//

Ipod functie in de auto

Ipod functie in de auto discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Paar weken geleden heb ik de Alpine 103 BT aangeschaft met externe kabel die onderin de iphone gaat. Brodit houder (with pass through) en pro ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-04-09, 13:34
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard Ipod functie in de auto

Paar weken geleden heb ik de Alpine 103 BT aangeschaft met externe kabel die onderin de iphone gaat. Brodit houder (with pass through) en pro clip gekocht voor bevestiging en het is helemaal af.

Dan nu een vraag: om muziek te selecteren van de ipod-functie moet ik dit op de radio selecteren. Inderdaad het wendt wel na een tijdje maar waarom wordt dit eigenlijk geblokkeerd op de iphone zelf?

Is er een manier om dit te omzeilen? Dus dat ik gewoon op de iphone kan zien welk nummer er gespeeld wordt en ik vervolgens op de iphone nummers kan selecteren die de radio dan laat horen....
(hij is dus niet aangesloten met een Aux kabel die bovenin de iphone gaat waarbij dit wel kan)

Mijn iphone 3g is jailbroken dus misschien weet iemand hier iets voor om dit te omzeilen?

BVD,

Peer
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-04-09, 14:31
mees mees is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 89
Standaard

Ik ben niet technisch maar het viel mij op dat het bij mij precies andersom is: ik kan alleen maar selecteren via de iphone of ipod, wat ik juist weer onhandig vind..
  #3  
Oud 20-04-09, 14:49
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard

heb je dezelfde radio, kabels enz?

Zou mooi zijn want dan is het een instelling op de radio of Iphone!
  #4  
Oud 20-04-09, 15:00
mees mees is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 89
Standaard

Nee, sorry! Ik geef je een verkeerde indruk. Ik heb een radio die in de Peugeot 308 sw zit en ik heb echt geen idee wat voor kabels etc. Ik ben een technerd. Het viel me alleen op dat ik juist niet op de radio kan kiezen want dan zou ik met mijn besturing op het stuurwiel gewoon kunnen scrollen etc.
  #5  
Oud 22-04-09, 13:55
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik gebruik ook een aux kabel voor in de auto. Ik kan alleen op de ipod of iphone muziek selecteren en zien wat er speelt etc. Ik zou t dan wel weer handig vinden als je op zn minst naar t volgende nummer zou kunnen klikken gewoon via je autoradio
Verder heb ik nu het probleem dat sinds ik een tijdje die aux kabel gebruik icm me iphone, me iphone geen headsets meer pakt :S dus kan niet meer met oordopjes luisteren, das wel erg balen. Lijkt wel of kabeltje niet helemaal goed meer erin gaat ofso :s zou ik toch een verkeerd kabeltje gebruiken....? ondanks dat het past....??
  #6  
Oud 22-04-09, 14:53
tlpeter tlpeter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik heb een gateway van dension die gekoppeld zit aan mijn auto radio
Met deze gateway heb ik de keuze of ik alles via de radio wil bedienen of via de ipod/iphone

Misschien is er een optie die je in de radio kan instellen zoals ik die ook heb maar dan via de gateway

Dit is niet iets wat in de iphone ingesteld kan worden maar dit wel kan verwerken
  #7  
Oud 22-04-09, 20:24
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard

volgens mij kan ik dit niet instellen op mn radio maar ga het eens proberen. Is het bij jou (tlpeter) ook zo dat YouTube films gewoon afgespeeld kunnen worden?
Bij mij hoor ik wel geluid maar zie geen beelden. Dit is denk ik uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.

Hopelijk komt er een keer een functie bijvoorbeeld in SBsettings waar je dit uit/aan kan schakelen.....
  #8  
Oud 23-04-09, 13:42
tlpeter tlpeter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 22
Standaard

Nooit geprobeert eigenlijk
Ik gebruik geen data via 3G, ik doe alle data via Wi-Fi
Verder staat 3G bij mij nu uit omdat dit niet in het abbonement zit (zakelijk) en de kosten dan aardig oplopen
  #9  
Oud 13-05-09, 22:11
Joris Joris is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peer1985 Bekijk bericht
Paar weken geleden heb ik de Alpine 103 BT aangeschaft met externe kabel die onderin de iphone gaat. Brodit houder (with pass through) en pro clip gekocht voor bevestiging en het is helemaal af.

Dan nu een vraag: om muziek te selecteren van de ipod-functie moet ik dit op de radio selecteren. Inderdaad het wendt wel na een tijdje maar waarom wordt dit eigenlijk geblokkeerd op de iphone zelf?

Is er een manier om dit te omzeilen? Dus dat ik gewoon op de iphone kan zien welk nummer er gespeeld wordt en ik vervolgens op de iphone nummers kan selecteren die de radio dan laat horen....
(hij is dus niet aangesloten met een Aux kabel die bovenin de iphone gaat waarbij dit wel kan)

Mijn iphone 3g is jailbroken dus misschien weet iemand hier iets voor om dit te omzeilen?

BVD,

Peer
Zelf heb ik een tijdje geleden dezelfde combinatie aangeschaft. Zeer tevreden maar ik baalde ervan dat ik de muziek niet vanaf de iphone kon bedienen. Ik kreeg een wit scherm met de tekst ' accessoire aangesloten' en kon alleen via de radio bedienen. Erg onhandig. De reden is me niet duidelijk. Gelukkig heb ik een oplossing gevonden die tot nu toe zeer goed werkt. Zie iPhone MobileMusicPlayer Accessory Attached message.. Need a Hacker! - Page 3 - Mac Forums (neem aan dat deze link geen probleem vormt).

