iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Carkit, is het echt zo moeilijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/28236-carkit-echt-moeilijk.html)

hiker 21-06-09 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 245933)
Die heb ik ook sinds een paar dagen en werkt prima, telefoongesprek via de speakers te horen en vrijwel geen ruis op de radio als muziek speelt :)
.

De vraag is nu of deze ook werkt op de 3G-S die ik besteld heb.

Verder zie ik een exta draadje met plug. Ik rij een Toyota Corolla met een eigen Toyota radio-CD-speler. Daar kan ik niets op inpluggen zo.
Dus de vraag is of deze carcit geschikt is voor de Corolla?

Swizzer 21-06-09 09:57

Het bleek achteraf dus echt zo moeilijk om een geschikte carkit te maken.
Maar ik verwacht dat de carkit die van TomTom komt precies voldoet aan de specs die ik destijds opgaf.
Afwachten....

forrestgumpx 22-06-09 11:14

Ongelofelijk dat er geen goede all-in-one oplossing is voor de Iphone.

Ik ben nog een beetje onbekend met Carkits. Maar vandaag ga ik mijn autootje ophalen en wil daarin een goede uitneembare carkit later inhebben.

Wensenlijstje
- Uitneembare carkit. (ivm slechte buurt & diefstal)
- Zowel potrait als landscape mode (ivm komende navigate apps)
- Radio/CD speler laten dimmen bij inkomend gesprek
- Bij telefoongesprek ook de mogelijkheid om uit de houder te halen. Dit is toch mogelijk via Bluetooth?
- Ondersteunt de Iphone 3.0 OS bluetooth music pairing? Anders moet ik het oplossen met een kabeltje naar mijn aux.

Mijn voorkeur gaat uit naar een gebruikersvriendelijke maar ook makkelijke oplossing. Dus eenmaal in de dock inpluggen en klaar. De aux gebruiken vind ik niet fraai, maar als het niet anders kan...Iemand enig suggesties?

Enig aanraders? Wat

Swizzer 22-06-09 11:37

Lijkt me erg eenvoudig, de TomTom houder. Landscape, laden, bellen, verwijderbaar en A2DP bluetooth zit op OS 3.0

forrestgumpx 22-06-09 12:34

wow die ziet er erg gelikt uit ja! Veel is er nog niet over te vinden en ik ben benieuwd of de carkit los te kopen is van de software.

bugboy 22-06-09 13:30

Ik snap niet wat er geweldig is aan de TomTom houder. Het is weer zo'n zuignap die er met enige regelmatig afdondert en als je het ding zelf niet voor je raam weghaalt, dan wordt het voor je gedaan.

Ook de plaats van een zuignaphouder vind ik vaak onhandig. Het zit in je directe gezichtsveld, waardoor het zicht ontneemt van het verkeer. Ook is bij een auto met een wat dieper dashboard de bediening niet handig, omdat je ver moet reiken. Verder heb je ook altijd tenminste een draad nodig voor 12V die lelijk voor de ruit hangt.

Doe mij dan liever een nette Brodit houder. Die bevestig je veel beter en de bedrading kun je dan ook prima wegwerken. In de meeste auto's heb je met de iPhone een prima GPS ontvangst, dus een externe GPS is vaak niet nodig. Het verkrijgen van een GPS fix is meestal binnen 10s gelukt en mijn positie wijkt eigenlijk nooit meer dan 5-10m af als ik kijk op Google maps. Als je dat comibineert met het kompas en het stick-to-road wat TomTom doet, dan moet het prima zonder kunnen.

Verder moet ik zien hoe onpraktisch het is dat de navigatie afgebroken wordt bij een binnenkomend gesprek. Je aandacht is dan al snel afgeleid en als de navigatie dan zonder waarschuwing is afgelopen, dan kon het nog wel eens voorkomen dat je een afslag mist. Het lijkt me wel dat je de navigatie tijdens het gesprek weer opnieuw kunt opstarten (welliswaar zonder geluid, maar dat is ook erg onpraktisch).

