iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Iphone 5s cameraprobleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/171187-iphone-5s-cameraprobleem.html)

Marijn21 23-02-16 16:29

Iphone 5s cameraprobleem
 
Goedemiddag,

Wij hebben hier thuis een 5s, deze geeft aan als je de camera wilt gebruiken dat de flitser te warm is waardoor de camera niet gebruikt kan worden.

Dit is eigenlijk onmogelijk, telefoon uit en aan doen helpt niet. Ook helemaal leeg maken heeft helaas geen zin.

Heeft er iemand een idee hoe dit kan komen, en hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 februari 2016 om 16:32 ----------

Eigenlijk zeg ik het verkeerd, hij geeft concreet deze melding:
"Flits is uitgeschakeld. De iphone moet afkoelen voordat u de flits kunt gebruiken"

Marijn21 25-02-16 19:35

Probleem opgelost, heb de camera vernieuwd en dat was de oplossing.

krizz-e 06-03-16 08:47

Hoi Marijn,

Ik zit volgens mij met precies hetzelfde probleem. De frontcam werkt prima maar die achterin zit geeft continue een zwart beeld en het icoon van de flash is veranderd in een geel driehoekje met een zwart uitroepteken in. Als ik erop druk krijg ik de melding: flits is uitgeschakeld. De Iphone moet afkoelen voordat u de flits kunt gebruiken.

Ook het gebruik van de zaklamp functie kan de flash niet activeren.

Ik ben hiermee naar de winkel geweest omdat het toestel nog binnen garantie valt maar daar spreken ze van het toestel te versturen en dan ben ik hem minstens 10 dagen kwijt. Bij repair shops kunnen ze mij een nieuwe camera steken voor +/- 45 EUR dus dat kost mij (moreel gezien) minder dan het toestel 10 dagen te missen. Maar ze durven mij niet te garanderen dat het probleem zich daarmee oplost en als ik het toestel dan nog moet laten versturen naar Apple zullen ze merken dat het open geweest is en vervalt mijn garantie.

Als de meldingen die ik hierboven beschreven hebben kloppen met jouw verhaal, dan kan ik het misschien toch wel overwegen om een nieuwe camera te zetten in een repair shop.

Graag je reactie aub.

ballegooier 06-03-16 09:37

Als ik advies mag geven: je bent gek als je je garantie verspeelt.

Ook al zit je dan 10 dagen zonder toestel... Het zou voor mij niet opwegen plus je loopt de kans dat het probleem daarmee niet opgelost is. Dan zit je.

En een repair shops zal geen originele camera erin zetten (alleen Apple heeft originele reserve onderdelen)

Woon je niet toevallig in de buurt van een Apple Store? Afspraak maken en langs gaan = dezelfde dag naar buiten lopen met een ander toestel.

faire4u 07-03-16 10:12

Of in de garantie periode op laten halen ( na afspraak ) door Apple, dit kost hooguit 3 tot 5 werkdagen. Ik heb op een maandag gebeld en de iphone is op dinsdag door UPS opgehaald en donderdag had ik hem terug.

Marijn21 07-03-16 14:31

Wellicht kun je ook gebruik maken van dat inruilen bij Apple. Moet je even contact opnemen met Apple support, dit koste mij met een iphone 6 €30,-. Krijg je een ander toestel en moet je binnen 10 dagen je eigen toestel opsturen.

faire4u 08-03-16 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marijn21 (Bericht 1018199)
Wellicht kun je ook gebruik maken van dat inruilen bij Apple. Moet je even contact opnemen met Apple support, dit koste mij met een iphone 6 €30,-. Krijg je een ander toestel en moet je binnen 10 dagen je eigen toestel opsturen.

Volgens mij is dat niet meer.

Marijn21 08-03-16 18:44

Bij m'n broertje met zijn 6S vorige week nog wel. Weet alleen niet hoelang dit geld na aankoop.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.