iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Carkit, is het echt zo moeilijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/28236-carkit-echt-moeilijk.html)

absrnd 19-01-09 17:05

hier :)

DealExtreme: $19.60 AllKit Cigarette Mount Holder and Charger with Full Range FM Transmitter for iPhone and iPod

.

marcoryn 19-01-09 18:03

ziet er interessant uit iphoneaccessoires - [Autohouder/Fm-transmitter/Lader/Handsfree].
Hoe werkt de autotransmitter? is het geluid zuiver. Ik heb zelf een Belkin FM Clearscan, maar vind het geluid absoluut niet helder!! Hoge pieptoon, veel ruis

PDD 19-01-09 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manospeed (Bericht 243562)
Heb zojuist de Carcomm Cradle besteld, over een tijdje koop ik de Alpine BT radio... Ben eens benieuwd!

Ben ook voor de Carcomm Cradle. Heb nu alle forumberichten omtrent dit onderwerp gevolgd en tot nu toe is dit voor mij het beste. Opladen, muziek afspelen en bellen met een BT draadloze headset.

absrnd 19-01-09 18:42

Ik vindt het geluid prima, maar wel is het belangrijk dat je een goede lege plek op de FM band zoekt anders krijg je inderdaad ruis en storing bij de muziek


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 246001)
ziet er interessant uit iphoneaccessoires - [Autohouder/Fm-transmitter/Lader/Handsfree].
Hoe werkt de autotransmitter? is het geluid zuiver. Ik heb zelf een Belkin FM Clearscan, maar vind het geluid absoluut niet helder!! Hoge pieptoon, veel ruis


hugonijhof 19-01-09 19:15

Is crapding. Ook gehad, maar na aantal keer draaien/roteren van de beweegbare arm brak ie af. Schijnt vaker voor te komen als je de reviews leest op amazon.com. Heb nu deze:

Griffin RoadTrip met SmartScan voor de iPod en iPhone - Apple Store (Nederland)

Veel steviger. Als je hem combineert met de isonitalk van Monster Monster® iSoniTalk™ Microphone Headphone Adapter for iPhone™ in de headphone uitgang icm de aux ingang op de radio (cq cassettebandje) heb je een prachtige carkit met ook nog eens een externe microfoon.

Guest-201207191922 19-01-09 19:25

Zijn de craddles met de steun op de sigarettenplug wel stevig. Ben bang dat het hele zaakje scheef zakt. Kan me wel voorstellen dat een fm transmitter goed werk. Graag jullie ervaringen.

nick007 23-01-09 12:53

Ik heb dus zelf iets in elkaar geflanst. Van aluminium een cradle gamaakt. Hierop heb ik een "ipod" stekker geplakt. Deze stekker staat in verbinding met mijn aux ingang van mijn radio en met een sigaretten aansteker die ik onder mijn dashboard heb aangesloten zodat je er niks van ziet. Ik had al een Parrot carkit. Iedere bluetooth carkit doet het gewoon met de iphone.

Ik heb nu dus een cradle, ipod via de speakers, handsfree en stroom.

Als ik eens een keer tijd heb zal ik eens kijken of ik kan uitwerken hoe je dit kan maken.

Sultan 23-01-09 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door densanan (Bericht 242433)
Ik heb hem dus inmiddels opgehaald, rechtstreeks in de sigarettenaansteker, stekkertje onder in de Iphone en.......
er volgt een melding op de Iphone dat de accessoire niet bedoelt is voor de Iphone, vervolgens de vraag of ik ivm storingen Flightmodus wil inschakelen.
Ik klik op nee, en stel de carkit in op de frequentie van mijn autoradio
(de frequentie wordt netjes in blauwe ledjes op de carkit aangegeven) en
ik heb geluid van de Iphone over mijn autoboxen, volgens mij heb ik 6 speakers en het klinkt echt geweldig. Volume regel ik gewoon via de radio.
Bellen ben ik nog niet aan toegekomen, maar dat zal ik morgen wel even
proberen.

