//

iPhone in BMW X5

iPhone in BMW X5 discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Super bedankt ! Inderdaad, de X5 is een dijk van een auto, jammer dat de boordcomputer / navigator zo mager is voorzien van mogelijkheden, echt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10-04-08, 11:02
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Super bedankt ! Inderdaad, de X5 is een dijk van een auto, jammer dat de boordcomputer / navigator zo mager is voorzien van mogelijkheden, echt erg basic maar wel goed van kwaliteit. Ik ge verder met je tips en zal de garage vragen om een software update, meld mijn ervaringen wel weer hier, nogmaals dank voor je hulp.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 10-04-08, 11:06
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Super bedankt voor je aanwijzingen, ik meld me weer als ik het voor elkaar heb. En ja een dijk van een auto is het zeker, ook de accessoires zijn OK maar enkel zeer mager wat betreft de mogelijkheden.
  #83  
Oud 14-04-08, 20:58
DonYannickova DonYannickova is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

bmw heeft blijkbaar veel problemen met bluetooth... zelfs als het toestel ingeplugd in
de armsteun zit... waar heb je dan bluetooth voor denk ik dan...

een sonyericsson werkt ook meestal niet... nieuwe modellen dan toch...

mijn advies... betaal geen 2000 euro voor de carkit als je voor 150euro een parrot met dezelfde functies met kleurenscherm en foto weergaven kan laten monteren op een propere manier.
  #84  
Oud 14-04-08, 22:11
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ook met parrot zijn er problemen. Mijn broertje heeft een of andere smartphone (een blackberry ofzo) en een parrot carkit in zijn 118i en alleen maar ellende omdat het ding niet wil pairen.. Daarbij ziet het ding er nogal lomp uit op het dashboard. Vroeger had je ook van die temperatuurmeters die je op je dashboard kon plakken, mooi is anders.

Bij nieuwe BMW's of auto's met I-Drive en de laatste software werkt de iPhone gewoon goed.
  #85  
Oud 14-04-08, 22:13
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Nogmaals, mijn auto is een dijk van een auto maar helaas zijn de mogelijkheden met de "peperdure" systemen in de auto maar heel magertjes, je betaalt voor peperdure systemen waarmee heel weinig tot niets mogelijk is en achteraf vraagt BMW ook nog hemelse prijzen voor een update, ook ben je na een update nog niet zeker van een goede werking. Ik ga me in ieder geval beklagen bij BMW, rijden met een dijk van een auto met je mobiele telefoon in de hand is echt van de gekke en gaat mij te ver, BMW moet maar een gratisch update ter beschikking stellen ! Bij de volgende auto zullen ze mij op het punt van de electronica moeten overtuigen ander is mijn volgende auto geen BMW X5 meer.
  #86  
Oud 14-04-08, 22:19
fransvandenhout fransvandenhout is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 5
Standaard

Nogmaals; update (maatregelplan) van BMW werkt perfect, en kost slechts 170 euro's... zeker niet 'peperduur' dus! Mijn BMW-dealer; Renova in Tilburg, heeft alles keurig opgelost.

Succes,
Frans
  #87  
Oud 14-04-08, 23:03
DonYannickova DonYannickova is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

170euro... schandalig... je betaald dan over de 65.000euro voor een degelijke wagen en dan krijg je niet eens een software update... schandalig...
  #88  
Oud 15-04-08, 00:03
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Als je weet dat een dergelijk upgrade (voor niet i-drive wagens) ergens over de 1000 euro kost (niet enkel programmatie, maar ook stuurapparaat moet worden vervangen), en dit ook gedaan wordt voor wagens die niet meer binnen de garantie termijn vallen van 2 jaar, dan lijkt me dit een heel redelijk voorstel. Vergeet niet dat een update van een wagen niet 5 minuutjes is maar al snel 5 uur kan duren. En ik veronderstel dat jij ook niet graag gratis 5 uur werkt. BMW heeft in sommige modellen problemen met de compatibiliteit, dat is algemeen geweten. Zo lang de lifecycle van een wagen langer is dan die van een mobieltje zal dat ook niet zo heel snel veranderen. Dit is ook de reden waarom men bij Mercedes er zo lang heeft mee gewacht om bluetooth uberhaupt aan te bieden.
  #89  
Oud 15-04-08, 01:27
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk bericht
10 maart gaat mijn X3 binnen. Ik had een mailtje gestuurd naar bmw-duitsland en die hebben contact opgenomen met mijn dealer. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat de hele BT-module vervangen wordt (normaal kost dat 800 euro + werkuren + 21%btw). Ik moet 120 euro betalen (btw in), de rest valt onder garantie. SUPER Nu nog duimen dat het gaat werken. Leve bmw
Even een update: Het werkte toen niet. Vandaag is hij opnieuw binnen gegaan. BT-module weer helemaal vervangen. En nu werkt het wel. Ik heb niets moeten betalen, alles valt onder garantie. Ok, het boeltje had eigenlijk al moeten werken (volgens de website van bmw), maar dit is wel klasse. Wat een service van bmw Belux..

