//

Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g?

Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kun je de afstandsbediening wel goed gebruiken om de Parrot te bedienen en heeft de Parrot de iPhone wel gekoppeld (m.a.w. kun je de contacten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05-02-09, 14:32
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Kun je de afstandsbediening wel goed gebruiken om de Parrot te bedienen en heeft de Parrot de iPhone wel gekoppeld (m.a.w. kun je de contacten uit de iPhone zien?).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-02-09, 15:18
Wesser83 Wesser83 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik kan met de ab de parrot prima bedienen! Echter kan ik met de parrot alleen de muziekbestanden openen en afspelen. Contacten zijn niet in de parrot geïmporteerd en kan telefoonboek dus niet openen...
  #23  
Oud 05-02-09, 15:43
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik vroeg het even, omdat mijn AB een keer was leeggelopen (groene knopje bleef hangen) en dan sta je ook even raar te kijken.

Het openen van de muziekbestanden gaat via de kabel en het synchroniseren van het telefoonboek en het bellen gaat via bluetooth. Het lijkt er dus op dat je iPhone niet gekoppeld is aan de Parrot.

Even een aantal zaken die je moet checken (sorry als er wat open deuren tussen zitten, maar je weet maar nooit):
* Check of BT is ingeschakeld op je iPhone (Instellingen - Algemeen - Bluetooth).
* Check of je Parrot is gekoppeld aan de iPhone (moet je zien in het BT scherm). Bij mij staat daar "Parrot MK6100 gekoppeld". Als die er niet bij staat dan moet je vanaf de Parrot de iPhone koppelen.
* Check of je iPhone is gekoppeld bij de Parrot. Ik zie netjes "BugBoy's iPhone" op het scherm van de Parrot. Zie je niet zoiets, dan moet je even je menu in van de Parrot.

Alles lijkt erop alsof je geen bluetooth koppeling hebt. Controleer dat dus even. Nogmaals... Muziek en bellen gaan via een totaal verschillende weg (helaas), dus als muziek werkt dan zegt dat niets over het bellen.
  #24  
Oud 05-02-09, 16:03
Wesser83 Wesser83 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Hahaha... ik denk dat dit het is, want die zogenaamde open deuren waren niet open genoeg dan
Ik heb BT aangezet en ga gelijk ff proberen... denk dat het gelukt is nu hoor...

Bedankt!
  #25  
Oud 05-02-09, 16:22
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Het is ook verwarrend dat audio werkt en BT niet, dus de verwarring is niet zo gek hoor. Veel plezier ermee.
  #26  
Oud 06-02-09, 21:36
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Ik heb deze carkit vandaag binnengekregen.
Optimist dat ik ben hoop ik hem in het weekeind zelf aan te sluiten.
Ik laat weten wat mijn bevindingen zijn

Trouwens wel jammer dat je wel elke keer de iphone connector op de telefoon moet klikken. Zou handig zijn als je een cradle hebt waar je hem zo in kan schuiven..

3G 8GB btw.
  #27  
Oud 06-02-09, 21:40
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowa Bekijk bericht
Trouwens wel jammer dat je wel elke keer de iphone connector op de telefoon moet klikken. Zou handig zijn als je een cradle hebt waar je hem zo in kan schuiven.
Kijk eens naar de Brodit actieve houder (passthru). Zie:


Mijn ervaring is dat Brodit houders goed passen. Ik heb deze houder zelf ook besteld, maar ik moet het nog inbouwen.
  #28  
Oud 07-02-09, 01:36
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Ah natuurlijk.
Dacht dat het verschil tussen pasive en active wel/geen autolader was. Maar het is natuurlijk met/zonder connector.
Bovenstaande is zeker een optie.. en weer een hoop geld natuurlijk.
  #29  
Oud 08-02-09, 11:05
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Ok hij zit erin maar..
Eerst leek het alsof mijn accu leeg was, ramen gingen langzaam dicht en hij gaf een "airbag fehler" ook starten deed mijn auto niet. Na de rode en oranje draad omgewisseld te hebben deed mijn auto het weer goed.
Wanneer je bij het verwijderen van de sleutel uit het contact geen "tot ziens" in de parrot siaplay ziet zitten de rode/oranje draden verkeerd om. Dit zijn de 2 draden waar de zekeringen op zitten en zijn dus makkelijk te verwisselen.

