iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Lightning connector verlengen op dockingstation? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/150549-lightning-connector-verlengen-op-dockingstation.html)

Esy 13-01-14 12:40

Lightning connector verlengen op dockingstation?
 
Afgelopen weekend heb ik een Philips DC295/12 wekkerradio met docking gekocht. http://www.philips.nl/c/audioproduct...295_12/prd/nl/
Prima ding alleen loop ik tegen 1 probleem aan. Ik heb een origineel lederen hoesje van Apple om mijn 5s zitten iPhone 5s Case - zwart - Apple Store (Nederland) maar deze is aan de onderkant iets te dik om nog contact te maken met de Lightning connector van het dockingstation. :mad:

Ik heb diverse opties,
- iedere avond het hoesje van de telefoon afhalen voor plaatsing in het dock. (knapt het hoesje op termijn niet van op daar deze nogal strak om het toestel zit)
- aan de onderzijde van het hoesje een sleuf snijden zodat het toestel met hoes verbinding maakt. (gaat mij ook aan het hart om zo'n mooi/duur hoesje te vernachelen)
- zoeken naar een Lightning verlengsnoer. En dan niet met USB aan een uiteinde maar male-female Lightning. Ik kan dan mijn iPhone koppelen aan mijn wekkerradio zonder dat het toestel vlak naast mijn hoofd ligt. (ben ik vanwege evt. gezondheidsrisico's niet zo'n fan van)
- als laatste idem als bovenstaande maar dan gewoon een kort stompje male-female.

Ik vrees zomaar dat de laatste 2 opties niet bestaan. Heb al flink ge-Googeld maar niets kunnen vinden. Mogelijk dat jullie wat weten?

Richu75 13-01-14 15:50

Amazon.de.

Zoeken op lightning extension. (link)

Op amazon.com staat ook een kabel van 1m maar die vind ik in duitsland niet zo snel. link

Esy 13-01-14 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 945544)
Amazon.de.

Zoeken op lightning extension. (link)

Op amazon.com staat ook een kabel van 1m maar die vind ik in duitsland niet zo snel. link

Hee top! Dank je wel!

Die kabel kan ik inderdaad ook nergens vinden behalve op de USA(?) site van Amazon. Helaas leveren die niet naar Nederland. (of naar mijn nicht in Canada). :(

Ik heb in ieder geval die 'extension' besteld en hoop dat het allemaal passen gaat. ;)

Richu75 13-01-14 21:03

In canada is die ook te koop: http://www.amazon.ca/gp/aw/d/B00FOIKRFQ/ref=mp_s_a_1_1?qid=1389643279&sr=8-1

Esy 13-01-14 21:48

Top! Heb ik ook besteld... Levering eind maart / begin april. :d
Nouja, voorlopig krijg ik donderdag dat korte dingetje uit Duitsland binnen.

Tnx!

s.keesen 13-01-14 21:53

Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?

Esy 13-01-14 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen (Bericht 945619)
Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?

Ow goed dat jij zo scherp bent. Ik had het niet gezien dat het micro USB was. Dacht dat het lightning was. :(
Kon het gelukkig nog annuleren.

Zit eens verder te kijken, dit is er een http://www.amazon.com/Lightning-Gene...ANG20938NBK3BN

Helaas wel 13 euro verzendkosten..
.

s.keesen 13-01-14 22:48

Dat lijkt er meer op Esy! Zou de iPhone hier stabiel op staan? Het lijkt mij dat hij erg hoog komt.

Esy 13-01-14 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen (Bericht 945634)
Dat lijkt er meer op Esy! Zou de iPhone hier stabiel op staan? Het lijkt mij dat hij erg hoog komt.

Ik zou het niet weten. Het lijkt fragiel maar mijn wekkerradio heeft een steuntje voor de iPhone/pad aan de achterkant dus ik verwacht dat het geen probleem gaat opleveren.
Anders is het niet anders dan ben ik maar 18 euro kwijt. Nouja, als je 800 euro voor een telefoon en 120 voor een wekker hebt uitgegeven valt dat wel weer mee. ;)

Richu75 15-01-14 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen (Bericht 945619)
Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?

Oei, scherp. Had ik niet gezien. Sorry.

Esy 15-01-14 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 945820)
Oei, scherp. Had ik niet gezien. Sorry.