Een (opnieuw) gelukkig bmw-rijder
  #90  
Oud 15-04-08, 23:57
antonwest antonwest is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb vandaag een software upgrade laten uitvoeren naar 29.1.1 volgens mij. Ik heb een 5 serie uit augustus 2006 en mijn iphone zit op 1.1.4.
Bestaande probleem dat ik had is niet opgelost. Namelijk elke keer als ik contact van de auto heb verbroken moet ik opnieuw pairen om te kunnen bellen. Hij herkent de bleutooth verbinding wel, maar zodra je gaat bellen is de verbinding weg. Mijn BMW dealer vertelde me vandaag dat BMW eea nog niet ondersteunt. heb aangegeven dat die reactie me verbaast aangezien het op hun eigen internationale website staat. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe het opgelost kan worden?
  #91  
Oud 17-04-08, 19:21
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

De BMW Bluetooth functie is en blijft een aanfluiting, bij de aanschaf al begint men te piepen dat enkel de Nokia 6310i er op werkt, ik heb toen een nieuwe telefoon aan moeten schaffen. Intussen al getracht om nieuwere types aan te loggen echte met hetzelfde resultaat als bij mijn iphone, helaas. Ik blijf erbij dat BMW bluetooth een waardeloze investering is en blijft, gezien de prijs die je er voor betaald mag je van BMW verwachten dat zij voor een Update zorgen en niet de klant met het gebrek van de apparatuur belasten. (hetzelfde kan ik over de Navigator enz. herhalen) Bij de volgende auto zal dit een criterium voor mijn beslissing zijn, helaas voor BMW !
  #92  
Oud 18-04-08, 10:26
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Hansboa, je hebt helemaal gelijk. Mijn volgende bmw (of wat voor auto dan ook) zal zonder bluetooth-carkit zijn. Ik koop me wel een parrot of zo'n oortje voor 40 euro. Dat werkt wél zoals het hoort en is ook een pak goedkoper. Geen miserie meer. De ingebouwde versie is wel mooier (weggewerkt, mooi geïntegreerd) dan zo'n parrot. Maar als het niet werkt, heb je niets aan dat 'mooie'.

ps: Ik heb uiteindelijk helemaal niets moeten betalen voor het vervangen van die telefoonmodule. Alles viel onder garantie. Dus dat is wel fair en tof van bmw.

Laatst gewijzigd door blupblup; 18-04-08 om 10:29.
  #93  
Oud 20-04-08, 13:10
Screamin_Eagle103 Screamin_Eagle103 is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard Bij mij werkt het wel

Ik rij in een X5 van 2006 en ben sinds gisteren in het bezit van een Iphone. Bij mij werkt het meteen. Het heeft zeer waarschijnlijk te maken met de telefooncomputer die in de BMW zit. Er schijnen enorm veel verschillende computers te zijn die allemaal door elkaar worden toegepast. Ik heb dit eerder gehad met mijn Nokia 8800 die ook niet werkte, na een nieuwe computer deed hij het wel.

Bij BMW weten ze niet hoe ze met dit probleem om moeten gaan omdat ze alleen werken volgens "het boekje" en daar staat gewoon in dat de Iphone niet wordt ondersteund.

Succes ermee

Bart
  #94  
Oud 20-04-08, 13:59
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Screamin_Eagle103 Bekijk bericht
Ik rij in een X5 van 2006 en ben sinds gisteren in het bezit van een Iphone. Bij mij werkt het meteen. Het heeft zeer waarschijnlijk te maken met de telefooncomputer die in de BMW zit. Er schijnen enorm veel verschillende computers te zijn die allemaal door elkaar worden toegepast. Ik heb dit eerder gehad met mijn Nokia 8800 die ook niet werkte, na een nieuwe computer deed hij het wel.

Bij BMW weten ze niet hoe ze met dit probleem om moeten gaan omdat ze alleen werken volgens "het boekje" en daar staat gewoon in dat de Iphone niet wordt ondersteund.

Succes ermee

Bart
Dat kan ik wel bevestigen.