Bluetooth bellen werkt prima.
Heb nog wel een probleem met afspelen van MP3's. Playlist en alles heeft hij maar soms heb geen geluid. Dit heeft denk ik te maken met het aansluiten van de "mute" draadjes. Hier moet ik vandaag dus nog naar kijken.
Ook wanneer ik wel muziek via de Iphone af kan spelen kan ik niet terug naar de radio functie. Ik moet dan eerst mijn Iphone ontkoppelen waarna hij weer naar de default radio funtie springt.
Beetje lang verhaal maar wanneer alles ok is zal ik posten wat ik nu uiteindelijk allemaal gedaan heb.

Edit:
Het teruggaan naar de radio was een kwestie van 2x snel op pauze klikken op de remote.
Enige probleem wat ik nu dus nog heb is dat ik wel in de Parrot display zie dat hij muziek afspeelt maar ik hoor helemaal niets.
Wel vreemd want toen alles nog niet op zijn plek zat (los aangesloten) heeft hij dit wel gedaan.

Edit2:
Alles werkt nu zoals het hoort.

Wat ik heb gedaan:
ISO stekkers gebruikt dus dat was makkelijk.
De mute stekkertjes niet aangesloten. Optie "Mute on stream" op de Parrot regeld het muten.
Rode en Oranje draad omgedraaid (zijn de draden met zekeringen) zodat bij uitschakelen "Tot ziens" in de display verschijnt.
Pairen met bluetooth ging eerst niet. SBSettings verwijderd en lukte toen wel.
Nadat de display aangaf wel muziek af te spelen maar geen geluid heb ik de Iphone opnieuw opgestart. Hierna werkt ook das.

Het was een dagje puzzelen maar toch weer 100 Euro uitgespaard.
Eindelijk handsfree bellen en al mn MP3s afspelen. Top!

Laatst gewijzigd door Nowa; 08-02-09 om 15:34.
  #30  
Oud 25-02-09, 14:24
Prick Prick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Thumbs up

Helemaal top dit, als ik het goed begrijp kost het wat maar dan heb je ook wel wat!

Wat me echter wel afvraag, hoe werkt het met podcasts?
Ik zie wel dat het met afspeellijsten etc. werkt maar over een podcast word nooit gesproken. Kan ik een door mijn podcasts bladeren en degene die ik wil luisteren selecteren?


En de video's op je iphone, kun je die ook bekijken ?
  #31  
Oud 04-03-09, 22:16
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

De functies de de IPhone heeft heeft de Parrot ook. Dus alle lijsten/albums en dus ook Podcasts kan je gewoon via de display kiezen.

Heb btw een Brodit houder gekocht die geschikt is voor een Griffin plug. (alle pluggen passen gewoon). Moet het alleen nog inbouwen. Via E-Bay was deze 20 Euro goedkoper dan in nl. Blijft het toch nog steeds erg veel geld voor een plastic houdertje...
  #32  
Oud 08-03-09, 19:06
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Hier sinds afgelopen weekend een Parrot mk9200. Weliswaar niet zelf ingebouwd, dat heb ik laten doen, maar het werkt als een zonnetje. De telefoonfuncties werken prima. Spraakherkenningssysteem is werkelijk geniaal. Ook de iPod functies werken prima. Ziet er strak uit en is makkelijk te bedienen.
Kortom: het is een duur grapje, maar de moeie waard!
  #33  
Oud 09-03-09, 10:04
kaiiestan kaiiestan is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

iemand ook al ervaring met het gebruik van SD-kaartjes? gaat dit goed?
  #34  
Oud 15-03-09, 11:52
loveloic loveloic is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

hello, ik heb net een mki9200 aangeschaft voor mijn iphone 3G en laten installeren door de garage. Ik heb moeite met de afstandsbediening, het lijkt wel of de parrot soms niet reageert, heeft iemand hier ook problemen mee?
Maar de echte vraag is of iemand audio over bluetooth aan de gang krijgt? Ik zou graag mijn muziek streamen en ik zie dat mijn garage een profiel heeft aangemaakt op deze functie, maar ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen met mijn iphone. Ik heb ergens gelezen dat de iphone A2DP ondersteunt en de parrot ook, dus het zou moeten kunnen, maar hoe configureer ik dat??!
  #35  
Oud 15-03-09, 12:27
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Fijne garage. Ik mag toch aannemen dat ze het testen en even uitleggen? Maar je iPhone ondersteund geen A2DP, maar moet via de kabel aan de onderkant aangesloten worden op de Parrot. Als je afstandsbediening het slecht doet, dan zou ik eens de batterij controleren.
  #36  
Oud 15-03-09, 16:34
BelgianBull BelgianBull is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 70
Standaard

