iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Niet origineel beeldscherm vervangen door origineel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/172742-niet-origineel-beeldscherm-vervangen-door-origineel.html)

CanonNL 16-05-16 10:59

Niet origineel beeldscherm vervangen door origineel?
 
Hallo,

Ik heb mijn iPhone 6 beeldscherm laten vervangen omdat er een barst in zat, bij iemand die er thuis handig in moest zijn. Resultaat is dat de iPhone nu het niet meer goed doet.

Ik kan weer naar hem toe gaan en misschien maakt hij hem dan wel goed, maar ik merk dat het beeldscherm van mindere kwaliteit is dan wat er op zat, de originele.

Kan ik ook met een niet originele beeldscherm op de iPhone naar een apple store gaan en dat hun er een goede voor mij op zetten voor wat geld?? Of gaan ze moeilijk doen?

Groetjes Canon

Guest-20180925190238 16-05-16 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CanonNL (Bericht 1021162)
Of gaan ze moeilijk doen?

Apple doet nooit moeilijk. Ze herstellen in principe geen toestellen waar derden aan geknoeid hebben omdat nooit zeker is wat er verder nog allemaal vernaggeld is. Maar, je kan het altijd proberen. Maak een afspraak met de Genius Bar in een Apple Store.

Citaat:

...voor wat geld?
Als Apple het doet zou dat "voor wat geld" nogal eens kunnen tegenvallen voor het scherm van een iPhone 6.

RWK 16-05-16 11:46

Ze zullen de reparatie niet uitvoeren, gegarandeerd. Ze zullen je melden dat het display niet origineel is, en daarvoor kunnen zij geen service verlenen zoals hierboven is vermeld :)

CanonNL 16-05-16 12:50

Bedankt voor de reactie's. 2 verschillende reactie's nodigen mij uit om even te bellen naar de Apple store in Amsterdam.
Ik weet niet wat de garantie's van RWK waard zijn, maar je kunt het gewoon laten uitvoeren, hoor ;)!! *****n is wel dat de garantie's vervallen zijn en dat de reparatie kan oplopen tot €320,-. Anders tot maximaal €127,50 als ik het zo lees.

Weer wat geleerd...

Guest-20180925190238 16-05-16 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CanonNL (Bericht 1021168)
....is wel dat de garantie's vervallen zijn en dat de reparatie kan oplopen tot €320,-....

....voor een refurbished toestel. :rolleyes:

suzuki2002 22-05-16 20:11

Als je oude iphone 6 nog werkte dan had het volstaan om alleen het glas te vervangen?
Dan had je je eigen lcd en touch kunnnen behouden

RWK 23-05-16 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CanonNL (Bericht 1021168)
Bedankt voor de reactie's. 2 verschillende reactie's nodigen mij uit om even te bellen naar de Apple store in Amsterdam.
Ik weet niet wat de garantie's van RWK waard zijn, maar je kunt het gewoon laten uitvoeren, hoor ;)!! *****n is wel dat de garantie's vervallen zijn en dat de reparatie kan oplopen tot €320,-. Anders tot maximaal €127,50 als ik het zo lees.

Weer wat geleerd...

En hebben ze hem voor je vervangen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.