Heb laatst bij twee M6's een iPhone geïnstalleerd. De eerste wat van 2007 en daarbij werkte BT niet met de iPHone maar met tweede (van 2008) werkte alles gelijk; BT, iPod functie en telefoonboek.
  #95  
Oud 21-04-08, 22:15
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Ik heb BMW Nederland aangesproken over het probleem met de iPhone in combi met de X5 (eind 2005 geleverd) Zij melden mij dat de iPhone voor de BMW Bluetoothkit is vrijgegeven en dat eigenlijk e.e.a. moet werken, indien niet dat men dan de hardware in de auto moet updaten. verder konden zij er niet tussenkomen. De dealer wil graag € 170,00 ontvangen voor deze update, belachelijk dus, een peperdure installatie blijkt een waardeloos vod te zijn. Bij aanschaf van mijn volgende auto zal ik zeker eens meerdere merken gaan bekijken, de technische mogelijkheden van de electronica zullen dan mede de beslissing beinvloeden ook al wordt het dan geen BMW meer, helaas voor hen maar hier hebben ze bij mij minpunten gescoord.
  #96  
Oud 21-04-08, 23:19
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Ik zou wel eens willen weten wat die update voor de X5 nu eigenlijk precies inhoud, is het niet mogelijk om alleen het betreffende deel (Bluetoothgedeelte) en de telefoonmodule te updaten i.p.v alle software, is er iemand hier die een heldere uitleg kan verstrekken ???
  #97  
Oud 21-04-08, 23:27
Screamin_Eagle103 Screamin_Eagle103 is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard Sowieso nooit geen BMW meer

Ik heb mijn BMW sinds april 2006. Vanaf het begin heb ik al allerlei storingen en kwalen gehad met die auto. Het heeft uiteindelijk tot november 2007 en 60.000km gekost om de problemen eindelijk opgelost te krijgen.

De problemen die er nu zijn met de diverse telefoons is eigenlijk ook wel te verklaren. De eerste X5 is in 2001 op de markt gekomen. De ontwikkeling van die auto heeft een jaar of 4 geduurd. Dus de systemen en de hardware van de auto zijn eigenlijk al gedateerd op het moment dat de auto op de markt komt. Ik heb alle opties die vanaf de fabriek beschikbaar zijn genomen, inclusief DSP unit in de radio en de 12 speakers van superieure kwaliteit (volgens BMW). Het aansluiten van een Ipod is volgens BMW Nederland onmogelijk, het upgraden van de versterkers is ook niet mogelijk, eigenlijk is er niets mogelijk wat niet in het boekje staat.

Ik heb heel veel kinderziektes zelf op moeten lossen, en ook zelf moeten betalen. De dealer verleende op een gegeven moment gewoon geen service meer. Alleen daarom voor mij nooit een BMW meer.
  #98  
Oud 06-06-08, 18:41
PatjeM49 PatjeM49 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: België
Berichten: 9
Standaard

Heb een iphone met 1.1.4 versie en carkit van BMW 520D van 2008 en de telefoon werkt perfect. Voor het gebruik v d ipod echter moet ik volgens de garage nog een extra kabel aankopen die enerzijds in de iphone past en anderzijds een dubbele uitgang heeft, usb en aux...
  #99  
Oud 06-06-08, 20:45
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Hoeft niet persé hoor. Je hebt wél een USB poort nodig. Het nadeel van de originele kabel is dat je niet altijd alle functionaliteiten hebt (browsen is niet zo eenvoudig, sommige titels worden niet weergegeven). Beveiligde nummers worden ook enkel afgespeeld via de BMW kabel, en niet via de witte Apple kabel. Ik zou hem er zeker bij kopen, is handiger in gebruik en werkt 100% zeker! Wel goed opletten dat je steeds eerst de iPhone via Bluetooth aanmeldt, en dan pas aan de USB poort aansluit.
  #100  
Oud 30-06-08, 20:50
rokla rokla is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Voorhout
Berichten: 2
Standaard BMW en iPhone

Ik heb een inbouwstation voor inbouw van elektronica in hoofdzakelijk BMW's en zodoende veel ervaring met Bluetooth en BMW.

De oudere BMW's (X3, X5, Z4 etc.) hebben een Bluetoothmodule waarvan de software niet geupdate kan worden, bij deze auto's heeft een software-update dus geen zin om het iPhoneprobleem op te lossen.

De enige oplossing voor deze auto's is hier een nieuwe Bluetooth module in te bouwen van minimaal de 13e generatie, vanaf deze generatie wordt de iPhone ondersteund.(wij voeren deze ombouw uit voor € 450,-)

De nieuwere iDrive BMW's hebben een Bluetooth module welke wel te updaten is middels een maatregelplan, vandaar dat deze BMW's uiteindelijk allemaal wel werken na een software update.

Kijk op onze website voor meer info www.thommy.nl

Groet Ronald
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G iPod-functie in BMW 1-serie probleem dbreuning iPhone accessoires en onderdelen 1 25-07-09 12:55
Iphone houder BMW Dennisf iPhone accessoires en onderdelen 17 14-04-08 22:08
Iphone in de auto inbouwen(ook BMW) truckdiver iPhone algemeen 2 15-02-08 14:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.