Ik maakte dezelfde fout. :d
Maar je hebt mij/ons iig geweldig op weg geholpen!

Richu75 15-01-14 10:59

Geen probleem.

Overigens kijk ik voor dit soort klein spul eigenlijk altijd op ebay of dx.
Meestal spotgoedkoop en vanuit azie bijna altijd gratis verzonden.

Lotuzz 16-01-14 12:30

Ik kan deze aanraden Lightning-naar-30-pens-adapter (0,2 m) - Apple Store (België)
Misschien wat duur, maar je bent zeker van de kwaliteit!!:-)

Esy 16-01-14 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzz (Bericht 946025)
Ik kan deze aanraden Lightning-naar-30-pens-adapter (0,2 m) - Apple Store (België)
Misschien wat duur, maar je bent zeker van de kwaliteit!!:-)

Huh? Dank voor je input, maarreh dat zoeken we toch niet? :confused:

Esy 17-01-14 21:26

Hier ontzettend veel spul voor de Appeltjes (ook datgene wat ik zocht)
Jammer dat ik deze niet eerder gevonden had.
iPhone 5 kabels & opladers - Pagina 2

Esy 21-01-14 13:41

Nou ik heb deze Amazon.com: Black Lightning to Lightning Generic Dock Extender Extension 8 Pin Adapter Adpator - Made To Fit Perfect With LifeProof Cases - Male to Female for Ipod Touch 5 Iphone 5 Ipad 4 Nano 7 Mini Case.: Cell Phones & Accessories vandaag ontvangen en het werkt voortreffelijk!

Ik was in eerste instantie nog huiverig dat het i.c.m. iOS 7 mogelijk niet zou werken vanwege die chipjes welke in Lightning connectors zouden zitten maar geen probleem daarmee.

Heb alleen spijt dat ik er niet meer heb besteld. Had ik misschien nog anderen blij mee kunnen maken aangezien de verzendkosten hoger waren dan het adaptertje zelf.

s.keesen 21-01-14 16:15

Goed om te lezen dat hij het doet! Ik wilde hem daarom nu ook bestellen, echter geeft hij aan niet naar mijn locatie te kunnen verzenden. Hoe ging dit bij jou?

Esy 21-01-14 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen (Bericht 946774)
Goed om te lezen dat hij het doet! Ik wilde hem daarom nu ook bestellen, echter geeft hij aan niet naar mijn locatie te kunnen verzenden. Hoe ging dit bij jou?

Bizar, ik heb zojuist een poging gedaan om er nog een te bestellen maar dat lukte mij ook niet meer. Heb ook zo'n stuk of 7 verschillende leveranciers geprobeerd maar niet een die naar mijn adres verzend. "We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order."

Ik heb de leverancier van mijne een mail gezonden en misschien kan hij wat regelen.. Even afwachten maar. :-)

Update:

Ik heb antwoord gehad dat ze niet verzenden naar het buitenland. Heb ze daarna geantwoord dat ik toch echt zo'n ding heb ontvangen vandaag.

Zijn antwoord: "Good to know. I am sorry, its just that we don't ship internationally right now. Thank you, Rick"
Ik heb zomaar het idee dat het een foute instelling bij Amazon was en ze per ongeluk naar Nederland hebben verzonden.

Nu snap ik nog steeds niet waarom dergelijke zaken niet in Europa te koop zijn. Zal daar een of ander embargo van Apple op rusten?
Iemand enig idee?

Groet, Eric

s.keesen 21-01-14 22:56

Heel jammer. Mocht iemand zo'n kleine adapter in een webshop vinden die wel naar NL verstuurd dan hoor ik het graag!

Esy 22-01-14 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen (Bericht 946857)
Heel jammer. Mocht iemand zo'n kleine adapter in een webshop vinden die wel naar NL verstuurd dan hoor ik het graag!

Ik heb zojuist nog een uur zitten spitten omdat ik het niet kan uitstaan. :mad:
Zelfs verzenden via mijn nicht in Canada lukt niet.
Ik heb wel een kabel gevonden maar dat wil je zeker niet?
EUR ? 6.43 - Lightning Man-vrouw-verlengkabel (98cm), Gratis Verzending voor alle Gadgets!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.