iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/24879-ervaringen-parrot-mki-9200-iphone-3g.html)

kaiiestan 08-11-08 13:21

Ervaringen Parrot MKI 9200 en Iphone 3g?
 
De nieuwste Parrot, MKI 9200 lijkt mij een geweldig apparaat. Maar ik kan nergens vinden of deze nu goed samenwerkt met een Iphone 3G.
Het belangrijkste lijkt me op de Iphone ook oplaadt als deze via de kabel is aangesloten.

Iemand al ervaringen?

B-ass 08-11-08 21:43

Ja, ik heb vandaag de MKi9000 (zonder schermpje) in mijn nieuwe A3 geplaatst. Werkt allemaal prima, contacten importeren, voicel dailing, geluid is superieur. Ook de 3G laadt.

Echterrrr (er is altijd een echter :(), als je de iPhone aansluit gaat in accessoire modus. Dit houdt in dat je geen playlist kan kiezen of zelfs album art kunt zien. Dat is wel jammer. Ook zegt de website dat alle speakers worden gebruikt met de iPhone, dit is niet het geval. Alleen de voorste 4 (is ook genoeg) doen het.

Zit er nu over na te denken om de ouwe dension ice link plus er ook nog in te zetten en alleen de voeding van de parrot te gebruiken.

Ik ga er morgen nog even naar kijken!

kaiiestan 09-11-08 11:58

En hoe bedien je dan je muziek?

Gewoon met de knoppen van de parrot? Lijkt me lastig zoeken naar een bepaald nummer :confused:

B-ass 09-11-08 17:19

Das het probleem! Je moet iets kiezen, afspelen en dan aansluiten. Je kunt scrollen binnen het huidige album met de parrot knoppen.

frank.calje 07-12-08 12:04

Ik heb net een MKI-9200 samen met mijn 3G. Bediening werkt perfect; via schermpje en control unit kan je makkelijk kiezen tussen albums, artiesten, genres, playlists, ...

Heb er nog niet op gelet of mijn achterste speakers het mee doen, zal dat vanmiddag eens beluisteren.

Ik heb echter wel een ander probleempje... ik kan met de Parrot geen gesprek aannemen; dit moet ik nog op de iPhone doen. Daarna moet ik ook steeds eerst de audio-bron op de iPhone naar de Parrot verwijzen, daarna vlekkeloos. Mogelijk is dit wel een RTFM probleem, maar nieuwe auto, nieuwe carkit, en nieuwe telefoon is heel veel om gelijk door te lezen...

kaiiestan 07-12-08 12:22

En laad de iPhone ook op als deze via een kabel is aangesloten?

frank.calje 12-12-08 10:25

yezzz, he does

Christ 09-01-09 17:35

Ik heb een 8GB Iphone en ben benieuwd of deze ook werkt met de Parrot MKi9200. De leverancier (PDA Shop) wil hier geen garantie voor geven.

Heeft iemend hier ervaring mee??

frank.calje 11-01-09 15:19

Status 16 Gb
 
Gentlemen, alle openstaande probs met mijn 16 Gb zijn opgelost. Achterste speakers werken feilloos, aannemen van een gesprek dito.

Ik vermoed dat er voor de 8Gb geen verschil is in aansturing van de Parrot tov de 16Gb. Zijn uiteindelijk identieke toestellen...

Christ 11-01-09 21:06

frank.calje
Bedankt voor je antwoord betrffende de 8GB en de parrot MKi9200. Ik heb dit de verkoper ook voorgelegd, maar garantie weigert hij de geven. Parrot zelf geeft ook alleen aan dat alleen de 16GB compatable is. Bij alleen de MKi9100 geven ze aan dat hij compataqble is en vreemd genoeg heeft hij dan niet de zelfde mogelijkheden als de 16GB. Heeft iemand hier ervaring mee???

lucaswiersma 20-01-09 10:55

Is het al iemand gelukt om deze carkit met een 8gb werkend te krijgen? Ik krijg deze carkit binnenkort geleverd en vroeg me af of ik nog problemen kan verwachten met mn iphone.

Christ 20-01-09 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lucaswiersma (Bericht 246307)
Is het al iemand gelukt om deze carkit met een 8gb werkend te krijgen? Ik krijg deze carkit binnenkort geleverd en vroeg me af of ik nog problemen kan verwachten met mn iphone.

Ben benieuwd miiijn leverancier wilde hem hiervoor niet garanderen.

lucaswiersma 20-01-09 11:14

Binnenkort duurt bij mij ook nog wel even. auto wordt pas in maart geleverd. Maar als ik meer info heb laat ik het weten

macmouse 21-01-09 22:41

Heb de carkit vandaag gekocht en ga hem denk ik van het weekend inbouwen (rexton).. Ben benieuwd..

