//

Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g?

Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds vorige week heb ik ook de Parrot in mijn auto gemonteerd. Had eerst een Nokia carkit maar daarmee de bekende problemen: echo, alleen maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 16-06-09, 12:57
brandsema brandsema is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Sinds vorige week heb ik ook de Parrot in mijn auto gemonteerd. Had eerst een Nokia carkit maar daarmee de bekende problemen: echo, alleen maar kunnen opnemen via de telefoon, duurt 15 seconden voordat je de beller aan de lijn krijgt. Naar aanleiding van dit topic de Parrot gekocht via internet voor 149,- incl. verzenden.

Installatie fluitje van een cent (dank zij de berichten hier). Ik heb de brodit houder gekocht en de iphone stekker gemonteerd, lekker makkelijk. Ik loop echter toch tegen een aantal zaken aan:

- wanneer ik de Iphone in de brodit houder zet, begint de telefoon automatisch met afspelen van muziek (zelfde album, zelfde nummer). Hoe kan ik dit uitschakelen?

- Sinds een paar dagen heb ik IDA (navigatie) op de telefoon staan. Is het ook mogelijk dat de stem over de luidsprekers komt terwijl ik naar de radio of de muziek op de SD-kaart luister?

Bij de telefoon krijg ik niet meer de afbeeldingen van het album te zien bij afspelen, is dit wel mogelijk?

Ik weet het, een hoop vragen voor het eerste bericht, maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-06-09, 16:37
deembroekie deembroekie is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

als reactie op geen contacten in je parrot: dat is gek.. heb je de nieuwste firmware op je parrot gezet?

als reactie op de vragen van brandsema hierboven. ik denk dat er voor geen van je vragen een oplossing is, behalve de albumafbeelding, die optie kan je aan en uit zetten in de instellingen van de parrot.

succes

mvg
demien

Laatst gewijzigd door deembroekie; 17-06-09 om 16:40.
  #63  
Oud 19-06-09, 00:22
brandsema brandsema is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deembroekie Bekijk bericht
als reactie op geen contacten in je parrot: dat is gek.. heb je de nieuwste firmware op je parrot gezet?

als reactie op de vragen van brandsema hierboven. ik denk dat er voor geen van je vragen een oplossing is, behalve de albumafbeelding, die optie kan je aan en uit zetten in de instellingen van de parrot.

succes

mvg
demien
de afbeelding heb ik idd nog staan in de parrot (optie groot, klein, geen). Echter op de telefoon krijg ik nu zo'n hinderlijk wit vlak (accessoire aangesloten). Hier zou ik graag de albumafbeelding willen zien, en voor mij eigenlijk belangrijker: de afspeellijst.

Zou jammer wezen als er voor de rest van de vragen (voor nu) geen oplossing is. Verder doet de Parrot het goed!
  #64  
Oud 19-06-09, 20:33
deembroekie deembroekie is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandsema Bekijk bericht
de afbeelding heb ik idd nog staan in de parrot (optie groot, klein, geen). Echter op de telefoon krijg ik nu zo'n hinderlijk wit vlak (accessoire aangesloten). Hier zou ik graag de albumafbeelding willen zien, en voor mij eigenlijk belangrijker: de afspeellijst.

Zou jammer wezen als er voor de rest van de vragen (voor nu) geen oplossing is. Verder doet de Parrot het goed!
met de OS3 kan je ook via bluetooth muziek luisteren, en dan kan je wel de afbeelding zien... maar dat is een beetje scheve manier om je albumhoezen te zien... bij mij doet hij het wel gewoon goed via het kleine parrot schermpje
  #65  
Oud 23-06-09, 23:01
jvdv23 jvdv23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 62
Standaard

Kan iemand aangeven of je met de nieuwe firmware 3.0 inderdaad muziek via bluetooth kunt beluisteren?
  #66  
Oud 23-06-09, 23:03
Erik1965's schermafbeelding
Erik1965 Erik1965 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

ja, dat kan ik bevestigen!
  #67  
Oud 23-06-09, 23:06
jvdv23 jvdv23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik1965 Bekijk bericht
ja, dat kan ik bevestigen!
Bedankt. En hoe is de geluidskwaliteit van de muziek. Ik lees daar verschillende meningen over....
  #68  
Oud 23-06-09, 23:09
Erik1965's schermafbeelding
Erik1965 Erik1965 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Het is wat 'blikkerig' geluid, maar je kunt dat compenseren door de spatialisatie (een soort surround systeem) en de bassen te versterken. Het ligt ook aan de kwaliteit van de boxen in je auto....
  #69  
Oud 24-06-09, 10:33
Kenneth B. Done Kenneth B. Done is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Ik heb op 30 meter afstand met mijn iPhone in de hand gestaan, en alles klonk nog perfekt uit de speakers van mijn autoradio. Minpuntje (maar dat wordt overal al geschreven) is dat in het BT-protocol van de iPhone geen controls zitten om tracks te skippen. Dan moet je iPhone toch uit de binnenzak en in de houder, en dan kun je net zo goed muziek spelen via de connector met laadspanning. Maar goed, mijn Navigon onderbreekt mijn radio/Parrot nu met de gesproken aanwijzingen via BT...ook weer mooi. Ik kan er nog aan toevoegen dat de geluidskwaliteit waarschijnlijk minder is dan 'high end hi fi' maar in de auto is dat verschil niet zo storend, de eerste indruk is prima!