bugboy 22-06-09 13:42

Wil je goed geluid, een praktische bediening en een fraaie oplossing kijk dan eens naar:
  • Brodit iPhone pass-thru houder voor het netjes plaatsen van de iPhone, zonder beschadingen aan je dock connector.
  • GROM iPod adapter voor het weergeven van geluid zonder kwaliteitsverlies en bij sommige auto's met stuurbediening en volumecontrol op je radio (o.a. Mazda).
  • Parrot MK3100 met Peiker microfoon voor gewoon basic carkit functionaliteit met hoge geluidskwaliteit.
Al met al kost het wat centen, maar dan heb je het echt heel erg prettig voor elkaar (ik spreek uit ervaring). Voor af en toe gebruik is het een beetje te duur.

jvdv23 23-06-09 21:03

Kun je die Brodit houder in Landscape positie draaien of alleen verticaal?

triss 24-06-09 17:20

GoeieAvond k heb een vraag, zijn der carkits die je kan kantelen voor bv navigatie? ik wil hem alleen niet op het raam!
deze lijkt me super omdat die oplaad en een kabel naar me radio voor muziek en voor het bellebn als k het goedbegrijp.

alvast bedankt.

triss 26-06-09 17:02

Waarom reageerd niemand :S of ligt het aan mij ?

jvdv23 26-06-09 17:25

Ik heb die Brodit houder gekocht. Ik laat iets weten als ie binnen is.

nathalief 27-06-09 19:24

Ik heb de Brodit houder icm Iphone en je kan deze kantelen. Ik heb ook Navigon en da's makkelijk. Kan ik 'm ook horizontaal draaien. Kortom het antwoorde op je vraag: "ja je kan 'm draaien" :)

frankhan 30-06-09 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 245933)
Die heb ik ook sinds een paar dagen en werkt prima, telefoongesprek via de speakers te horen en vrijwel geen ruis op de radio als muziek speelt :)

.

Vrijwel? :confused: ik zoek wel door naar "geen"
Ik heb de parrot gehoord en die is erg goed.

absrnd 30-06-09 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frankhan (Bericht 314940)
Vrijwel? :confused: ik zoek wel door naar "geen"
Ik heb de parrot gehoord en die is erg goed.

met vrijwel bedoel ik dat het in de randstad wel moeilijk is om een lege plek te vinden tussen de zenders.
en waar het op plek A goed is krijg je op plek B weer een beetje ruis en moet je even bijstellen.
ik denk niet dat je daar onderuit komt.

.

bugboy 30-06-09 12:00

Even mijn ervaringen op een rijtje....

FM transmitter

  • Plus: Relatief goedkope en universele oplossing.
  • Plus: Volumebediening via de normale stereoinstallatie.
  • Plus: Automatisch opladen van de iPhone.
  • Min: Geluidskwaliteit is minder door FM modulatie.
  • Min: Af en toe moet je andere frequence opzoeken voor storingsvrij ontvangst.
  • ???: Storing van GSM bij slecht GSM ontvangst.
De FM transmitter heb ik maar een dag geprobeerd, dus daar heb ik geen recente ervaring meer mee.

Bluetooth A2DP
  • Plus: Als je autoradio/carkit A2DP ondersteund, dan geen extra's nodig.
  • Plus: Geen storing van GSM netwerk hoorbaar.
  • Plus: Geen draden nodig (dus ook geen laadfunctionaliteit).
  • Plus: Werkt ook met andere telefoons.
  • Min: Werkt alleen vanaf iPhone OS 3.0.
  • Min: Iets mindere geluidskwaliteit, maar met Parrot is het prima.
  • Min: Bediening deels via de carkit (indien niet in autoradio).
Bekabelde verbinding via dock connector
  • Plus: Beste geluidskwaliteit (afhankelijk van je eindversterker).
  • Min: Af en toe storing bij het zoeken van GSM netwerk bij slecht bereik.
  • Min: Draad nodig voor audio overdacht (ook laadfunctie).
Het verschil in geluidskwaliteit tussen A2DP en een bekabelde verbinding is in mijn auto vrijwel niet hoorbaar. De Parrot MK6100 versterker is redelijk vergeleken met mijn standaard Mazda 6 versterker. Heb je een echt goede geluidsinstallatie, dan ga je het verschil zeker horen.