Deze heb ik ook sinds gisteren, en meteen even geprobeerd, maar met bellen heb ik wel storing.
Vind het er ook wel een beetje rommelig uitzien, weet niet hoelang ik hem zal gebruiken.:confused:

bugboy 04-02-09 14:13

Ik heb zelf een normale Parrot carkit en die doet het prima met de iPhone 3G. Om de Parrot in de auto op te bergen heb ik een Brodit PassThru houder gekocht.

Om muziek af te spelen over de stereo heb ik de http://www.gromaudio.com/ipod.html]G...er for iPod v2 aangeschaft. Deze kan ik aansluiten op mijn autoradio en dan heb ik het geluid via een kabel (dus geen FM transmitter). Ze hebben verschillende types voor verschillende soorten radio's. Voor mijn Mazda 6 kun je zelfs met de toetsen op het stuur de iPhone bedienen. Ook de bediening op de iPhone zelf blijft intact.

Zo ver de praktijk. Volgend weekend gaan we de boel maar eens inbouwen. :)

Leo van der Meer 21-02-09 18:05

Wat ook werkt is de carkit van Funkwerk Dabendorf. Ik het de EGO TALK en die werkt met de iphone 3G.

Deze werkt over de speakers van je radio via ISO stekkers en kan ook op fabrieks radio`s via een xtra kabelsetje.

De eerste keer moet je natuurlijk de carkit syncen met de iphone, daarna moet je de opnameknop ingedrukt houden tot de ledjes blijven branden (2sec.). Bij deze gaat het dus niet automatisch.

Guest-201207191922 21-02-09 19:26

Tot nu toe nog niets gevonden wat werkt en betaalbaar is. nl. bellen en muziek via speakers, opladen en craddle voor routenavigatie. Voorlopig extra sim aangeschaft €17,80 en met mijn oude nokia + carkit in de auto bellen. Werkt prima als je niet teveel belt of gebeld wordt. Werkt maar op 1 simkaart, dus moet je altijd 1 van beide toestellen uit hebben staan.

Rene3g 24-02-09 12:08

Als ik het goed begrijp, zou deze Bluetooth® hands free car kits made for iPod and compatible with iPhone - Parrot MKi9100 kunnen werken? voor opladen,muziek afspelen, en handsfree bellen? Ik heb een autoradio met daarop een aux ingang en een usb ingang, dus op zich het muziek luisteren gaat wel en het harder en zachter zetten ook, maar daar houd het op de stuurbediening werkt niet. Ook Kan ik daarmee "hands free" bellen alleen dan hoort de ander een echo, en werkt niet prettig.

mvreijn 11-03-09 22:40

Pff ik ben op dezelfde zoektocht gegaan voor mijn iPhone, met dezelfde 3 eisen als de topic starter.
De parrot Mki 9x00 serie lijkt de beste optie. Vooral de 9100 en 9200 zijn sjiek.

Uit het youtube filmpje blijkt dat een iPod touch oplaadt met zo'n ding. Kan iemand bevestigen dat een iphone 2G dan ook oplaadt?

Ik heb daarnaast ook gehoord dat geluid van een carkit (via een mutekabel) vaak alleen op de voorste speakers te horen is. Ervaring mee?

febe 11-03-09 23:44

Hier de Parrot mk9200i icm iPhone 2G. Werkt als een zonnetje; muziek prima, gesprekken via bluetooth ook. Opladen werkt ook. Ik leg de iPhone gewoon in het dashboardkastje. Bediening is eenvoudig, spraakherkenning fenomenaal.
Maar inderdaad; muziek alleen over de voorste speakers. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem hoor.

mvreijn 12-03-09 00:24

Super, bedankt voor je info. Het wordt een Parrot.
Dat geluid op de voorste speakers blijkt een functie van de mutecable, ik ga eens uitzoeken of ik dat niet kan omzeilen.