Ik heb het gemodificeerde bestandje uit de post van 8 februari 2009 gebruikt icm de instructie in de post van 4 december 2008. Was in 10 minuten gepiept. Let op, je hebt wel enige kennis van SSH etc. nodig. Vergeet ook niet een backup te maken van het originele bestand. Mocht het niet werken dan wil ik via pm proberen verder te helpen.

Laatst gewijzigd door Joris; 13-05-09 om 22:14.
  #10  
Oud 14-05-09, 09:48
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk bericht
Zelf heb ik een tijdje geleden dezelfde combinatie aangeschaft. Zeer tevreden maar ik baalde ervan dat ik de muziek niet vanaf de iphone kon bedienen. Ik kreeg een wit scherm met de tekst ' accessoire aangesloten' en kon alleen via de radio bedienen. Erg onhandig. De reden is me niet duidelijk. Gelukkig heb ik een oplossing gevonden die tot nu toe zeer goed werkt. Zie iPhone MobileMusicPlayer Accessory Attached message.. Need a Hacker! - Page 3 - Mac Forums (neem aan dat deze link geen probleem vormt).

Ik heb het gemodificeerde bestandje uit de post van 8 februari 2009 gebruikt icm de instructie in de post van 4 december 2008. Was in 10 minuten gepiept. Let op, je hebt wel enige kennis van SSH etc. nodig. Vergeet ook niet een backup te maken van het originele bestand. Mocht het niet werken dan wil ik via pm proberen verder te helpen.
Bedankt voor je tip Joris!

Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Nu heb ik (helaas ) windows dus kan ik hex edit niet gebruiken. Maar ik vraag mij nu af of dit wel nodig is.

Ik som de stappen even op die ik denk te moeten doen, corrigeer me als ik ergens wat fout doe:

- ik download de link met MobileMusicPlayer.app van post van 8 februari
- Log in met SSH
- ga naar de map van MobileMusicPlayer.app ( in private/var/stash/application.LqW6nl
- kopieer de mobilemusicplayer.app naar mn desktop voor een backup
- Vervang orginele MMP.app door gedownloade MMP.app van post van 8 februari.
- dan ga ik naar Terminal op de Iphone en voer de volgende commands uit:

21. In Terminal, type: apt-get install ldid (This installs the ldid program.)
22. In Terminal, type: ldid -S /usr/bin/launch (I don't know what this does, but KlausE says to do it.)
23. In Terminal, type: ldid -S /Applications/MobileMusicPlayer.app/MobileMusicPlayer

En klaar is kees ?!?!

Als ik het namelijk goed begrijp zitten de eerdere stappen met het hex edit al verwerkt in de download mapjes van post van 8 februari, is het niet?
En hoef ik dus niet zelf de code te veranderen..... Heb hier namelijk geen ervaring mee en heb geen zin om straks een nietwerkende ipod functie te hebben... en dan een restore uit te moeten voeren.

Hopelijk ben ik niets vergeten, zo wel zou je dit dan aan willen geven!

Bij voorbaat dank,

PS ik begin vetrouwen te krijgen dat ik eindelijk mn muziek kan bedienen zoals apple het bedoelt heeft: gewoon op de iphone ipv op je radio

thnx Peer
  #11  
Oud 14-05-09, 12:35
Joris Joris is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

@Peer: kan er geen speld tussen krijgen. Zo zou het moeten werken. Succes en laat even weten als het gelukt is.
  #12  
Oud 14-05-09, 12:59
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard

bij de eerste command opdracht krijg ik:

could not open lock file /var/lib/dpkg/lock - open (13 permission denied)
E: unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/) are you root?

wat moet ik hiermee doen?

Edit: opgelost eerst SU ROOT en dan wachtwoord invoeren ( standaard: alpine)

Alle stappen doorlopen: werkt het? nog niet!

wanneer ik op het ipod logo druk krijg ik 2 seconden het beginscherm en dan gaat ie uit......
wat doe ik fout?

bij command 2 krijg ik het volgende:
./minimal/mapping.h(54): _assert ( 2: false)

Laatst gewijzigd door peer1985; 14-05-09 om 13:13.
  #13  
Oud 14-05-09, 21:36
Joris Joris is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

@Peer: Vreemd. Heb je Erica's Utilities wel geinstalleerd? Stuur me anders via PM je telefoonnummer dan probeer ik je erdoor heen te loodsen. Zou zonde zijn als je niet binnenkort ook via de iPhone je muziek kan bedienen.
  #14  
Oud 04-01-12, 18:59
peer1985 peer1985 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 23
Standaard

Het is even geleden maar NoAccessorySplash (modmyi.com) klaart de klus!
  #15  
Oud 05-01-12, 08:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Helaas is die niet compatible met iOS 5? Ik zie alleen een versie 0.0.1 uit 2009 en een versie 1.1 laatst gewijzigd 2010. Werkt het bij jou op iOS 5, peer1985?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met iPod-functie in auto. . . Granny Smith iPhone algemeen 3 13-03-11 14:00
Windows: albumnaam in iPod-functie Diggler iTunes 1 10-03-10 21:31
iPod functie iPhone 3G Perdut iPhone algemeen 0 20-06-09 19:50
Muziek: ipod functie daanhockeyc1 Muziek, foto & video 6 08-07-08 13:45
Ipod functie beperkt ? Nielzzz Unlock [archief] 1 26-06-08 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.