//

iPhone 4 trilt niet, mute defect, waar onderdelen ?

iPhone 4 trilt niet, mute defect, waar onderdelen ? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, Ik wil jullie eerst danken voor jullie aandacht. Dit is mijn eerste post op deze forum. Ik ben geen ervaren gebruiker van iPhones. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-12-13, 00:31
ViktorA ViktorA is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 1
Standaard iPhone 4 trilt niet, mute defect, waar onderdelen ?

Beste lezers,
Ik wil jullie eerst danken voor jullie aandacht. Dit is mijn eerste post op deze forum. Ik ben geen ervaren gebruiker van iPhones.

Een tijdje geleden had mijn moeder haar iPhone 4 laten vallen waardoor haar mute button niet ging. Het geluid ging dus niet, ook al stond het knopje op de juiste positie. Dit hebben we maar zo gelaten. Maar toen viel die stomme iphone nog eens op de grond, en .. hetgeen een ander toestel mogelijk niet zou overkomen en geen een hoesje kon voorkomen: scherm direct aan stukken. Het toestel werkte nog, maar het schermglas was gebarsten.

Toen heb ik beslist om het zelf te vervangen. Ik heb de onderdelen besteld, twee maand gewacht op de levering en uiteindelijk gisteren het scherm kunnen vervangen. Het nieuwe scherm werkt naar behoren, maar nu merk ik dat er een bijkomend probleem met de trilfunctie is, mogelijk als gevolg van mijn gebrekkige reparatie. Dit zijn de huidige gebreken:

© Ik kan niet unmuten; gsm staat constant op stil en ik hoor niet als er gebeld of gesmst wordt.

© Sinds mijn reparatie werkt de trilfunctie niet langer. Ik weet nog dat de trilmotor er maar niet perfect recht in kon, maar hij was wel aangesloten.


Als onervaren gebruiker weet ik niet precies welke onderdelen moeten worden vervangen. Om de phone te unmuten, moet ik mogelijk de mute switch vervangen. Maar de knoppen waarschijnlijk niet.

Voor de trilfunctie moet ik mogelijk een nieuwe trilmotor kopen. Ik ga nog kijken of de oude nog werkt en niet gewoon scheef zit.


Dus mogelijk moet ik een trilmotor en een mute switch vervangen. Daarnaast dacht ik echter aan een nieuwe batterij (origineel), nieuwe stofstukjes voor bij de speaker en de mic, en ook een LED mechanisme om het appeltje vanachter te doen schijnen. En misschien ook een philips schroevendraaier, want de mijne gaat niet meer goed.

Enige suggesties waar deze onderdelen goedkoop te vinden ? Ik ben van België, dus iets van BeNe is oke.
Dat backlight glow LED mechanisme kan ik niet op een nederlandse site vinden. Hoe heet zoiets ?


Ik dank iedereen alvast voor de feedback !

Mvg,

Viktor
Vlaams-Brabant
België


Specificaties iPhone 4 achterkant: Model A1332. EMC 380A FCC ID: 8CG-E2380A IC: 579C-E2380A

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 december 2013 om 01:30 ----------

De trilmotor DOET HET weer, na herplaatsing.

Bij veranderen volume met de volumetoetsen blijft hij op stille modus, maar het scherm toont wel dat het volume wordt gewijzigd.

Ik heb via een omweg de stilstand kunnen afzetten en ik heb weer geluid. Maar de mute knop werkt dus niet.

De vibratie is opgelost

Laatst gewijzigd door ViktorA; 21-12-13 om 00:14.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-12-13, 08:58
rich012 rich012 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: noordwijk
Berichten: 10
Standaard

Ik zelf kijk nog wel eens een how to do film op you tube. Als je op you tube in toetst iphone repair hilversum word het in het nederlands uitgelegd hoe wat te repareren je kunt daar ook eventueel onderdelen bestelen. Ik zelf bestel meestal via ebay bij een bedrijf in nederland meestal de volgende dag in huis. Succes
Reageren

Labels
iphone 4, mute, trilmodus, trilt niet, unmute



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone onderdelen waar te vinden PapoNL iPhone accessoires en onderdelen 4 06-08-13 20:12
Iphone 3g | Mute & lock button defect flash92 iPhone algemeen 6 10-03-13 17:44
Mute knop defect iphone 4, oplossingen hiervoor? jorishetbengeltje iPhone algemeen 2 13-01-13 16:54
Iphone 3g mute en lock button defect wat nu? flash92 iPhone algemeen 5 25-11-12 14:30
Mute button defect, vervangende app? Westbaas Jailbreak apps en thema's 1 24-02-12 11:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.