//

USB headset naar Lighting adapter

USB headset naar Lighting adapter discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Net als veel mensen werken we ook hier thuis en hebben voor de vergaderingen een USB headset gekocht. Aardig merk (Logitech) en te bedienen via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-20, 18:02
railrunner railrunner is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 28
Standaard USB headset naar Lighting adapter

Net als veel mensen werken we ook hier thuis en hebben voor de vergaderingen een USB headset gekocht.
Aardig merk (Logitech) en te bedienen via een blokje in de draad.
Hij is primair voor de pc (windows) en werkt naar behoren.


Nu willen we hem eigenlijk ook gebruiken op de iPad waar een Lighting aansluiting aan zit dus zal dit met een verloop moeten.
Het gaat dus om van standaard USB (dus female) naar een Lighting.
En het moet wel werken....
Ik vind wel (goedkope) adapters maar in de reacties lees ik dan vaak dat het niet werkt.


Wie weet een werkende oplossing ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-20, 22:11
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zo uit m’n hoofd durf ik je niet een definitief antwoord te geven. Wat ik wel weet is dat vaak goedkopere Lightning naar usb adapters niet werken omdat deze niet gezien worden als juiste accessoire (door het ontbreken van de juiste chip).
Zo heb ik hier een goedkope Chinese variant liggen die meteen aangeeft dat hij niet werkt bij inpluggen.
de apple Lightning naar usb werkt dan weer wel.
Probleem daarmee is dat ik er een heb zonder extra Lightning poort in de adapter. Als ik op deze manier een usb stick aan de telefoon wil koppelen, vraagt dit teveel stroom vanuit de telefoon en werkt het niet. Dus de variant met Lightning aansluiting in de verloop stekker kan je nog weer voorzien van stroom.
Hopelijk is het iets duidelijk met wat ik probeer te vertellen.
Koop je een goedkope, dan moet je er heel erg rekening mee houden dat het niet werkt.
  #3  
Oud 19-05-20, 21:31
railrunner railrunner is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Zo uit m’n hoofd durf ik je niet een definitief antwoord te geven. Wat ik wel weet is dat vaak goedkopere Lightning naar usb adapters niet werken omdat deze niet gezien worden als juiste accessoire (door het ontbreken van de juiste chip).
Zo heb ik hier een goedkope Chinese variant liggen die meteen aangeeft dat hij niet werkt bij inpluggen.
de apple Lightning naar usb werkt dan weer wel.
Probleem daarmee is dat ik er een heb zonder extra Lightning poort in de adapter. Als ik op deze manier een usb stick aan de telefoon wil koppelen, vraagt dit teveel stroom vanuit de telefoon en werkt het niet. Dus de variant met Lightning aansluiting in de verloop stekker kan je nog weer voorzien van stroom.
Hopelijk is het iets duidelijk met wat ik probeer te vertellen.
Koop je een goedkope, dan moet je er heel erg rekening mee houden dat het niet werkt.

Bedankt voor het antwoord.
Ik ben al op de hoogte van die chip dit is de MFI chip wat staat voor “Made For iPhone/iPod/iPad” deze chip bevat een uniek nummer.
Meestal werken dingen met een imitatie MFI chip gewoon tot er weer een IOS update is en dan is het over.


Het probleem is dus dat je ook al niet kunt zoeken op adapters met MFI chip want die kan ook nep zijn helaas.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
USB headset naar Lighting adapter railrunner iPad accessoires en onderdelen 0 17-05-20 19:23
Adapter lighting naar USB rotterdammer53 iPad algemeen 1 25-09-19 22:41
lighting naar 30 pins adapter? gaboz iPhone accessoires en onderdelen 8 04-11-13 14:29
SoundDock® Portable digital music system icm met Iphone5+Lighting adapter werkt niet! dkawa iPhone algemeen 3 03-01-13 17:06
ook op zoek naar een iphone headset adapter? DonYannickova iPhone accessoires en onderdelen 2 02-06-08 15:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.