SanderH 23-01-09 21:15

Morgen wordt bij mij een Parrot MK9200 geinstalleerd. In de winkel al even getest of hij een iPhone 3G 8gb ziet en dat is het geval. Nam adresboek meteen over, via de kabel ook de muziek, lijkt dus prima te werken. Ik heb voor de zekerheid ook nog een mailtje gestuurd via mijnparrot.nl en kreeg het volgende antwoord:

de iPhone 3G 8GB werkt prima i.c.m. de Parrot MKi9200 en is op dit moment de beste keus als carkit voor iPhone

Ik heb er het volste vertrouwen in en zal morgen laten weten of het inderdaad allemaal goed werkt.

Update: Inmiddels geinstalleerd, werkt goed, iPod functie werkt nog niet naar behoren: geen geluid.

bugboy 26-01-09 14:36

Begrijp ik het goed dat als je een connectie hebt gemaakt met de Parrot, dat je de Parrot moet gebuiken om iets met de iPhone te doen? Ik wil namelijk gewoon ten alle tijde de iPhone kunnen bedienen op de telefoon. Dus ook tijdens een gesprek en/of het afspelen van audio.

ATT 27-01-09 23:28

Super topic dit. Ik was met een soortgelijk topic bij de buren bezig.
Goed om de vele (relatief) positieve ervaringen te horen.
Ben echter wel benieuwd naar wat jullie ervoor betaald hebben of wat het inbouwen kost.
Ik krijg bedragen voorgeschoteld tussen de 300 en 450 euro voor de carkit en inbouw.
Goedkoopste tot nu toe is bij mij de Halfords en de duurst de autodealer.
Ik ben woonachtig in Rotterdam.

Zodra ik het eea heb laten inbouwen zal ik ook eens kijken of ik een filmpje kan posten.

Groeten,

ATT

Edit: kom zojuist een advertentie tegen op marktplaats waarbij de complete set + inbouw 260,- euro kost. Ga morgen eens bellen.

Wesser83 05-02-09 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank.calje (Bericht 242614)
Gentlemen, alle openstaande probs met mijn 16 Gb zijn opgelost. Achterste speakers werken feilloos, aannemen van een gesprek dito.

Ik vermoed dat er voor de 8Gb geen verschil is in aansturing van de Parrot tov de 16Gb. Zijn uiteindelijk identieke toestellen...

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat je gesprekken kon aannemen?

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is, dat als ik een telefoon gesprek voer, ik niks over de speakers hoor, maar men mij wel kan horen via de carkit?
Hoe kan ik dit oplossen?

bugboy 05-02-09 12:00

Bij mijn oude telefoon was het belangrijk dat ik de telefoon via de Parrot aannam. Gebruikte ik de knop op de telefoon, dan werd het geluid alleen via de telefoon gestuurd. Dit is "by design", omdat je zo als het moet toch nog een privegesprek kunt voeren. Ik heb het zo aangewend om altijd op te pakken via de carkit dat ik het met de iPhone nog niet anders heb geprobeerd.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij de Parrot niet correct hebt aangesloten. Je moet wel een goede kabel hebben die geschikt is voor jouw auto. Hoor uberhaupt geluid uit de Parrot over de speakers of werkt het alleen niet met de iPhone? De microfoon doet 't altijd, omdat deze via een eigen kabel loopt en niet via de kabelboom van je caraudio.

Wesser83 05-02-09 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bugboy (Bericht 253212)
Bij mijn oude telefoon was het belangrijk dat ik de telefoon via de Parrot aannam. Gebruikte ik de knop op de telefoon, dan werd het geluid alleen via de telefoon gestuurd. Dit is "by design", omdat je zo als het moet toch nog een privegesprek kunt voeren. Ik heb het zo aangewend om altijd op te pakken via de carkit dat ik het met de iPhone nog niet anders heb geprobeerd.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij de Parrot niet correct hebt aangesloten. Je moet wel een goede kabel hebben die geschikt is voor jouw auto. Hoor uberhaupt geluid uit de Parrot over de speakers of werkt het alleen niet met de iPhone? De microfoon doet 't altijd, omdat deze via een eigen kabel loopt en niet via de kabelboom van je caraudio.

Ik kan het gesprek helemaal niet aannemen via de remote control (dus op het groene telefoontje drukken). Gesprek wordt gewoon niet geopend, dus moet hem wel via de iphone aannemen. De persoon hoort mij dan gewoon wel via m'n microfoontje...
Muziek spelen van de Iphone over de speakers heb ik geen problemen mee.

Volgens het Kram overzicht hoef ik voor mijn Seat Cordoba 2000 geen kabel aan te schaffen, is nl. een ISO kabel.
Heb wel een rode en zwarte draad en een grijze en ?? draad over. Volgens een schema op i-net hoefden deze niet aangesloten te worden (omdat het al via stekkers gaat).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.