iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Danglet Wrist & Neck Strap (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/30855-danglet-wrist-and-neck-strap.html)

b3Gr 01-03-09 19:59

Danglet Wrist & Neck Strap
 
Danglet, halskoord voor de iphone

Vandaag (op zondag!) de envelop uit Ierland in de bus gekregen met twee Danglets, elk volgens oude Chinese traditie in een blister, die hersluitbaar is. Samen met de binnen-30-dagen retour-zonder-vragen-politiek maakt dit een goede indruk. Vanaf het moment van bestellen hebben ze er 9 dagen over gedaan om hier te komen.

Het blokje en de carabiners zien er prima uit, de nek- en polskoordjes simpel, maar functioneel. Het nekkoord had van mij wel iets langer gemogen, je kunt de iPhone nu net niet op een comfortabele lees- of game-afstand houden. Deze lengte is wel veiliger voor je iPhone en nietsvermoedende omstanders. Ik had graag gezien dat de carabiner aan het blokje had gezeten om hem dan overal aan te kunnen klikken, maar het gat in het blokje is groot genoeg om er zelf aan te hangen wat je wilt. Zo past er zelfs een grote carabiner van een centimeter of 5 op!

Wat betreft de commentaren dat het aan de dock connector ophangen van je iPhone linke soep zou zijn: een telefoon zal eerder uit je handen of van een bank of tafel vallen. Ik vind het raar dat een (video-)camera altijd een voorziening heeft om hem op- en om te hangen en een telefoon niet. Ik ben fel anti-hoesjes, dus voor mij is de Danglet erg welkom.

Ik heb voor twee Danglets € 26,45 betaald. Hierin zijn € 2,77 verzendkosten inbegrepen. Is dit duur? Ja natuurlijk, maar bij een gizmo als de iPhone weet je van tevoren dat je voor accessoires uitgemolken gaat worden.


Chris

Henri 12-03-09 15:14

Ik heb 'm ook binnen en loop regelmatig rond met iPhone om mijn nek om klanten panorama's te tonen. Ik heb er wel een langer koordje aan geklikt, de meegeleverde is inderdaad wel wat kort.

De constructie van de danglet is solide, twee metale haakjes klikken duidelijk hoorbaar in de metalen openingen in de iPhone. Ik ben niet van plan er mee te gaan slingeren zoals ze in de reclame doen maar heb er zeker goed vertrouwen in dat het goed vast blijft zitten.

Mocht de iPhone er toch een keer af donderen dan zal ik dat gelijk rapporteren hier :)

Henri 08-07-11 12:00

Update, 2 jaar later
 
Wellicht interessant voor mensen die wederom interesse hebben in de Danglet.

Ik ben nu twee jaar, (en twee iPhones) verder, gebruik de Danglet nog steeds regelmatig en de iPhone is nog nooit losgekomen. Prima ding als je je iPhone snel en makkelijk bij de hand wilt hebben!

b3Gr 08-07-11 13:14

Ook nog steeds tevreden. Met de iPhone om mijn nek is er nog nooit iets losgegaan. Het gekke is: zit de Danglet met koord in een tas, dan wil het clipje nog wel eens "de verkeerde kant opschieten". Eenvoudig te verhelpen, maar kennelijk heeft het scharniertje teveel speling. Ik was van plan om hierover aan te kloppen bij de fabrikant, maar je weet hoe dat gaat...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.