De iPhone heeft een voorkeur voor A2DP boven de dock connector. Als je beide systemen hebt dan moet je elke keer terug schakelen naar de dock connector. Om die reden zit ik te denken om mijn Parrot te vervangen door een Parrot zonder A2DP.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een carkit zonder A2DP en de iPhone via de AUX ingang aansluiten op je versterker die je al in je auto hebt zitten. De beste houder is de Brodit houder (inderdaad draaibaar), maar die is relatief prijzig.

eddythepeddy 01-07-09 13:15

Jabra SP700
 
Kwas ook op zoek naar een handsfree-gadget (heb al via ebay een landscape-houder + lader voor 9eur incl verzending besteld...) en kwam op Koopjessite.nl de Jabra SP700 tegen voor 50 eur. Heb wat reviews gelezen en die zijn zonder uitzondering lovend!

Features:
  • Up to 14 hours talk time and up to 255 hours standby
  • Play calls and music from your mobile phone on your car stereo via FM and Bluetooth transmission
  • A2DP Bluetooth profile for streaming music
  • Auto-pairing for no-nonsense start up
  • Background noise reduction and echo cancellation via DSP technology
  • Night Driving Mode--no interfering lights while driving at night
  • Auto off function saves battery
  • Features Answer/end calls, Reject calls*, Voice dialing*, Last number redialing*, Mute (*phone dependent)
  • Easy to operate--gives spoken information in 10 languages (UK English, US English, Russian, French, Italian, German, European Spanish, Mexican Spanish, Brazilian Portuguese, Chinese)
  • Comes with USB charger, Car charger and visor clip
Al met al heb ik nu een vrij cleane setup zo. Niet helemaal ideaal, maar kostentechnisch prima.

forrestgumpx 01-07-09 14:28

wow, dit is echt een oplossing voor mij aangezien mijn nieuwe C1 geen a2dp ondersteunt. Deze configuratie bied meteen een handsfree oplossing en a2dp connect.

en ik woon in een vrij slechte buurt dus ik wil alles uit mijn auto kunnen halen.

super gevonden. hoe is de kwaliteit van muziek streamen?

thunder 01-07-09 15:33

Ik gebruik in de auto een Bury CC9060 carkit via BT. Daarnaast heb ik nog de KCA420i Alpine ipodunit tussen me Alpine 9853R Headunit en de Brodit 3G houder met passthrough. Hiermee kan ik zonder problemen me muziek afluisteren. Als ik gebeld word, gaat de radio op dim en neemt de Bury de zaken over. Dit zonder problemen.

eddythepeddy 01-07-09 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx (Bericht 315963)
wow, dit is echt een oplossing voor mij aangezien mijn nieuwe C1 geen a2dp ondersteunt. Deze configuratie bied meteen een handsfree oplossing en a2dp connect.

en ik woon in een vrij slechte buurt dus ik wil alles uit mijn auto kunnen halen.

super gevonden. hoe is de kwaliteit van muziek streamen?

Tja, in mijn optiek is de link tussen de iPhone en de Jabra digitaal dus geen issue, maar de zwakste schakel zit 'm in de FM transmitter normaal gesproken. Maar ik lees in verschillende online reviews dat ook die kwaliteit prima zou zijn. Zal niet 100% zijn (kan niet), maar wellicht aceptabel voor de gemiddelde gebruiker. Ik baal wel, want ik had 'm voor 48€ all-in besteld in de UK, maar nu zie ik dat 'ie voor €25 all-in op ebay te krijgen is... Sjiiiiiittttt!!

Jabra SP700 SP-700 Bluetooth Car Speaker SpeakerPhone - eBay (item 370204518528 end time Jul-19-09 17:29:45 PDT) :cool:

forrestgumpx 01-07-09 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddythepeddy (Bericht 316092)
Tja, in mijn optiek is de link tussen de iPhone en de Jabra digitaal dus geen issue, maar de zwakste schakel zit 'm in de FM transmitter normaal gesproken. Maar ik lees in verschillende online reviews dat ook die kwaliteit prima zou zijn. Zal niet 100% zijn (kan niet), maar wellicht aceptabel voor de gemiddelde gebruiker. Ik baal wel, want ik had 'm voor 48€ all-in besteld in de UK, maar nu zie ik dat 'ie voor €25 all-in op ebay te krijgen is... Sjiiiiiittttt!!

Jabra SP700 SP-700 Bluetooth Car Speaker SpeakerPhone - eBay (item 370204518528 end time Jul-19-09 17:29:45 PDT) :cool:

Maar:
Citaat:

[SIZE=6]bulk packaged, retail box NOT included to save you on shipping.[/SIZE]
Komt het dan wel heel aan en hoe zit het met garantie ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.