//

Alpine ipod radios. Wel eens Error?

Alpine ipod radios. Wel eens Error? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hebben jullie wel eens een error 01 of error 03 op je ida-x100, x200, x300 of de nieuwe x305? Ik heb de x200 gehad, heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-02-09, 16:26
ross ross is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 37
Standaard Alpine ipod radios. Wel eens Error?

Hebben jullie wel eens een error 01 of error 03 op je ida-x100, x200, x300
of de nieuwe x305?
Ik heb de x200 gehad, heb nu de x305 (geweldige radio voor mijn iphone), maar het valt me op dat ik bij beide radio's wel eens een error heb. Soms een halve dag of zo.
Iemand anders ervaring mee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-09, 02:39
girtsideskirt girtsideskirt is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard Alpine ipod radios. Wel eens Error?

Gefeliciteerd met je iDA-X305 Ik heb 'm uit Amerika geïmporteerd en 2 uurtjes geleden in mijn auto geïnstalleerd. Vet apparaat, en wat een geluid!

Maar goed, on-topic, ik heb exact hetzelfde als jij. Sterker nog, ik ben nu gelijk gaan googlen op die foutcode en kom daarom op dit forum uit. Code 03 geeft de X305 aan, hij speelt zelfs geen nummer compleet af of ik zie die error al. Erg frusty, dit.

Ik las net in de handleiding dat je zowel je X305 als je iPhone moet resetten voordat je ze voor de eerste keer koppelt... De X305 resetten, OK, maar een iPhone resetten??? Dat gaat volgens mij niet? Ik heb de iPhone 3G draaien op 2.2.1 versie... Hij is wel jailbreaked, ik weet niet of dat misschien e.e.a. verneukt t.o.v. hiervan... Ik gebruik de 'extra' functionaliteiten van de jailbreak toch niet aangezien het mijns inziens echt geen drol toevoegt, dus ik ga de originele rom er weer op plaatsen...

Ik laat het wel weten als ik vooruitgang boek... Succes ermee!
  #3  
Oud 22-03-09, 16:47
girtsideskirt girtsideskirt is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

Okee, vannacht dus mijn iPhone weer hersteld naar 'nieuw-uit-doos'-staat zonder jailbreak m.b.v. de herstel-tool in iTunes. Een tip voor de volgelingen: exporteer even je contactlijst naar Outlook of wat dan ook, want werkelijk alles gaat van je iPhone af (als je de ROM- en firmware-backup gebruikt die je creëerde toen je telefoon nog hagelnieuw was).

Daarbij ook mijn i305 gereset, wat een stuk minder pijn doet. Je hoeft immers vrijwel alleen de datum/tijd opnieuw in te stellen.

Resultaat: geen Error 03 meer

Waar ik nog wel last van heb, is dat er ineens geen geluid meer is terwijl de radio én iPhone aangeven dat er een track wordt afgespeeld. Schakel ik over op FM source > wel geluid, schakel ik terug op iPhone source > geen geluid. Het probleem wordt opgelost door de iPhone even te ontkoppelen en weer opnieuw te koppelen. Maar komop, daar heb ik geen honderden euro's voor uitgegeven, dat is gewoon een ruk-performance.

Iemand ervaringen met deze laatste situatie?
  #4  
Oud 22-03-09, 21:38
ross ross is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik had precies het zelfde. Ik had error 01 en heel zelden 03.
Ook dat geen geluid en radio wel heb ik gehad. Waardeloos. Als die het doet is het de beste radio ooit.
Ik heb de mijne teruggestuurd naar Amerika. Heeft me aardig wat geld gekost. Hier had ik er tenminste mee terug gekund voor minder als ik iets had gewacht.
Ik heb in Amerika ook al mensen gevonden met zelfde probleem. Ik heb minder fouten op mijn ida-X200 die er officieel niet eens voor geschikt is, maar ook die heeft vergelijkbare fouten. Soms pakt die m gewoon niet net als de ida-x305, maar i.p.v error 01 geeft die geen fout maar speelt niet af. Wat bij de x200 nog wel kan, dan, is dat je zelf op de iphone naar de ipod functie kan gaan en daar zelf iets selecteren. Dan speelt die via de boxen van de auto, maar je kan niet bedienen vanaf de radio. Dat kan met de x305 niet. Hij blijft vast.

Ik wacht rustig af op een echte goede autoradio die wel fatsoenlijk zonder fouten draait. Hou me op de hoogte als je een goede oplossing hebt.

Maar nogmaals, als die geen fouten zou hebben is dit echt de beste radio!.
  #5  
Oud 04-04-09, 20:45
patrickdl patrickdl is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

girtsideskirt je hebt je radio uit amerika gehaald. Kun je de radio hier wel gebruiken? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat dat niet kan vanwege de frequenties.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met Brodit actieve houder en Alpine KCE-433iv iPod kabel Rinusch iPhone accessoires en onderdelen 0 09-05-10 18:36
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 20:38
smsprobleem en vodafone bereik valt wel eens weg vinz98 Vodafone 0 27-10-09 21:39
Kan ik hem wel eens kopen ergens? borgqueenx Archief 3 12-08-08 17:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.