Ik ben ook heel tevreden met mijn MKi 9200, Bluetooth met mijn iPhone werkt perfect. Aan de iPodkabel hangt iPod nano en zit proper in de handschoenkastje. Bij het eerste keer aansluiten lekker muziek van iPode nano. Nu, parkeer ik de auto voor de eerste keer met de Parrot erin. Blijf enkele uurtjes weg, dan start ik de auto weer om te vertrekken. Ik zie dat de iPhone via bluetooth verbonden is. ik zie het kleine ipod icoontje linksboven aan het scherm. Dus nano synct ook... Maar... Geen muziek van de iPod en kan ook niet via de Parrot in mijn iPod navigeren... Na uren zoeken, heb ik gevonden. Vooraleer je de motor start, de iPod nano van de kabel lostrekken, starten en wachten tot de parrot volledig is opgestart dan weer aansluiten. Gewoon geschift. Dus elke keer handschoenkastje openen, ipod van de kabel trekken, starten, dan weer koppelen en handschoenkastje dicht... Ik ben al bezig van firmware 1.04=>1.10=>1.11 nog altijd geen verandering...
  #37  
Oud 15-03-09, 18:24
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BelgianBull Bekijk bericht
Maar... Geen muziek van de iPod en kan ook niet via de Parrot in mijn iPod navigeren... Na uren zoeken, heb ik gevonden. Vooraleer je de motor start, de iPod nano van de kabel lostrekken, starten en wachten tot de parrot volledig is opgestart dan weer aansluiten. Gewoon geschift. Dus elke keer handschoenkastje openen, ipod van de kabel trekken, starten, dan weer koppelen en handschoenkastje dicht...
Dat lijkt me niet zoals het hoort. Hier zelfde opstelling, maar met een iPod classic aan de kabel. Nooit een enkel probleem gemerkt, start altijd mee zonder het dashboardkastje open te hoeven maken. Je kunt het mssn eens met een andere (geleende) iPod proberen om te zien of het aan de kit ligt of aan de iPod?
  #38  
Oud 15-03-09, 20:43
BelgianBull BelgianBull is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 70
Standaard

Welke firmware heb je? 1.04, 1.10 of 1.11?

Ik zal het eens proberen met een andere iPod.
  #39  
Oud 17-03-09, 11:07
BelgianBull BelgianBull is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 70
Standaard

zelfde probleem met een andere iPod. Ofwel heb je zo geïnstalleerd dat je parrot altijd aanstaat OF oudere firmware gebruikt.
  #40  
Oud 20-03-09, 18:30
Erik1965's schermafbeelding
Erik1965 Erik1965 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik heb 'm nu een paar weken, geinstalleerd door een mobiltronics dealer in combi met een iphone in een brodit houder zoals hierboven staat afgebeeld. Over het geheel genomen gaat het prima, maar er zijn twee puntjes:
- in de ipodfunctie moet je de shufflefunctie elke keer opnieuw instellen bij Voorkeuren. (nu begint ie telkens bij het zelfde eerste nummer....) en da's wel omslachtig (of weet iemand hoe hij de instelling bewaart??)
- af en toe doet de afstandsbediening het niet (m.n. vooruit spoelen naar volgend nummer e.d.). Nu kan dat aan de batterij liggen, maar het ding is pas vier weken geinstalleerd.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
parrot mki 9100, "works with iphone" rikkie123 iPhone accessoires en onderdelen 7 01-02-12 19:06
Iphone doet raar op carkit Parrot MKI 9200 na update IOS 4 ferrykok iPhone algemeen 21 09-09-10 14:51
Parrot MKI 9200, BT stop tijdens pairen duvel81 iPhone accessoires en onderdelen 2 30-06-10 11:49
Parrot CK V3.13 met iPhone 3G jordiavp iPhone algemeen 0 29-10-09 19:41
Iphone 3G+Parrot CK3000 obionenairobi iPhone accessoires en onderdelen 5 04-01-09 15:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.