Laatst gewijzigd door Kenneth B. Done; 24-06-09 om 10:39.
  #70  
Oud 24-06-09, 11:29
bonzoo bonzoo is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik overweeg ook deze aan te schaffen, kwaliteit lijkt goed te zijn, alle 4 de boxen worden ondersteund, echter 1 ding kan ik hier niet uit opmaken of ook de fader gebruikt kan worden
  #71  
Oud 24-06-09, 12:20
Kenneth B. Done Kenneth B. Done is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Bij mij is het zo dat de Parrot alleen speelt op alle vier de speakers tegelijk (balans wel mogelijk maar geen fader), maar mijn autoradio kan nog wel 'faden'. Overigens: de Parrot heeft z'n eigen versterker, je head-unit hoeft niet aan te staan. De geluidskwaliteit van de Parrot zelf is geweldig goed voor z'n prijs, ook al is het geen high power.
  #72  
Oud 24-06-09, 13:15
bonzoo bonzoo is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

Kan je dan je geluid / faden van je Iphone via je autoradio of werkt dat niet?
  #73  
Oud 24-06-09, 14:42
DaChosen1 DaChosen1 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

kan iemand bevestigen dat muziek en Navigon ook met een Parrot 3100 via Bluetooth werkt? Het bellen etc werkt uiteraard prima met mijn Iphone en Parrot ,maar gisteren even Navigon voor het eerst geprobeerd en ik kreeg geen geluid via de Parrot maar gewoon uit de telefoon. Moet ik hier eerst iets voor instellen ofzo? Ik heb OS 3.0 Alvast bedankt,
  #74  
Oud 28-06-09, 22:05
jstuyts jstuyts is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook Navigon geinstalleerd, samen met de Bluetooth carkit (parrot mki9200) die a2dp ondersteund.

Mijn idee was het volgende:
Ik luister bijvoorbeeld naar de radio, en als de navigatie iets te vertellen heeft, gaat de radio op mute, kwekt dat mens wat ze moet zeggen, en daarna gaat de radio weer aan. Nu heb ik het wel al werkend gehad, maar nu werkt het dus maar half.

Het probleem is dat als je de navigatievrouw wilt horen, dat je je ipodmuziek op je iphone aan moet hebben. Het is eigenlijk zo dat zodra het mens de eerste zin van je route (zodra je vertrekt) heeft gezegd, je rechtsboven een play-icoontje in beeld ziet komen en de muziek gaat beginnen. Vervolgens, als je dan de muziek uit wilt zetten, gaat dat mens ook uit. Het rare is dat het mij wel gelukt is om alleen dan mens te horen zonder de ipodapplicatie op de achtergrond aan te hebben.

Het vreemde is dat dit niet gebeurd wanneer ik niet ben verbonden met die carkit. Als dan dat mens haar ding zegt, gaat de muziek niet vanzelf aan.

Iemand hier ervaring mee? Iemand misschien een oplossing, hetzelfde gehad, whatever?
  #75  
Oud 01-07-09, 22:40
deembroekie deembroekie is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

exact het zelfde gehad, met navigon software... hij ging toen even de spraak van de nav software via de bluetooth doen en dus de radio die ik aan had staan even mute.. ben er ook nog niet uit waarom..
  #76  
Oud 16-07-09, 12:06
Tranzy Tranzy is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 30
Standaard

Heb sinds gisteren plots een vreemd probleem.

Als ik via mijn Iphone, SD kaart of BT muziek wil afspelen hoor ik niets meer. Je ziet dat hij aan het spelen is maar mijn radio mute niet en hoor ook niets door de speakers behalve de autoradio. Gekke is dat ie wel mute als ik ga bellen of als ik voice menu aanzet. Dat hoor ik wel door de speakers. Dus het lijkt me geen bekabelingsprobleem?

iemand een suggestie? Heb zelf al de boel naar factory settings hersteld en zelfs de firmware 1.14a nog een keer er overheen geknald.
  #77  
Oud 24-09-09, 22:43
JVogelaar JVogelaar is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard Veel problemen met Parrot MKi9000

Ik heb veel problemen ondervonden met de Parrot MKi900 icm mijn iPhone. Ik heb van alles geprobeerd voor het goed functioneren van de carkit maar ik kan de problemen niet oplossen.

Daarom heb ik 6 problemen opgesomd en naar Parrot gestuurd voor een oplossing. Ze zeggen dat ik hem even moet laten nakijken waar ik hem gekocht heb, maar dat is bij BOL.com. Dan moet ik hem eerst weer uitbouwen en opsturen om dan maar af te wachten wat er gebeurt.

