//

Zin om veel geld uit te geven...

Zin om veel geld uit te geven... discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb al gezocht naar een dergelijk topic, kan het niet vinden dus neem ik de eer om als eerste te gaan praten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-06-08, 21:58
Tommeke Tommeke is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 6
Standaard Zin om veel geld uit te geven...

Beste mensen,

Ik heb al gezocht naar een dergelijk topic, kan het niet vinden dus neem ik de eer om als eerste te gaan praten over de Harman Kardon Go & Play speakerset! Heb een aantal reviews gelezen over zowel de HK en de Bose dockset, en ben er nog niet helemaal uit...
Financieel gezien kan het me niet veel schelen, het gaat me erom welke het beste klinkt. Ik wil hem gaan gebruiken o.a als kamersetje, en neem hem eventueel mee op vakantie (nee niet naar het strand, puur voor in het appartement).

Vraag 1: Welke set klinkt het best? (smaken verschillen, maar het gaat me om welke set het zuiverst klinkt onder maximum volume)

Vraag 2: Dit antwoord kon ik nergens vinden, is de HK of Bose geschikt voor een iphone (niet de 3g)?

Alvast bedankt voor elke reactie!

P.S. Ik weet dat de HK als nadeel heeft dat het scherm van de ipod zelf slecht zichtbaar is, ook dit vind ik geen probleem.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-08, 22:25
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Als je een paar dagen geduld hebt komt er een review online van een aantal speakersets, al zeg ik daar wel meteen bij dat genoemde sets daar niet bij zitten ...
  #3  
Oud 23-06-08, 22:28
Tommeke Tommeke is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 6
Standaard

Kan je al wel zeggen welke vergelijkbare sets daar wel bij zullen zitten?
Oja, en weet je toevallig wel antwoord op mijn vragen?

Laatst gewijzigd door Tommeke; 23-06-08 om 22:31.
  #4  
Oud 23-06-08, 22:30
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

In die prijsrange de Altec Lansing T612 en een set van Gear4.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Kan je al wel zeggen welke vergelijkbare sets daar wel bij zullen zitten?
Oja, en weet je toevallig wel antwoord op mijn vragen?
Vraag 1 moet ik ze uiteraard iets voor horen. Vraag 2: als er nergens "Made for iPhone" bij staat zijn ze niet speciaal voor de iPhone gemaakt. Je kunt dan wel muziek luisteren, maar krijgt wel de melding "This Accessory is not made to work with iPhone" en je hebt kans dat er bij een binnenkomend gesprek (als de iPhone in de speaker staat of in de buurt van de speaker is) gsm-interferentie ontstaat.
  #5  
Oud 23-06-08, 22:54
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Voor kennis met grote ipod heb ik dit setje voor uitgezocht: Boston Acoustics cr97 speaker plus marranz versterker 800 euro zonder kabels. Klinkt als een klok.
Hou er wel rekening mee dat een mp3 hoorbaar minder is dan de echte CD. Een mp3 / mp4 gebruikt een hoorbare compressie. Deze compressie hoor je vooral bij bekkens zoals in klassiek en jazz.

Ik heb zelf een Magnat alr7 , KRK 6, Alesis absolute zero en Yamaha ns-10. Dat klinkt allemaal ok maar een getraind oor hoort dat een cd beter is. Ook de digitaal - analoog conversie in een cd speler is beter. Tot slot, als je ipod of iphone uit is en je zet het volume omhoog hoor je ruis en storing. Dat doet een goed cd speler ook niet. Als je alleen hardcore draait is elke speaker geschikt

De meest neutrale speakers ter wereld zijn de witte speakers, ns-10
http://i105.photobucket.com/albums/m...e/DSCF0806.jpg

Laatst gewijzigd door iphonemark; 23-06-08 om 23:06.
  #6  
Oud 29-06-08, 00:34
djseven's schermafbeelding
djseven djseven is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
Ik heb zelf een Magnat alr7 , KRK 6, Alesis absolute zero en Yamaha ns-10.
bedoel je niet spirit absolute zero
Deze heb ik namelijk in combinatie met alesis ra150, lekker zuiver geluid. krk6 is masterlijk, grotere broer is nog vetter.

mp3 is natuurlijk altijd qua kwaliteit iets minder, maar als je 192 khz bitrate heb, dan is het verschil voor een doorsnee consument nauwelijks te merken.
  #7  
Oud 10-07-08, 08:05
EmuuuH EmuuuH is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

ik heb in de mediamarkt pas uitgebreid alle ipod speakersets uitgeprobeerd met hetzelfde liedje, en ook redelijk volume
werden ze niet zo heel vrolijk van, en ik ook niet echt.
eigenlijk vond ik dat alleen uit de harman kardon go&play goed geluid kwam.
uit de bose, jbl en de andere kwam naast muziek ook erg veel gekraak, niet echt een aanrader dus.

conclusie, ga voor de harman kardon.
ik ga hem binnenkort ook halen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik heb hem gehaald en het scheelt veel geld ankid Koopinformatie Nederland 10 15-07-09 21:17
Hoe één zin heel veel duidelijk kan maken... ℜuben Chat en geruchten 7 16-05-09 13:44
edge uitzetten kpn! help dit kost mij heel veel geld. lers Archief 5 02-05-08 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.