//

Imitatie kabel met originele adapter

Imitatie kabel met originele adapter discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedeavond, Regelmatig hoor ik van bekenden dat de imitatieadapters een gevaar voor eigen leven zijn. Ze kunnen ontploffen, verbranden etc. etc. Ik geloof het allemaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-08-14, 22:52
basvreugde basvreugde is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 1
Smile Imitatie kabel met originele adapter

Goedeavond,

Regelmatig hoor ik van bekenden dat de imitatieadapters een gevaar voor eigen leven zijn. Ze kunnen ontploffen, verbranden etc. etc.

Ik geloof het allemaal wel moet ik eerlijk zeggen, vandaar dit topic.

Onlangs kocht ik op de zwarte markt in Beverwijk een aantal imitatiekabels, los van de adapter dus, die gebruik ik origineel.

Mijn vraag daarop is;
Als ik de originele adapter a1400 gebruik met een imitatiekabel, kan dit dan wat kwaad? Kan mijn huis ontploffen, kan er brand ontstaan etc. Of is dit enkel aan de orde als de adapter een imitatie betreft.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-14, 01:39
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvreugde Bekijk bericht
Goedeavond,

Regelmatig hoor ik van bekenden dat de imitatieadapters een gevaar voor eigen leven zijn. Ze kunnen ontploffen, verbranden etc. etc.

Ik geloof het allemaal wel moet ik eerlijk zeggen, vandaar dit topic.

Onlangs kocht ik op de zwarte markt in Beverwijk een aantal imitatiekabels, los van de adapter dus, die gebruik ik origineel.

Mijn vraag daarop is;
Als ik de originele adapter a1400 gebruik met een imitatiekabel, kan dit dan wat kwaad? Kan mijn huis ontploffen, kan er brand ontstaan etc. Of is dit enkel aan de orde als de adapter een imitatie betreft.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alles is mogelijk.

Kijk, iedereen zal je adviseren om originele spullen te gebruiken. Ikzelf gebruik ook origineel, maar heb ook zat imitatie lightning kabels gehad die het ook perfect deden. Imitatie adapters daarentegen zou ik vermijden. Daar zou ik mijn iPhone van 699+ niet mee willen opladen. Te riskant.

Ik heb wel eens gehad dat een officiële Apple adapter explodeerde toen die in de stopcontact was aangesloten. Dit was een iPhone adapter voor een 3GS.

Aan jou de keus
  #3  
Oud 13-08-14, 10:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvreugde Bekijk bericht
Als ik de originele adapter a1400 gebruik met een imitatiekabel, kan dit dan wat kwaad?
Een imitatiekabel zal geen schade aanrichten, maak je daar maar geen zorgen over.

Als de draadjes in de kabel niet afgeschermd (shielded) zijn kan er tijdens het laden wel interferentie ontstaan op oa. het scherm. In een ander topic over dit onderwerp heeft iemand eens foto's geplaatst van een imitatiekabel zonder afscherming en een originele Apple kabel met afscherming.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
av adapter -hdmi kabel valereVdV iPhone accessoires en onderdelen 1 14-09-11 11:59
Onofficiële iPhone 4 hdmi kabel/adapter RoyalMess iPhone accessoires en onderdelen 1 01-04-11 15:56
[TKA] Originele Apple iPhone Dock + Adapter (NL) Grample Archief 6 05-05-08 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.