Hieronder mijn bericht aan Parrot met de opsomming van de problemen:

Parrot product: MKi9000
Software version: 1.20
Software language: Dutch
Owned for: less than a month
Mobile phone: Apple iPhone 3G, 16Gb
Car: VOLVO V 70 2001-2008
Audio system: Alpine Volvo factory


1. With the dock-connector it does not charge the iPhone enough. Playing music and running the navigation software appears to consume more battery than the Parrot MKI9000 can charge. The iPhone battery runs dead or I have to shut it down before it does but then I can't find my way without navigation software.

2. With the dock-connector, the iPhone also suddenly shuts down even though the battery is not drained. This happened several times the last week and also one time the iPhone freezed. I've never experienced this before with the iPhone.

3. With the dock-connector, music often sounds crappy. Like a cracking sound and sometimes with interrupts and stuttering.

4. With the dock-connector, when the iPod on the iPhone is not playing, the voice of the navigation software is also not played. Only when the iPod is playing then the voice of the navigation software is heared.

5. Also with the dock-connector, the MKI9000 sometimes didn't play music at all. Only after I restart the car it started playing the music again.

6. When playing music through bluetooth (a2dp), I can't use the buttons on the remote for controlling the iPod functions, play/pause, back and forward.

Zou het aan de hardware liggen en moet ik hem weer uitbouwen en terugsturen? Of zou het met een software upgrade/downgrade verbeterd kunnen worden?

Deelt iemand de ervaringen met bovenstaande problemen? Ik heb een MKi9000, maar kan me voorstellen dat het bij de MKi9100 en de Mki9200 niet wezenlijk verschilt.
Alvast bedankt.
  #78  
Oud 25-09-09, 20:12
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

1. Ik heb een 12V oplader en ook dan kan de iPhone niet echt bijladen als je aan het navigeren bent. Blijkbaar trekt die zoveel stroom, dat de iPhone niets over heeft om bij te laden. Niet zo gek, want zonder lader trekt Navigon je iPhone binnen 1.5 uur volledig leeg. Vooral een iPhone probleem.

2. Dit fenomeen ken ik niet. Gebeurt dat alleen op de dock connector?

3. Ik heb geluid via de dock connector rechtstreeks naar Aux. Dat klinkt prima. Alleen de typische telefoonstoring hoor je soms als je slecht bereik hebt.

4. Ik moet de audio ook op AUX zetten om de navigatie te horen. Lastig als je gewoon radio wilt luisteren. Is een probleem van de iPhone.

5/6. Dit probleem ken ik niet (heb ook geen Parrot MKi9000).

De meeste problemen zijn te wijten aan de iPhone en niet aan de Parrot. Voor af en toe navigatie is de iPhone prima geschikt. Ben je er echt van afhankelijk, dan kun je beter een in-car of dedicated navigatiesysteem kopen. Een andere Parrot gaat het probleem niet oplossen vrees ik.
  #79  
Oud 29-09-09, 12:01
ini1955's schermafbeelding
ini1955 ini1955 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Hallo allemaal heb een probleem.

Sinds de nieuwe firmware 3.1 wil mijn iphone geen muziek afdraaien met de parrot in de auto. heb een parrot MKI 9200 . met de 3.0 deed die het wel. We hebben de parrot ook al geupdate. Telefoneren doet die wel maar geen muziek. groetjes Ineke
  #80  
Oud 18-10-09, 19:26
naamvergeten naamvergeten is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dit probleem ook Ineke, wel met de connector toch?
Als ik hem via bluetooth audio doe pakt hij hem wel.

Ook laad hij mijn iphone v3.1.2 niet, je duwt hem in de connector, dan laat hij een paar seconde en dan knaltie eruit. Ookal heb ik de versie 1.2.1 op de carkit staan.

Heb jij exact het zelfde probleem?
Ik vermoed dat het aan de iphone versie ligt.

groetjes Dany

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ini1955 Bekijk bericht
Hallo allemaal heb een probleem.

Sinds de nieuwe firmware 3.1 wil mijn iphone geen muziek afdraaien met de parrot in de auto. heb een parrot MKI 9200 . met de 3.0 deed die het wel. We hebben de parrot ook al geupdate. Telefoneren doet die wel maar geen muziek. groetjes Ineke
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
parrot mki 9100, "works with iphone" rikkie123 iPhone accessoires en onderdelen 7 01-02-12 19:06
Iphone doet raar op carkit Parrot MKI 9200 na update IOS 4 ferrykok iPhone algemeen 21 09-09-10 14:51
Parrot MKI 9200, BT stop tijdens pairen duvel81 iPhone accessoires en onderdelen 2 30-06-10 11:49
Parrot CK V3.13 met iPhone 3G jordiavp iPhone algemeen 0 29-10-09 19:41
Iphone 3G+Parrot CK3000 obionenairobi iPhone accessoires en onderdelen 5 04-01-09 15:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.