iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Wat heb je allemaal nodig om je iphone netjes te houden? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/38602-allemaal-nodig-om-iphone-netjes-houden.html)

MP3-junky 18-05-08 10:15

Standaard schoonmaakdoekje: welk materiaal? ook los te koop?
 
Ik vraag me af van welk materiaal het originele "iPhone-doekje" is gemaakt.

Ik probeer het met een brillendoekje, maar deze neemt het stof niet op, zoals het iphone doekje wel doet.

Kan je een doekje van deze stof ergens los kopen?

mayo001 02-07-09 23:49

Wat heb je allemaal nodig om je iphone netjes te houden?
 
Goedenavond!

Na veel overtuigings-sessie's door mijn vader, ben ik om en krijg ik maandag mijn witte i-phone.

Ik kreeg de tip om eens op deze site te snuffelen om alvast een beetje te kijken wat me te wachten staat met de iphone.

Nou kan ik een heleboel vinden maar vraag me toch nog eventjes het volgende af:

Hoe hou ik mijn iphone netjes en zo kras-vrij mogelijk?

Heb op internet wat gesnuffeld maar je kan er zoveel voor kopen. Zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand tips?

iMario 02-07-09 23:57

iPod sok en het meegeleverde schoonmaakdoekje (zit niet bij de 3GS).

Chrisl 03-07-09 00:09

Ik heb hem altijd netjes in mijn zak en leg hem nooit zomaar op tafel of zo, altijd een onderzetter er onder.... en hij is nog NOOIT gevallen, en heb hem al ruim een jaar....

Ik heb geen hoesje en geen sticker erop...

En hij is nog helemaal netjes en krasvrij

iMario 03-07-09 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 317152)
Ik heb hem altijd netjes in mijn zak en leg hem nooit zomaar op tafel of zo, altijd een onderzetter er onder.... en hij is nog NOOIT gevallen, en heb hem al ruim een jaar....

Ik heb geen hoesje en geen sticker erop...

En hij is nog helemaal netjes en krasvrij

Eerste generatie krast ook niet zo snel hé. :)

cypher21 03-07-09 00:24

mwa, de achterkant idd minder snel dan de 3g(s) maar het scherm is het zelfde.

Ik vind persoonlijk een sok of hoesje zwaar irritant. Daarnaast vernaggelen die dingen het mooie design van de iPhone.
Een sticker op het scherm vind ik persoonlijk ook niet fijn aangezien het sliden dan niet fijn aanvoelt (en ja, heb er meerdere geprobeerd)

Kortom, niets en gewoon een beetje voorzichtig zijn ;)

Het is een gebruiksvoorwerp, dus mag best een krasje hebben.

iMario 03-07-09 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 317161)
mwa, de achterkant idd minder snel dan de 3g(s) maar het scherm is het zelfde.

Ik vind persoonlijk een sok of hoesje zwaar irritant. Daarnaast vernaggelen die dingen het mooie design van de iPhone.
Een sticker op het scherm vind ik persoonlijk ook niet fijn aangezien het sliden dan niet fijn aanvoelt (en ja, heb er meerdere geprobeerd)

Kortom, niets en gewoon een beetje voorzichtig zijn ;)

Het is een gebruiksvoorwerp, dus mag best een krasje hebben.

Vind ik niet een om op te volgen tip...

Waarom:
Ik ga altijd netjes met mijn iPhone om, paar keer per dag schoonmaken met het doekje en op het bureau ligt hij op het sokje of op iets anders, waardoor hij niet beschadigd. Buitenshuis zit hij dus ook in de iPod/iPhone sok, kan hem er makkelijk uithalen wanneer ik hem nodig ben. Als ik dit ga vergelijken met een maat van mij; Hij doet zijn iPhone gewoon los in zijn broekzak, los op tafel/bureau enz. enz.

Resultaat:
- Mijn iPhone ziet er nog goed uit. Bevat geen krassen of andere beschadigingen.

- iPhone van mijn maat bevat honderden krassen op de achterkant, op de voorkant zitten krassen en er zit stof/vuil onder het scherm.

Koop dus gewoon een hoesje, tenzij je een beschadigde iPhone wilt.

BTW, die iPod/iPhone sokjes maken je iPhone niks dikker. Ik raad ze iig aan! Gebruik ze al vanaf de eerste generatie iPhone en iPod touch. Je kan die dingen gewoon op het internet scoren voor 2-3 euro.

cypher21 03-07-09 08:35

zo heeft ieder zijn eigen ding ;)

Ik wil niet moeilijk doen als de telefoon gaat door het ding uit een sok oid te moeten halen (wordt +/- 50x per dag gebeld waarvan 80% zakelijk, dus dat wordt zwaar irritant)
Een vaste hoes maakt de telefoon dik en lelijk.

Maar goed, wil je idd niet de gemakken, maar wel een krasloze iPhone, dan kun je idd beter hoesjes/sokken/sandalen/schermprotectors gebruiken

edit: telefoon schoonmaken ;) wat is dat? Ik heb deze al anderhalf jaar oid, en het scherm is krasloos en er zit geen stof onder. Achterkant wel wat lichte krasjes, en een deukje op de hoek rechtsboven maar voor de rest issie nog top!
Ik maak het scherm zelden schoon, af en toe een x langs de pantalon halen als ie echt erg vet is :)

JSM93 09-07-09 13:44

Vooral een case beschermd hem goed.
Een sok natuurlijk ook. Een rubbere bescherming iets minder aangezien dat alleen de val voorkomt, en niet de iPhone van de val beschermd.