Heb jij geen behoefte om de iPhone in een cradle op je dashboard te hebben om hem te bedienen? Werkt de parrot zo goed?

febe 12-03-09 00:41

Ik heb de iPhone niet binnen handbereik nodig;
-de iPod functie is totaal met de parrot te bedienen (handmatig of via het bedieningspaneeltje); nummerinfo en covers komen in beeld op het scherm.
- het telefoonboek is handmatig te benaderen via het bedieningspaneeltje maar ook dat gebruik ik niet veel want de spraakherkenning werkt prima (wanneer je zegt: bel 'naam' gebeurt dat vervolgens ook; wanneer iemand met zowel prive als gsm nummer in het telefoonboek staat, wordt gevraagd 'huis' of 'mobiel', waaruit je dus vervolgens kunt kiezen.
- aannemen of weigeren van gesprekken kan ook via het paneeltje of via de spraakherkenning; het uitspreken van aannemen of weigeren is voldoende.

De iPhone ligt veilig op een antislipmatje in mijn dashboardkasje. Mijn vriend heeft een 'gewone' bluetooth telefoon en een iPod classic; als hij met de auto weg is, gebruikt hij die combinatie, ook zonder problemen. De kit herkent de verschillende telefoons nadat je ze 1 keer hebt gepaird bij het instellen. Als we allebei in de auto zitten, kunnen we handmatig kiezen via welke telefoon we willen bellen; inkomende gesprekken van beide toestellen komen via de Parrot goed binnen.

Het is geen goedkope oplossing (ik was 300 euro kwijt inclusief inbouwen), maar ik ben meer dan tevreden. Geluid via de speakers is goed; gesprekken zijn prima te verstaan aan beide kanten. Mocht jij eruit komen met die mutecable, dan hoor ik het graag overigens!

(dit lijkt potverdorie wel regelrechte reclame, maar ik ben dan ook wel heel erg blij met deze oplossing en ook dat ik nu af ben van mijn headset als ik autorijd!)

haneli 02-04-09 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duyve028 (Bericht 245924)
Ik heb deze besteld iphoneaccessoires - [Autohouder/Fm-transmitter/Lader/Handsfree] en dat was plug and play zonder rare meldingen op mijn iphone.

Hoe zijn jou ervaringen inmiddels miet deze carkit, lijkt me een prima oplossing maar werkt het ook allemaal goed??

Swizzer 02-04-09 14:42

A2DP
 
Ondertussen gaat er een update komen (OS 3) en dan zal A2DP wel beschikbaar zijn op de iPhone.
Iemand in dat geval nu wel de juiste 'all-in' carkit? Dus laden, bellen, muziek afspelen.

bugboy 02-04-09 14:45

In het geval van A2DP zou ik gewoon een Brodit houder kopen met lader en een autoradio die ook A2DP ondersteund (of een aparte Parrot).

Kilroy 02-04-09 17:09

Misschien helemaal uit de richting maar al eens gedacht aan een combi met radio? Als ik zo je wensen lees dan wil je iets dat heel netjes en goed en ook nog alle mogelijkheden ondersteund.

Ik ben zelf ook lang aan het zoeken geweest en ik wilde:
- Muziek afspelen op autoradio
- Automatisch opladen
- Zeer goede belkwaliteit (alle vlakken, stem, bediening, etc)
- Automatisch dempen radio als gesprek
- Alles met 1 simpele beweging (niet tal kabels moeten aansluiten en dingen activeren etc..)

De enige "perfecte" oplossing voor mij was een radio met ingebouwde parrot (bluetooth) en connector voor de iPhone, dit gecombineerd met de Brodit PassThrough houder. De radio in kwestie is deze: Alpine CDE-104BTi autoradio KIESKEURIG

Als je meer wilt weten laat maar horen. Ik ben voor de volle 100% tevreden over deze oplossing.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.