iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   storing op auto speakers (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/38900-storing-op-auto-speakers.html)

remanus 07-07-09 00:14

storing op auto speakers
 
Hoi,

Ik heb deze kable gekocht:
Mini-review: Kensington Car Charger voor iPhone en iPod > Nieuws > iPhoneclub.nl

En deze usb aansteker plug:
DealExtreme: $4.51 Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone/iPhone 3G (1.52M-Cable)


De tulp stekkers op de aux ingang van mijn radio aan gesloten. De USB op de aansteker plug.

De iphone laat op, en speelt ook af op de radio. Dus zover perfect. Alleen krijg ik een storing over de speakers als ik hem zo aansluit.

Als ik de USB aansluit op een laptop. En verder alles hetzelfde laat zitten. Laad de iphone wel op en speelt ook muziek over de autop speakers. Maar stoort dan niet.

Kan het aan de kensington converter liggen? OF zou het in het stroom net van mijn auto zitten? Ik heb ook met een losse aansteker aansluiting rechtstreeks met de accu een verbinding gemaakt. Maar dat maakte geen verschil(storing dus.)

Ik weet ook dat er slechte reviews van de kabel tussen staan maar zoals gezegd met de laptop is er geen storing.

Iemand mischien een andere oplossing om audio af te spelen en ook op te laden?

Ik weet dat er de carcomm holder is maar dat is meteen 90 euro en kan mijn oude ipod classic niet op.

Lang verhaal, maar mischien kunnen er meer wat wijzer van worden, want de kabel is toch een mooie oplossing.

Pelle4495 07-07-09 01:09

Zet je iPhone op de vliegtuigmodus en dan is alles opgelost.

remanus 07-07-09 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelle4495 (Bericht 319567)
Zet je iPhone op de vliegtuigmodus en dan is alles opgelost.

Wat heeft airportmode te maken met storing op de audio uit van mijn iphone?

En waarom stoort hij dan niet met de laptop als stroombron?

En ik denk dat airport mode toch ook wel nadelen heeft.

cderooij 14-07-09 22:28

Ik heb een Brodit houder met lader en deze stoort ook, als ik de usb uit de lader haal dan werkt het probleemloos. Dus het lijk alsof de 12V-5V de signalen van de auto doorgeeft, je merkt duidelijk een verschil tijdens gasgeven ed.

Ik hoop dat iemand een idee heeft om dit op te lossen, vliegtuigmodus helpt iig niet, misschien met een goede adapter.

Cor

Leonk 20-07-09 09:34

ik kwam er van de week achter dat ik dit probleem ook heb.
zodra ik de iphone op de carcharger aansluit begint de radio te storen.

Zal mijn garage eens vragen.Vaak is bij zoiets ergens in de aansluiting iets niet goed.(aarding)

cderooij 20-07-09 19:25

Ik heb vandaag de carkit aangesloten via de bijgeleverde voedings adapter van de iPhone op de 230Volt aansluiting in mijn auto.
Hiermee is de ruis en storing compleet verdwenen!.

Ligt dus iig aan de sigarettenaansteker/adapter, ik ben voorlopig even gered, maar optimaal is het niet.

Cor

remanus 21-07-09 07:44

Hoi,

ik heb ondertussen mijn massa en voedings kabels verlegd. En dit had ook geen succes, dus wat over blijft is alle verschillende merken aansteker plugs te proberen.

Mocht er veranderingen zijn dan laat ik het horen.

Gr,

Manuel.

manijack 23-07-09 11:18

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een aantal oldtimers waarin een moderne autoradio misstaat dus ik heb er een versterker inzitten met een tulp naar Jack kabel, wanneer ik de iphone oplaad gaat hij dus hinderlijk brommen, kraken en piepen. Ik heb het idee dat het komt doordat de hoofdtelefoon uitgang versterkt wordt. Misschien wanneer een een stekker aan de "dock" zijde aansluit met daarop een tulp aansluiting kan het verholpen zijn. Maar om even minimaal 70 euro uit te geven om dit te proberen vind ik nogal een gok.....

remanus 23-07-09 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manijack (Bericht 328308)
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een aantal oldtimers waarin een moderne autoradio misstaat dus ik heb er een versterker inzitten met een tulp naar Jack kabel, wanneer ik de iphone oplaad gaat hij dus hinderlijk brommen, kraken en piepen. Ik heb het idee dat het komt doordat de hoofdtelefoon uitgang versterkt wordt. Misschien wanneer een een stekker aan de "dock" zijde aansluit met daarop een tulp aansluiting kan het verholpen zijn. Maar om even minimaal 70 euro uit te geven om dit te proberen vind ik nogal een gok.....


Hoi, kijk naar mijn kabel in de start post gelinkt. Goedkope kabel met dockconector. Dus ligt niet aan mij koptelefoon aansluiting.

manijack 23-07-09 23:28

idd, daar had ik even overheen gekeken........:o
Het probleem wordt dus alleen maar vreemder :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.