iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Kensington LiquidAUX for iPhone alternatief? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/23561-kensington-liquidaux-for-iphone-alternatief.html)

ego 13-10-08 11:23

Kensington LiquidAUX for iPhone alternatief?
 
HAllo,

Op de Apple US store vond ik volgend accessoire:
Apple Store (U.S.) - Kensington LiquidAUX for iPhone and iPod

Nu vind ik dat nogal duur en ik heb eigenlijk geen nood aan die afstandsbediening.

Kan die kabel eigelijk nergens anders gevonden worden? Ik heb het halve web al afgezocht.

Ik zoek een kabel die vertrekt enkel van de odnerkant van de Iphone en die een auto-oplader uitgang heeft én een aux uitgang...

Groeten,
Ego

MacDirk 06-01-09 10:29

Ego,

Heb je inmiddels al iets gevonden? Ik zoek namelijk precies hetzelfde!

ego 06-01-09 10:41

Nee, helaas. Ik vond het een te duur ding en ik heb niets anders gevonden.
Ik heb nu dus gewoon twee kabels.
1 om op te laden en 1 als Audio in/out.

Als jij alsnog een alternatief hebt gevonden, laat het aub weten...

Vandammes 08-01-09 12:15

www.pdashop.be dan iphone 3G accesoires klikken, dan houders. Vind je er wel een paar.

MacDirk 08-01-09 13:25

Wat we zoeken is een kabel die je aansluit op de dockpoort van je iphone waarna de kabel splitst naar een voedingskabel (voor in 12v) en een 3,5 mini jack (voor in aux-in).
Je hoeft dan maar 1 kabel aan te sluiten op je Iphone ipv 2 kabels.
Er zijn inderdaad genoeg kabels of active houders die opladen maar een combi van laden/audio uit via dockpoort is naar mijn weten uniek. (wat ook blijkt uit de prijs...)
Er zal toch wel een chinees zijn die zoiets voor een paar euro kan maken?

Redchilly 08-01-09 14:51

En als je nu deze kabel gebruikt met een USB lader in je aansteker?
Volgens mij ben je er dan ook. Eventueel met deze houder.

MacDirk 09-01-09 09:01

Bedankt voor de tip Redchilly! Inmiddels nog een andere oplossing gevonden:
Het wordt een apple dock in de bekerhouder. Ik heb een volvo c30 waar bekerhouder, aux-in en 12v in de middenconsole zitten. Dus zijn alle kabels netjes weggewerkt.
De AV kabel, maar dan met deze houder, hou ik in gedachte voor als er eindelijk een fatsoenlijke navigatie app (=tomtom) komt.

taim 14-08-09 11:02

Ik heb gisteren zo'n Liquidaux gekocht. Vermeld er even bij: ik heb een Prius, laatste generatie.
Ik krijg veel gepiep en ruis met dit apparaat. Heb gelezen dat je dan een ground loop isolator voor mini jack 3,5 mm moet aanschaffen, die verhelpt het probleem. Echter: deze is in Nederland nergens te verkrijgen, ook de technische dienst van Kensington NL kon me helaas niet helpen.......

Ik ga 'm nu dus maar terugbrengen naar de verkoper (A-mac in DBosch) en weer terug naar het kabeltje voor in de koptelefoonuitgang en een aparte voeding voor in de dock-uitgang. Dat werkte in ieder geval zonder die bijgeluiden, zij het qua volume net wat te zacht...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:24.