iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Deel touchscherm werkt niet, maar ligt niet aan het scherm? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/161833-deel-touchscherm-werkt-niet-maar-ligt-niet-scherm.html)

hbmcy 17-01-15 20:13

Deel touchscherm werkt niet, maar ligt niet aan het scherm?
 
Een paar dagen geleden deed ineens een stuk van mijn Touchscherm (iPhone 4s) het niet meer.
Ongeveer op 1/3 vanaf de bovenkant zit een stuk (balk van links naar rechts) die niet meer reageert.

Ik ging er vanuit dat mijn touchscherm kapot was en heb een nieuw, compleet scherm gekocht (lcd + digitizer).

Ik heb het nieuwe scherm erop gezet, maar tot mijn verbazing doe nog steeds hetzelfde gedeelte van het scherm het niet. Verder werkt alles prima.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Het lijkt mij sterk dat 2 schermen precies op dezelfde plek kapot zijn.

Ik hoop dat iemand een tip heeft, want ik nu geen idee meer wat het kan zijn en ik heb heel internet al afgezocht.

faire4u 18-01-15 05:40

Ik denk dat de connector op het moederbord dat met de digitizer verbind vuil/ defect is.
Heeft die ooit eens waterschade gehad?

hbmcy 18-01-15 17:49

Hij heeft geen waterschade gehad. Is wel eens gevallen, maar nooit hard en deed het daarna nog prima.
Ineens van de een op de andere dag deed dat stuk van het touchscherm het niet meer, terwijl er die avond daarvoor nog niks aan de hand was (tussendoor is er gek genoeg niks gebeurd.

Helaas heb ik nu nog een groter probleem. Ik had gelezen dat het soms werkte om de iphone via iTunes te herstellen. Dit leek mij geen kwaad kunnen, dus heb ik geprobeerd.
Echter loopt dit elke keer halverwege vast en krijg ik de melding dat er een onbekend probleem is en de code 29.
Op internet zag ik dat dit wel vaker gebeurd bij een 'nep' batterij, maar ik heb gewoon de originele erin zitten.

Nu kom ik dus niet eens meer in de telefoon.

Guest-20180925190238 18-01-15 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbmcy (Bericht 990005)
Echter loopt dit elke keer halverwege vast en krijg ik de melding dat er een onbekend probleem is en de code 29.
Op internet zag ik dat dit wel vaker gebeurd bij een 'nep' batterij, maar ik heb gewoon de originele erin zitten.

Niet alleen bij een nepaccu ook als er geen verbinding kan gemaakt worden met de Apple servers. Om welke reden dan ook:

Resolve iOS update and restore errors - Apple Support

faire4u 18-01-15 23:03

Plaats een andere accu erin met een nummer die niet hetzelfde is als wat je nu erin hebt zitten, waarschijnlijk helpt dat het herstel probleem.
Woon je in zuid Limburg, dan kan ik je misschien helpen.

hbmcy 19-01-15 00:17

Bedankt voor je hulp, maar ik woon helaas in Utrecht.

Ik heb echter geen andere accu (alleen van een 3g). Ik dacht erover om een nieuwe te kopen, maar ja de vraag is of deze het dan wel doet. En dan zit ook nog met het oorspronkelijke probleem van het touchscherm.

Ik heb al irecovery geprobeerd, maar zodra het irecovery -s intype vindt het programma wel usb, maar geen iphone. Het gekke is dat de hele computer dan de iphone niet meer herkent, zelfs niet na opnieuw opstarten. De iphone wordt dan pas weer herkent als ik het irecovery programma verwijdert heb.

Ik heb ook al tinyumbrella geprobeerd, maar dit programma krijg ik niet eens geopend.

Het schiet dus niet echt op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.