. En uitgerekend over mijn radio kan ik daarover geen info vinden! :(


Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Gewoon mini naar mini via de hoofdtelefoonaansluiting van mijn Iphone?

Richard.v.Naam 19-07-08 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 135608)
Ik heb bij een vriend 3 verschillende FM transmitters beluisterd, maar ik ben er TOTAAL niet over te spreken! Als je de mogelijkheid hebt om het met een kabel te doen, moet je dat zeker doen!

Ja, inderdaad dat is niet zo raar. Om geluid om te zetten naar een Frequentie geModuleerd signaal zijn er nogal wat conversies nodig. En dan moet in de radio weer precies hetzelfde gebeuren maar dan omgekeerd om weer 'n beetje fatsoenlijk geluid te krijgen!

Dan hebben we het nog niet eens over de verkleining van de bandbreedte (ongeveer 16Khz i.p.v. 20kHz)

SubMan 19-07-08 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nutty75 (Bericht 146178)
Ik wil ook zo'n kabeltje gaan kopen. Ik heb een radio met aux-ingang aan de voorkant (mini-jack). Zijn er eigenlijk ook kabeltjes met aan één kant dock-connector en aan de andere kant de mini-jack?
Of is dit onzin en is de kwaliteit van het geluid dan niet beter dan via de hoofdtelefoonaansluiting van de Iphone? Het enige verschil in dat geval zou dan zijn dat de Iphone aangestuurd wordt via de radio?

Nu moet de radio dit wel kunnen neem ik aan. En uitgerekend over mijn radio kan ik daarover geen info vinden! :(


Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Gewoon mini naar mini via de hoofdtelefoonaansluiting van mijn Iphone?

Is de beste en makkelijkste oplossing. Gewoon mini jack aan beiden kanten, kost ook nog eens net niks...

Grteez,
SubMan

Pete.Z 21-07-08 17:59

Als je op Ebay.com kijkt worden kabrls met dock connector en 3.5 jack verkocht voor 2 euro of zoiets.
Ik had er zelf al 1 voor een ipod touch,en die werkt ook perfect met de iphone.
Echt iets van 3 euro inclusief verzenden.

MCNO 24-07-08 00:56

@subman, volgens mij heeft mijn audio alleen een aansluiting voor een cd wisselaar :(

Ben bang dat er dan alleen een dure oplossing rest.

Redchilly 24-07-08 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 151820)
@subman, volgens mij heeft mijn audio alleen een aansluiting voor een cd wisselaar :(

Ben bang dat er dan alleen een dure oplossing rest.

Valt mee hoor en is toch wel echt de moeite waard, geluid is dan super.
Voor mijn Kenwood had ik ook zo'n kabeltje nodig om van je CD wisselaar een line-in te maken (AUX in).
Deze was er al voor een kleine 30,= Euro, dus hoeft echt niet zo veel te kosten.
Ok, je bent niet voor 2,= klaar, maar 30,= is ook nog wel te overzien voor alle voordelen die je dan hebt.

cypher21 24-07-08 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z (Bericht 149389)
Als je op Ebay.com kijkt worden kabrls met dock connector en 3.5 jack verkocht voor 2 euro of zoiets.
Ik had er zelf al 1 voor een ipod touch,en die werkt ook perfect met de iphone.
Echt iets van 3 euro inclusief verzenden.

Waar heb je op gezocht dan?
Een vriend van me wil er een, maar we kunnen ze beide niet vinden.

edit: nvm moest zoeken op ipod en niet iphone :P
"iPod Dock Connector to 3.5mm"

MCNO 24-07-08 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 151851)
Valt mee hoor en is toch wel echt de moeite waard, geluid is dan super.
Voor mijn Kenwood had ik ook zo'n kabeltje nodig om van je CD wisselaar een line-in te maken (AUX in).
Deze was er al voor een kleine 30,= Euro, dus hoeft echt niet zo veel te kosten.
Ok, je bent niet voor 2,= klaar, maar 30,= is ook nog wel te overzien voor alle voordelen die je dan hebt.

OK dan!
EUR 30,00 vind ik zeker acceptabel, +200,00 niet!

Ik ben echt een nono op dit gebied, welke (link aub) heb je waar gekocht?

Voor de volledigheid, ik moet dus één kabeltje kopen om van de CD uitgand een aux in te maken, en een kabeltje om daarvandaan naar de iphone (mini-jack) te gaan?

Volgende maand moet de auto naar de garage, effe kijken wat ze voor een kratje bier doen :)

Redchilly 24-07-08 11:22

De grap is dat als je zo'n 200,= oplossing koopt, je nog steeds dat kabeltje nodig hebt :D
Ik heb zelf een Harman Kardon Drive&Play in de auto (200,=) maar het geluid moet toch naar je radio/installatie.
Natuurlijk kan dit met FM transmit maar met kabeltje is het geluid echt 100% beter.
Zelf heb ik het kabeltje gekocht bij een plaatselijke automaterialen groothandel, maar iedere halfords kan het bestellen.
Als je je iPhone rechtstreeks gebruikt is kabeltje met minijack het makkelijkst (misschien verloopje nodig als bij koptelefoon).
Ga je het via een ander apparaat (zoals Drive&Play) gebruiken of als je het nog niet weet, neem dan die met tulp aansluiting.
Deze kun je op veel manieren gebruiken. Met Jack-tulp kabeltje (2,=) kun je rechtstreeks,
maar als je een apple composite kabel erbij neemt (eventueel later) kun je via je dock-connector aansluiten.
Ook dit is weer een verbetering van de geluidskwaliteit.
Natuurlijk moet je nemen wat in je budget past, maar de kenwood kabel met jack of tulp kosten hetzelfde.
Als je de tulp variant neemt kun je altijd uitbreiden en langzaam doorsparen.
Zelf heb ik altijd Kenwood, maar ik ga er vanuit dat voor andere merken deze kabels ook gewoon verkrijgbaar zijn.
Dit zijn natuurlijk mijn bevindingen en ervaringen, ik hoop dat je er iets aan hebt.

MCNO 24-07-08 12:26

't is me al iets duidelijker, maar da'k ut nu snap is wat anders.

Volgens de garage heb ik een Ice-link nodig (hebben ze ervaring mee), de inbouw kost EUr 60,00 ex btw.

Er is zeer weinig op internet te vinden van andere gebruikers.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.