//

Lucht achter scherm-folie

Lucht achter scherm-folie discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen ik mijn zwarte 16GB iPhone 3G deze week ging kopen (zonder op een wachtlijst te hebben gestaan o.i.d. joehoe!!) heb ik er meteen een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-08-08, 20:57
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard Lucht achter scherm-folie

Toen ik mijn zwarte 16GB iPhone 3G deze week ging kopen (zonder op een wachtlijst te hebben gestaan o.i.d. joehoe!!) heb ik er meteen een siliconen hoesje bij gekocht. Dit is een zwart 'rekbaar' hoesje van het merk Stylz (gekocht in een apple-winkel). Bij dit hoesje zat ook een plastic beschermfolie-tje dat je op je scherm kunt plakken. Maar elke keer als ik dit er netjes op plak blijven er 'luchtplekken' achter, een soort 'luchtbelletjes' zeg maar. Dit probeer ik dan met mijn vinger naar de zijkant te wrijven om het weg te halen, maar dit lukt niet goed. Nu weet ik dat je met zeep (of afwasmiddel) dit soort luchtplekjes weg kunt halen (bijv. als je een zo'n plakvel op je raam plakt, maar dit durf ik niet goed te proberen bij mijn gloednieuwe telefoon.

Heeft iemand suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-08, 01:43
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

heb je daar niet zo'n soort rubber dingetje bijgekregen waarmee je het glas kan strijken? verder zou ik het zelf ook niet aandurven met zeep/water, o.i.d
  #3  
Oud 10-08-08, 01:48
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Nee,er zat geen voorwerp bij om het 'folie' glad te strijken. Alleen een poetsdoekje, zoals dat ook in de iPhone-verpakking zat.
  #4  
Oud 10-08-08, 02:48
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Creditcard of bankpasje doet het ook prima hoor
  #5  
Oud 10-08-08, 03:25
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayphone Bekijk bericht
Nee,er zat geen voorwerp bij om het 'folie' glad te strijken. Alleen een poetsdoekje, zoals dat ook in de iPhone-verpakking zat.
Met dat doekje en wat handigheid, kun je het zonder luchtbelletjes op je iPhone plakken.. Zou idd niet met water of middeltjes gaan doen. Handiger een nieuw exemplaartje aan te schaffen en deze op de juiste manier erop te plakken.

Suczes
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #6  
Oud 10-08-08, 22:39
PhresiF PhresiF is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Huissen
Berichten: 26
Standaard

Ik heb die rotzooi ook gehaald en telkens als ik het er goed op plak blijven er van die verveldende kleine luchtbellentjes over. op de verpakking staat dat ze binnen 48 uur weg zijn maar niet bij mij. Iemand een idee hoe je die belletjes wel kan wegwerken (behalve een bank pas want dat lukt niet). alvast bedankt
  #7  
Oud 12-08-08, 14:26
justsome justsome is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Zonder bank pasje of ander strijk kaartje gaat het je gewoon niet lukken.

Ik heb zelf een los setje screen protectors gehaald (€8,- bij T-mobile shop) en had bij het opplakken van de eerste ook veel last van luchtbellen (ondanks gebruik van creditcard om te strijken).

De truuk
  • Vouw het poets doekje om je bankpas/creditcard heen (zie photo in bijlage)
  • Plak een klein stukje van je screenprotector op je phone (boven of onderkant)
  • terwijl je de screen protector strak blijft houden, strijk je hem erop met je strijkkaartje (bankpas).
Omdat de laatste 2 punten misschien niet goed overkomen in tekst heb ik er een youtube filmpje van gemaakt. Aangezien ik er geen screenprotector aan wou verspillen doe ik het voor met een simpel stukje papier + een oude telefoon. Het gaat immers om de techniek toch?

video: http://www.youtube.com/v/nDeg3f7N4yA

Ik heb het op deze manier gedaan met als resultaat maar 1 kleine luchtbel op de rand van mijn scherm (aangezien deze onder mijn siliconen hoesje zit heb ik er geen last van).

succes
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg pasje.JPG‎ (194,9 KB, 17x gelezen)
  #8  
Oud 12-08-08, 19:27
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justsome Bekijk bericht
Zonder bank pasje of ander strijk kaartje gaat het je gewoon niet lukken.

Ik heb zelf een los setje screen protectors gehaald (€8,- bij T-mobile shop) en had bij het opplakken van de eerste ook veel last van luchtbellen (ondanks gebruik van creditcard om te strijken).

De truuk
  • Vouw het poets doekje om je bankpas/creditcard heen (zie photo in bijlage)
  • Plak een klein stukje van je screenprotector op je phone (boven of onderkant)
  • terwijl je de screen protector strak blijft houden, strijk je hem erop met je strijkkaartje (bankpas).
Omdat de laatste 2 punten misschien niet goed overkomen in tekst heb ik er een youtube filmpje van gemaakt. Aangezien ik er geen screenprotector aan wou verspillen doe ik het voor met een simpel stukje papier + een oude telefoon. Het gaat immers om de techniek toch?

video: http://www.youtube.com/v/nDeg3f7N4yA

Ik heb het op deze manier gedaan met als resultaat maar 1 kleine luchtbel op de rand van mijn scherm (aangezien deze onder mijn siliconen hoesje zit heb ik er geen last van).

succes
Kijk das nog eens een uitgebreide reactie. Thanks. Ik heb op dit moment geen nieuwe screen-protectors, die ga ik morgen even halen, maar ik deed het even met m'n oude protector, en dat werkte idd verbazend goed. Dankjewel!
  #9  
Oud 12-08-08, 21:18
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hallo,

Zoals al vaak genoemd hier koop een goede:

ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield Heb deze ook op al mijn spullen plakt makkelijk en is beresterk.

De andere die ik al heb geprobeerd is in mijn ogen rommel moeilijkte plakken.

Groet,

Rien
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bescherm folie voor iphone giljom iPhone algemeen 3 01-08-10 10:06
iPhone 3G vuil achter scherm + Batterij (Mobistar) rofni Orange 0 09-03-10 17:26
Dagaanbieding display folie iPhone 3G Elena112 iPhone accessoires en onderdelen 0 19-10-09 12:57
Screen folie 1G en 3G hetzelfde? jel iPhone accessoires en onderdelen 4 10-10-08 18:10
Iphone stof achter het scherm! Vigoroso Archief 1 01-08-08 17:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.