iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Iphone 5s Home button defect na vervanging connector (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/168943-iphone-5s-home-button-defect-na-vervanging-connector.html)

Mearthun 04-11-15 21:10

Iphone 5s Home button defect na vervanging connector
 
Hallo ,

Heb een iphone 5s waar de aan/uit knop is vervangen en de oplaad connector kabel is vervangen onder.
Maar na het vervangen van de oplaad kabel werkt de home button (deels) niet meer. De Touch ID werkt perfect , maar het 'klikken' , daar reageert hij niet meer op.
Heb het volgende al gedaan :

- Nieuwe kabel wederom vervangen (2x)
- reset , app geopend en home buttton ingehouden
- alles nog eens los en vast gemaakt.

Wat voor opties heb ik eventueel nog ? wil liever niet de home button kabel direct vervangen aangezien de touch id dan vervalt.
Nu kan ik ook nergens de precieze werking vinden van de home button , word deze via de kabel verstuurd , of maakt hij op een andere manier contact ?

Wie heeft er ervaring mee , kan er op internet weinig over vinden.

Alvast bedankt

faire4u 05-11-15 10:51

Hoi, is de aan\uit knop vervangen of de flex kabel hiervan? En je hebt ook de dock connector vervangen, en daarna begon pas het niet functioneren van de home toets ( touch id werkt wel ) ? Dan zou ik de dock connector nogmaals vervangen grote kans dat die niet helemaal in orde is.

trimix 05-11-15 19:12

aan uit knop moet je altijd helemaal vervangen met flex kabel zit er aan vast

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:13 ----------

volgens mij kun je wel de flex kabel van de home button vervangen maar moet je wel de oude home button gebruiken overplakken ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:14 ----------

Use this guide to replace the home button assembly in your iPhone 5s.

Please note that only the phone's original home button assembly will be capable of using the Touch ID functionality. Installing a new home button will only restore ordinary home button functions, not the Touch ID features.

ifixit guide

Mearthun 05-11-15 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1011711)
Hoi, is de aan\uit knop vervangen of de flex kabel hiervan? En je hebt ook de dock connector vervangen, en daarna begon pas het niet functioneren van de home toets ( touch id werkt wel ) ? Dan zou ik de dock connector nogmaals vervangen grote kans dat die niet helemaal in orde is.

De Flex kabel is vervangen van de aan/uit knop.
Dock connector is vervangen , en daarna nog maals vervangen , dus 2 x vervangen ondertussen... touch id werkt wel ja

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 20:02 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1011766)
aan uit knop moet je altijd helemaal vervangen met flex kabel zit er aan vast

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:13 ----------

volgens mij kun je wel de flex kabel van de home button vervangen maar moet je wel de oude home button gebruiken overplakken ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:14 ----------

Use this guide to replace the home button assembly in your iPhone 5s.

Please note that only the phone's original home button assembly will be capable of using the Touch ID functionality. Installing a new home button will only restore ordinary home button functions, not the Touch ID features.

ifixit guide

Volgens mij is de kabel + button een geheel , en komt deze ID te vervallen bij niet originele toets.
Het signaal van het 'klikken/indrukken' van de home button gaat dat via de kabel ? aangezien er ook een klein pinnetje naast de home button zit die contact maakt met een kabeltje die naar de massa van de behuizing gaat naast de audio aansluiting....

faire4u 06-11-15 18:07

Ik zou proberen om de homebutton flex kabel te vervangen ( id touch werkt dan niet) en als de home button nou wel werkt weet je dat dit dan niet aan de dock connector ligt en moet je de fout zoeken in de flex kabel. Werkt het ook met een nieuwe homebutton flex niet dan is hoogst waarschijnlijk de dock connector niet in orde (ook al is die 2x vervangen). Of met een multimeter alles even nameten.

suzuki2002 07-11-15 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1011766)
aan uit knop moet je altijd helemaal vervangen met flex kabel zit er aan vast

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:13 ----------

volgens mij kun je wel de flex kabel van de home button vervangen maar moet je wel de oude home button gebruiken overplakken ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2015 om 19:14 ----------

Use this guide to replace the home button assembly in your iPhone 5s.

Please note that only the phone's original home button assembly will be capable of using the Touch ID functionality. Installing a new home button will only restore ordinary home button functions, not the Touch ID features.

ifixit guide



Aan uit knop is zeker wel los te vervangen , is ook vele malen beter omdat je dan je originele flex blijft behouden .

Oude homebutton over zetten op nieuwe flex , is niet handig dan raak je je touch id functie kwijt.


Klikt je button nog wel ?

Mearthun 10-11-15 22:47

***(* UPDATE* ) ****

Scherm op een andere iphone 5s geprobeerd , touch id en knop werken wel.
Andere leverancier lightning connector kabel er even aan gehangen , probleem nog steeds niet verholpen ( betreft inmiddels 3e kabel ).Morgen deze even vast zetten aan t chassis van de telefoon, maar denk niet dat dit verdere een oplossing zal geven

Conclusie :

Probleem nog niet opgelost ,

Mearthun 13-11-15 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mearthun (Bericht 1012148)
***(* UPDATE* ) ****

Scherm op een andere iphone 5s geprobeerd , touch id en knop werken wel.
Andere leverancier lightning connector kabel er even aan gehangen , probleem nog steeds niet verholpen ( betreft inmiddels 3e kabel ).Morgen deze even vast zetten aan t chassis van de telefoon, maar denk niet dat dit verdere een oplossing zal geven

Conclusie :

Probleem nog niet opgelost ,

Moederbord omgezet in een andere 5S , zelfde probleem , zal dus aan moederbord liggen.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.