//

Lightning kabel: echt of namaak?

Lightning kabel: echt of namaak? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Om mogelijke problemen met namaak kabels te voorkomen, heb ik bij iCulture shop (Coolblue) twee originele 1mtr Apple lightning kabels besteld en ontvangen. Die zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-14, 16:02
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard Lightning kabel: echt of namaak?

Om mogelijke problemen met namaak kabels te voorkomen, heb ik bij iCulture shop (Coolblue) twee originele 1mtr Apple lightning kabels besteld en ontvangen. Die zijn duurder dan de namaak...
Nu vraag ik me af hoe je kunt zien, of dit inderdaad échte Apple kabels zijn? Ze zitten verpakt in een plastic zakje, met een manchetje eromheen. Maar verder is er geen enkele Apple logo o.i.d. op te vinden, alleen het USB-logo op de USB-stekker.
Coolblue kan me ook geen afdoend antwoord geven. Weet iemand hoe je echt van namaak kan onderscheiden?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-14, 16:09
eryc eryc is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 28
Standaard

Hier vind je een overzicht vanuit Apple met betreking tot de authenticiteit van de accessoires: Identify counterfeit or uncertified Lightning connector accessories
  #3  
Oud 12-09-14, 22:58
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard

Ah, dank je wel! Het was even zoeken naar die hele kleine lettertjes op de kabel, maar ik heb dus inderdaad originel Apple kabels.. Had van Coolblue ook niet echt iets anders verwacht...
  #4  
Oud 09-11-16, 13:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@apeka, hoe heb jij nu precies uitgevonden hoe of de geleverde lightning kabel origineel is? Ik zie in het artikel waarnaar gelinkt wordt, niets staan over lettertjes op de kabel. Ik kan überhaupt ook geen tekst vinden op deze kabel.

Ook ik heb via Coolblue een 1m standaard Apple lightning kabel aangeschaft, maar qua verpakking ziet het er uit alsof die van deal extreme komt oid.....

Ik snap dat de verpakking zgn. 'bulk' kan zijn, maar dat is nu juist waardoor je vaak kunt onderscheiden of die echt is of niet als ik dat artikel zo lees...


Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-11-16 om 13:56. Reden: foto was te groot
  #5  
Oud 09-11-16, 14:50
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard

Op de kabel zelf zou met hele kleine lettertjes te zien moeten zijn of het een echte Apple kabel is. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204566, onder 'De tekst op de verpakking vergelijken met de tekst op de kabel'. Ik heb mijn kabels alweer een tijdje geleden aangeschaft bij Coolblue, dus misschien hebben ze nu een andere leverancier?
  #6  
Oud 09-11-16, 15:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Op de kabel zelf zou met hele kleine lettertjes te zien moeten zijn of het een echte Apple kabel is. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204566, onder 'De tekst op de verpakking vergelijken met de tekst op de kabel'.
Aha, je bedoelt dit stukje tekst:

"Op een Lightning-naar-USB-kabel van Apple staat 'Designed by Apple in California' en 'Assembled in China', 'Assembled in Vietnam' of 'Indústria Brasileira' op de kabel op ongeveer 18 cm van de USB-connector. Aan het einde van deze tekst ziet u een serienummer van twaalf cijfers."

In dat geval kan ik melden dat mijn door Coolblue geleverde kabel origineel is... De tekst is zeer lastig te zien; ik kon het pas ontwaren mbv een felle lamp erop.

Verder zijn alle andere kenmerken ook aanwezig; hoewel die lastig te onderscheiden zijn van een goede namaak kabel.

Bedankt voor je antwoord en hulp

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-11-16 om 16:32.
  #7  
Oud 09-11-16, 20:43
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
De tekst is zeer lastig te zien; ik kon het pas ontwaren mbv een felle lamp erop.
We worden allemaal een dagje ouder \o-o/
  #8  
Oud 10-11-16, 11:30
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

De kabel die ik heb komt van de action 1€49 en doet het prima.

Snap dat hele originele niet , er zou een chip in de kabel zitten en bij een mogelijke update niet meer werken. Nou ik heb die kabel al vanaf ios 7 en werkt nog steeds.
  #9  
Oud 11-11-16, 11:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
De kabel die ik heb komt van de action 1€49 en doet het prima.
Ik wilde er ook zo eentje. Dus! Bottinen aangetrokken. Triporteur in gang gestampt om naar Holland te rijden op zoek naar een Action. Blijken die dingen 5,95 € te kosten. Vééééél te duur. Het zijn wel MFi dingetjes, dat dan weer wel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
lightning kabel Gamebusters iPhone accessoires en onderdelen 1 17-01-14 01:11
Gebruik namaak Usb kabel iPhone 5 runounikenshin iPhone accessoires en onderdelen 4 11-07-13 11:24
Namaak of echt? segers909 iPhone algemeen 13 12-08-08 12:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.