iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   de nieuwe in-ear oordopjes van Apple (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/23825-de-nieuwe-ear-oordopjes-apple.html)

mysense 18-10-08 16:16

de nieuwe in-ear oordopjes van Apple
 
hey ik heb een vraagje, zouden de nieuwe oordopjes ( http://store.apple.com/nl/product/MA850?mco=MjM4NDM) op de iPhone (1gen.) werken? het staat er niet bij, maar zou het komen omdat het een 4pins is (dus 2 voor stereo 1 voor do mic en 1 voor het volume) als ik deze zou aanschaffen zou de mic (inclusied button) dan wel werken?

dan mijn 2e vraag is 80 euro een redelijke prijs? 5Hz-21kHz met aparte tweeter en woofer? i heb gehoord dat oortjes met deze specs 300 dollar niet vreemd is. en heeft iemand ervaringe met soort gelijke oortjes, zijn ze (veel) beter dan de standaart oordopjes?

Destiny 18-10-08 18:15

Volume knop werkt volgens mij niet. De rest werkt wel. Moet je even via google zoeken.
Je antwoordt op vraag 2 is nogal moeilijk, omdat er nog geen echt goede reviews van de oordopjes zijn. Ik denk zelf dat 80 euro niet veel is voor zulke oordopjes.

mysense 19-10-08 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 207066)
Je antwoordt op vraag 2 is nogal moeilijk, omdat er nog geen echt goede reviews van de oordopjes zijn. Ik denk zelf dat 80 euro niet veel is voor zulke oordopjes.

het gaat me niet per-se om deze oortjes, volgens mij zijn ze nog niet verkrijgbaar. maar oortjes met een aparte tweeter en woofer, merk je het verschil echt? ik vind zelf dat de standaard dopjes wat bass missen. De oortjes van V-moda vind ik ook erg mooi, en liggen ongeveer in de zelfde prijsklasse, iemand een advies, de dopjes van apple, van v-moda, of misschien iets heel anders?

xa4cornelis 19-10-08 18:44

V moda zijn het beste!!!! :D

echt super sound zit er in die dingen, volgens mij kan het niet beter :D

diederikb 25-10-08 15:11

volgens steve komen die oordopjes deze maand nog uit, dat lijkt me sterk. Volgens de meeste forums werken de oordopjes wel op de 3G over de 1gen. iphone is nog niet veel info.. waarschijnlijk werkt alleen de pause & play functie.. dat zou echt jammer zijn...

Freddy 05-11-08 12:41

waar blijven ze nou :(

Boeiend 10-12-08 18:08

Ik heb ze vandaag binnen gekregen (vorige week woensdag direct besteld bij beschikbaar komen). En ik kan bevestigen dat de volume knoppen niets doen.

Destiny 10-12-08 18:37

Kun je een korte review geven :D

mysense 10-12-08 22:37

Kun je me vertellen of de mic werkt? Want dat is wel echt een must voor me.
Inderdaad, een korte review zou fijn zijn ik twijfel nog steeds

M@cer 11-12-08 18:46

Het geluid uit deze dopjes schijnt niet echt top te zijn..
Ik heb gisteren de NUFORCE NE-7M besteld, deze kosten rond de 50 euro en de reacties op head-fi.org zijn zeer positief.

mysense 11-12-08 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M@cer (Bericht 229963)
Het geluid uit deze dopjes schijnt niet echt top te zijn..
Ik heb gisteren de NUFORCE NE-7M besteld, deze kosten rond de 50 euro en de reacties op head-fi.org zijn zeer positief.

Hoe weet je dat de in ear dopjes niet zo goed zijn? En heeft die 7m ook een mic? (sorry dat ik het niet gewoon zelf opzoek maar mssh gelijk ook wel handig om erbij te zetten op het forum)

M@cer 11-12-08 19:34

Misschien even te kort door de bocht geweest, hier een link naar een review van de nieuwe oordopjes. Ze zijn niet slecht, maar voor dat geld kan je betere oordopjes krijgen. Van dual driver oordopjes verwacht je toch niet dat deze op alle categorieën voorbij gestreefd wordt door de Shure SE110.

Lightning Review: New Apple In-Ear Headphones

De NuForce die ik besteld heb hebben ook een microfoon, hier een link naar de shop waar ik ze besteld heb en een link naar de site waardoor ik deze oordopjes tegen kwam. Zodra ik ze binnen heb zal ik er wel even een stukje over schrijven en vergelijken met mijn Sony MDR-EX85 inear.

mysense 11-12-08 19:43

inderdaad ook mooie oordopjes. Alleen ben ik z'n persoon die te veel betaalt als het product er maar goed uitziet, niet dat de NuForce lelijk zijn, maar Apple weet zijn producten toch weer net dat zetje te geven. neem de mic bijvoorbeeld, erg klein maar werkt toch goed, en heeft zelfs een (of bij de in-ear 3) knopjes (die ik veel gebruik).

Boeiend 11-12-08 20:00

Als ik ze vergelijk met mijn CX-400 die ik hiervoor had zijn ze minder luid, en zit er minder bas in. Maar misschien moeten ze nog enigsinds ingespeeld worden en wordt het nog beter.

M@cer 11-12-08 20:01

De microfoon van de NuForce mag er anders ook zijn

http://www.nuforce-icon.com/gallery/.../NE-7M-mic.jpg

Ik hou ook van mooie producten, maar kijk liever wel wat verder, want geluidskwaliteit is voor mij toch het belangrijkste.

UtregCity 16-12-08 10:45

Ik heb vrijdag de "in-ears" van Apple binnengekregen! :D Ben er errug happy mee, want die std dingen gaan op een gegeven moment pijn doen aan je oren. Dit zit veel beter en met de verschillende doppies die er bij krijgt, passen ze waarschijnlijk in ieder oor. Helaas kun je ze niet heel hard zetten, mijn oren kunnen nog wel iets meer hebben... Wat zegt je? Mijn oren kunnen nog wel wat meer hebben. Ha,ha. Nee, weer een top product uit de Apple keuken. :cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:24.