//

HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware

HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Allemaal! Hopelijk zitten hier wat cracks die mij verder kunnen helpen Ik zit met een Iphone G1 waarvan in eerste instantie leek dat hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-08-08, 15:56
neubauerf neubauerf is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware

Hoi Allemaal!

Hopelijk zitten hier wat cracks die mij verder kunnen helpen

Ik zit met een Iphone G1 waarvan in eerste instantie leek dat hij niet kon opstarten (apple logo). Ik had gelezen dat dit "eenvoudig" op te lossen was en ben aan de slag gegaan.

Allereerst kon ik hem alleen maar met Firmware 1.0.2 restoren, deze eindigt altijd met een 1001 error nadat deze heel lang blijft hangen bij "Iphone-firmware herstellen". Andere firmwares (1.1.1,1.1.2,1.1.3, enz.) kwamen alleen op in recovery mode waar ze niet uit te krijgen waren, alleen de 1.0.2 versie kreeg ik doorgestart tot het beginscherm.

Dan natuurlijk de melding dat er niet gebeld kan worden en bij het checken van de firmware is deze dan natuurlijk leeg.

Na lang zoeken zie ik dat het aan de baseband moet liggen, i.c.m. de bootloader. Ik heb de telefoon na wat pielen geactiveerd en gejailbraked en kon eindelijk wat dingen doen.

Daarna ben ik met de bbupdater methode aan de slag gegaan in een terminal. eerst met ieraser wat alles lijkt te wissen en daarna de baseband opnieuw flashen.. deze komt komt echter continue in een loop .. hij lijkt te flashen, aan het eind baseband pingen (wat niet lukt) en blijft in deze cyclus hangen. met bbupdater -v ook weer hetzelfde, kan baseband niet pingen

Commcenter is gestopt, ook zie ik de melding bij b.v. Ziphone "could not set exclusive access 1 to the modem"

Heeft er iemand ervaring met dit probleem en is het nog softwarematig op te lossen? Of moet het communications board vervangen worden? ($$$)

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Fred
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Restore needed, geen imei en modem FW 3.01 bengek iPhone algemeen 6 11-08-09 09:51
Geen IMEI, geen ICCID, geen Wi-Fi.. baseband restoren? atQuest Unlock [archief] 83 23-01-09 19:55
Geen IMEI en ICCID - 'need repair' - docdave5 Unlock [archief] 4 22-05-08 01:14
HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware eekamouse Unlock [archief] 25 03-02-08 19:06
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 01:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.