//

Waar hoort dit onderdeeltje in 5s?

Waar hoort dit onderdeeltje in 5s? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de behuizing en het scherm van mijn iPhone 5S vervangen. Dat is redelijk succesvol gegaan, want hij doet het weer en ziet er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-04-15, 11:29
digyourownhole digyourownhole is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 28
Standaard Waar hoort dit onderdeeltje in 5s?

Ik heb de behuizing en het scherm van mijn iPhone 5S vervangen. Dat is redelijk succesvol gegaan, want hij doet het weer en ziet er gaaf en ongeschonden uit.

Echter, twee dingetjes.

1 - ondanks zorgvuldig bijhouden elk onderdeel waar hoort kwam ik tijdens het demonteren plots een onderdeel op mijn buro tegen waarvan ik niet weet waar die vandaan kwam.
Wie weet waar dit onderdeel hoort:

2 - ik heb ook mijn accu vervangen. Gister deed die opeens raar. Hij verloor charge met ongeveer een % per 2 minuten. Toen hij helemaal leeg was heb ik m opgeladen. Naar 100% ging in niet veel meer dan een kwartier (is wel erg snel toch?). In gebruik daarna (muziek luisteren via spotify) ging hij van 100% behoorlijk snel naar 88%, maar van 88 naar 85% ging zoals ik het zou verwachten in ongeveer 1,5 uur met veel luisteren en af en toe een youtube filmpje.
Daarna iPhone een half uur niet gebruikt en toen ik m weer aanzette stond ie op nog maar 44% en ik had geen app op achtergrond draaien.
Daarna ging het met een % per 2 minuten omlaag terwijl ik niets deed op de telefoon. Behalve om de minuut scherm heel even aan om te zien of hij weer gedaald was.

Waar duidt dit op? Is foutieve accu meest voor de hand liggend, of heb ik iets tijdens het in elkaar zetten niet goed gedaan?
Of kan het zijn dat het scherm stroom blijft vreten en het nieuwe iPhone scherm defect is?
Of kan het te maken hebben met het onderdeeltje (zie boven) die ik over heb na de boel in elkaar gezet te hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-04-15, 12:55
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Je weet 100% zeker dat je bij het uit elkaar halen niets op het moederbord hebt beschadigt ?
Anders even je oude batterij terug plaatsen om te kijken of die wel gelijkmatig % verliest en dat niet zoals je nieuwe batterij met sprongen doet.
  #3  
Oud 24-04-15, 08:03
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

kijk eens goed op alles afbeeldingen bij https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+...lacement/20833

ik denk dat er ergens geen goed contact word gemaakt met je behuizing dat daarom jou batterij zo snel leeg loopt
ergens waar het moederbord op de achterkant verbinding maakt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 april 2015 om 08:05 ----------

zijn er kleine revetjes over ? die zitten namelijk tussen moederbord en behuizing die moeten er tussen zitten
  #4  
Oud 25-04-15, 17:38
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Onderdeel komt onder tweede schroef links van je camera te zitten net iets links van je powerknop dit onderdeel heeft niets te maken met je powerdrain , deze heeft een andere functie .
  #5  
Oud 25-04-15, 22:59
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
kijk eens goed op alles afbeeldingen bij https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+...lacement/20833

ik denk dat er ergens geen goed contact word gemaakt met je behuizing dat daarom jou batterij zo snel leeg loopt
ergens waar het moederbord op de achterkant verbinding maakt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 april 2015 om 08:05 ----------

zijn er kleine revetjes over ? die zitten namelijk tussen moederbord en behuizing die moeten er tussen zitten

Revetjes zitten alleen bij je dockconnector en niet tussen moederbord en behuizing
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoort dit? Betreft Touch ID PeterNL070 iPhone algemeen 4 14-01-15 18:38
Vraagje nav reparatie (onderdeeltje los/over) ballegooier iPhone algemeen 4 27-09-14 09:48
Waar moet dit onderdeel?? tjizzie iPhone algemeen 3 30-12-11 15:29
Is dit nu waar zoveel mensen over klagen? Steven Seagal Odido (T-Mobile) 3 06-06-10 19:16
is dit waar heren??? Erhan Archief 3 18-05-09 22:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.