Bomans 09-07-09 14:09

Ik gebruik ook helemaal niets van sok of dergelijke. Vind het helemaal overbodig.
En ik heb al gemerkt dat je broekzak hem genoeg schoonveegt. Want als ik hem eruit haal zitten er weinig tot geen vlekken op. En ook geen krassen.

En is het echt nodig om dat ding elke keer op te blinken. Kan je net zo goed handschoenen aandoen, dan heb je geen vette vingers en ben je meteen van zo een lelijke hoes verlost ...

Undertaxxx 09-07-09 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 321185)
Ik gebruik ook helemaal niets van sok of dergelijke. Vind het helemaal overbodig.
En ik heb al gemerkt dat je broekzak hem genoeg schoonveegt. Want als ik hem eruit haal zitten er weinig tot geen vlekken op. En ook geen krassen.

En is het echt nodig om dat ding elke keer op te blinken. Kan je net zo goed handschoenen aandoen, dan heb je geen vette vingers en ben je meteen van zo een lelijke hoes verlost ...

Héhé klopt helemaal, beste schoonmaak procedure is gewoon in je broekzak stoppen en gewoon wandelen. Zoals hierboven ook al gemeld is vindt ik het ook erg irritant om een hoesje en dergelijke te gebruiken, aangezien dit het dagelijks gebruik toch erg stoort.

Het hangt er maar van af waar je hem exact voor gebruikt, als je een manager bent die dagelijks tig keren belt ga je niet meteen een sokje gebruiken, als je deze privé gebruikt kan je uiteraard al eens nadenken over beschmering.

Pete.Z 09-07-09 14:24

Gewoon voorzichtig zijn, en normaal mee omgaan.
Krasjes krijg je toch wel.
Al die dure doekjes is pure onzin, gewoon je broek of t-shirt gebruiken, je scherm krast daar echt niet door.

En daarnaast, het is een gebruiksartikel, niet de heilige graal, dus die paar krasjes maken niks uit.

Bordyl 09-07-09 14:30

Ik heb ook aan een sokje of 'zakje' gedacht, maar uiteindelijk heb ik dezelfde bescherming als bij mijn iPod Touch 2G gekocht: een plastiekje dat op de achterkant wordt geklikt en dat dus beschermd, en een beschermfolie op het scherm. Maakt de iPhone ietsjiepietsjie dikker, maar ik vind het best een goede bescherming.

Nadeel
De zilveren rand kan wel wat krasjes krijgen na een tijd gebruiken.

BfromB 25-07-09 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 317146)
iPod sok en het meegeleverde schoonmaakdoekje (zit niet bij de 3GS).

Toch handig zo een forum, ik heb vandaag mijn iPhone 3GS afgehaald en merkte dat het schoonmaakdoekje ontbrak. Maakte mij al ongerust, totdat ik bovenstaande informatie via een doorzoeking van het forum vond.

Dus kuisen met een (propere;)) zakdoek zou ook goed zijn?

iMario 25-07-09 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 329462)
Toch handig zo een forum, ik heb vandaag mijn iPhone 3GS afgehaald en merkte dat het schoonmaakdoekje ontbrak. Maakte mij al ongerust, totdat ik bovenstaande informatie via een doorzoeking van het forum vond.

Dus kuisen met een (propere;)) zakdoek zou ook goed zijn?

Scherm van 3GS wordt hellemaal niet vet. Doekje is dus niet nodig.

BfromB 25-07-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 329464)
Scherm van 3GS wordt hellemaal niet vet. Doekje is dus niet nodig.

Ik wist wel dat het minder "vetgevoelig" was, maar dat kuisen helemaal niet meer nodig is, is nog beter natuurlijk :)

rich156 30-07-09 23:21

in het doosje laten zitten en niet gebruiken :p:p
geintje...

ik heb zo'n rubberen case maar dat is ook niet alles, er blijft vuil in steken. een korreltje zand geeft al snel tig krassen. ook heb ik een stikker op het beeldscherm geplakt maar dat ik ook niet alles, na verloop van tijd ging hij minder plakken aan de zijkanten en rondom de home toets waardoor er toch weer vuil achter ging zitten. een sokje lijkt mij de beste optie.

lineout 31-07-09 10:40

Heb bij de t-mobile shop een siliconen sleeve en een doosje screenprotectors (3stuks inclusief doekje) gekocht.
Voordeel van zo'n siliconen sleeve is dat je m ergens tegenaan kunt zetten en hij recht blijft staan.
Die screenprotector is lekker glad en dat bedient erg prettig! (is trouwens ook zonder iets achter te laten weer te verwijderen)

Timmeh_ 31-07-09 16:12

1 Bijlage(n)
Bij de MediaMarkt liggen bij de kassa deze schoonmaak doekjes. Werken perfect! 100 stuks voor €5,-. Het is ontwikkeld voor schermen (waaronder PDA-schermen), er zit geen alcohol in en ze zijn zelf-drogend.

Jin 02-08-09 21:48

Ik heb de bodyguardz tegen de krassen. En voor de afwisseling geef ik de iPhone een andere kleurtje en pak ik 1 van de cases uit de metallic series. Heb er inmiddels in drie verschillende kleuren :)

http://www.accessoireplaza.nl/eterni...e-3g-3gs/produ
ct_info.php/products_id/1478


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.