//

Gecertificeerde lightning kabel werkt maar op 1 aparaat

Gecertificeerde lightning kabel werkt maar op 1 aparaat discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende vreemde probleem. Ik heb een 'originele iPhone kabel' gekocht via een webshop (PhoneGigant.nl). Ziet er verder goed uit, foxxcon sticketje, juiste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-03-18, 14:52
DaTiezl DaTiezl is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 10
Standaard Gecertificeerde lightning kabel werkt maar op 1 aparaat

Ik heb het volgende vreemde probleem.

Ik heb een 'originele iPhone kabel' gekocht via een webshop (PhoneGigant.nl). Ziet er verder goed uit, foxxcon sticketje, juiste labels...maar:
  • De kabel werkt niet op mijn iPhone 6 in gebruik met meerdere 'adapter blokjes' en via de pc. Ik krijg de bekende melding 'accessoire wordt niet ondersteund'
  • De kabel werkt ook niet op mijn iPad Air in gebruik met meerdere 'adapter blokjes' en via de pc. Ik krijg de bekende melding 'accessoire wordt niet ondersteund'
  • De kabel werkt wel met mijn iPhone 5S in gebruik met meerdere 'adapter blokjes' en via de pc.
  • Zowel de iPhone 6 als de iPad werken wel met de originele kabel (uit de doos).
  • Ik heb de lightning connectoren van alle aparaten grondig gereinigd en heb de batterijen gekalibreerd.

De shop geeft bij navraag aan:
Citaat:
De kabels en laders die wij verkopen zijn origineel en bevatten de chip die nodig is zodat de accu van uw iPhone/iPad niet beschadigt.
Op de logo's van Apple rust een intellectueel eigendom. Omdat we geen inbreuk mogen maken op het intellectueel eigendom van Apple hebben we ervoor gekozen om de producten te laten produceren zonder Apple logo. Alle producten zijn geproduceerd onder dezelfde omstandigheden, (vaak zelfs in dezelfde fabriek).
Het gaat hier om zogenoemde OEM producten. Deze producten zijn technisch 100% in overeenstemming met het product wat door Apple wordt geleverd. Enkel ontbreekt het Apple logo.

Indien u de melding krijgt dat de oplader niet wordt ondersteund, kan het zijn dat u de kabel of lader gebruikt in combinatie met een namaak product.
Als de kabel totaal niet functioneert kunt u ook nog even controleren of er stof opgehoopt zit in de ingang voor de oplaadkabel.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik deze kabel alsnog werkend krijg?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-18, 20:12
DaTiezl DaTiezl is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 10
Standaard

Het blijft redelijk leeg hier, niemand een idee?

Mijn iPhone 6 en iPad draaien ios 11. De iPhone 5s Ios 7. Kan dat ermee te maken hebben?
  #3  
Oud 24-03-18, 20:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaTiezl Bekijk bericht
Mijn iPhone 6 en iPad draaien ios 11. De iPhone 5s Ios 7. Kan dat ermee te maken hebben?
Een Lightning kabel/connector is véél meer dan alleen maar een "laadkabeltje". Lees het onderstaande artikel eens. Misschien wordt dan duidelijk waarom de Lightning chip/drivers in die namaak kabels eventueel wel werken met iOS 7 en niet met iOS 11.

https://www.theiphonewiki.com/wiki/Lightning_Connector
  #4  
Oud 04-12-18, 14:24
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Waar heb je deze kabel aangeschaft?
  #5  
Oud 04-12-18, 17:23
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Zal vast iBood oid zijn.

Die claimen al tijden OEM te verkopen, gebaseert op niks, moesten ze een tijdje geleden erkennen toen bleek dat het gewoon een duur betaald Chinees kabeltje was.

Ik gebruik al járen kabels van de Action, nog nooit problemen of meldingen gehad...
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #6  
Oud 08-12-18, 14:06
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Ik zou er persoonlijk geen moeite aan verspillen en gewoon een nieuwe kopen. Je kan gaan voor eentje bij een Apple reseller of online eentje kopen bij een shop met goede reviews.
  #7  
Oud 24-12-18, 10:30
Kramiek Kramiek is offline
 
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 1
Standaard

Ik heb zo een stil vermoeden dat Apple zelf oorzaak is van sommige problemen.
Na iedere update werkt mijn oplaadkabeltje niet meer.
Had een origineel kabeltje dat defect was vervangen door een niet gecertifieerd kabeltje,dit werkte goed tot een bepaald moment plots geen opladen meer.
Nieuw kabeltje ( met duidelijke vermelding gecerfieerd apple) alees terug ok.
Na enige tijd terug geen opladen meer.Terug nieuw kabeltje met certifiering apple.
Tot begin vorige week update apple besturingssysteem laatse versie en daarna geen opladen meer mogelijk.
Nu ben ik bijna zeker dat apple deze kabeltjes die niet origineel apple zijn via hun software manipuleerd om niet meer te werken.
Dus bij de volgende update neem ik de oplaadkabel weg zodat apple op het ogenblik van updaten dit niet kan controleren.
Ik zit ondertussen aan zeven oplaadkabels in 2,5 jaar dat is toch nietnormaal.!.
  #8  
Oud 25-12-18, 10:03
Marijn21 Marijn21 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Bruinisse
Berichten: 43
Standaard

Mensen, we kunnen op AliExpress allemaal 10 kabels met chip kopen en ook nog met doosje. Je kan kiezen, iPhone 6 of 7 wrap....

Phonegigant zegt dan wel origineel te verkopen maar zonder doosje.... gezien Apple alleen maar kabels met doos verkoopt, geen bulk verpakking kan dat nooit geen origineel zijn. hoogstwaarschijnlijk alleen met de benodigde chip. Waardoor ze zeggen dan het origineel is.
Reageren

Labels
kabel, lightning, niet ondersteund



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dubbel topic, mag weg DaTiezl iPhone accessoires en onderdelen 0 19-03-18 14:51
Ipad1 / AV composite kabel werkt maar even Jibe iPad algemeen 3 23-01-14 11:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.