iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   Welke stereo bluetooth headset ondersteunt de iPhone helemaal? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/38905-welke-stereo-bluetooth-headset-ondersteunt-de-iphone-helemaal.html)

Juupke 07-07-09 00:06

Welke stereo bluetooth headset ondersteunt de iPhone helemaal?
 
Eindelijk kunnen wij nu ook zonder touwtjes in stereo muziek luisteren op onze iPhone, wat een weelde dankzij 3.0!
Helemaal perfect als er ook een microfoontje op zit zodat je gewoon kunt blijven bellen tussen het muziekluisteren door.

Er zijn een al aantal mooie stereo bluetooth headsets op de markt, maar niemand vertelt er bij of de play/pause/skip/talk functies wel worden ondersteunt door de knoppen op de headset zelf. UITPROBEREN DUS: Wie helpt mee?

Bij T-Mobile mocht ik de Bluetrek ST1 uitproberen maar na een telefoontje kon je niet meer pauzeren, skippen of starten. Heel lastig. In de handleiding stond zelfs dat de functies niet gegarandeerd worden.
Wie heeft er ervaring met bijv. de Altec Lansing Back Beat 906, de Sennheizer MM200 of MotoRokr 9S?

mscofield 22-07-09 12:37

Zou een (bijvoorbeeld Jabra) headset met 1 oortje ook dezelfde dingen kunnen, behalve dan in mono?
Want vaak ondersteunen deze wel A2DP dus je kan wel muziek luisteren, maar je kan niet nummers skippen etc?

edit: vanaf OS 3.1 zou voicedial wel moeten werken met deze headsets toch?

TomD 24-07-09 17:19

Beste Juupke, ik ben ook nog op zoek naar de ideale BT stereo Headset. Ik heb uitgeprobeerd de SE HBH-IS800, een schitterende headset, heel klein en licht met een mooi geluid. acceptabele gebruiksduur. Echter, als je loopt met de headset in gebruik (muziek) dan verlies je heel vaak even contact. dus de muziek hapert hierdoor vaak. EN DAT IS STOREND joh. Ook als je je hoofd draait valt het geluid weg. Dus dat was em niet.
Vervolgend heb ik de Nokia BH-103 geprobeerd. Een goedkoop model dat 't prima doet. Omdat de basisunit op je borst hangt heb je niet zo vaak last van uitval zoals met de SE IS800, maar soms toch wel een beetje. Alleen is 't geluid van deze headset erg slecht. (wat kun je ook verwachten voor zoweinig geld?) Dus dat was em ook niet.
Een vriend heeft de Jabra 3010 uitgeprobeerd; die beviel erg goed qua geluid, maar de functied skippen enz doen 't niet. (ook niet op de SE en de Nokia trouwens) Daarom heeft die vriend de Jabra ook niet genomen.
Ik ben dus nog steeds op zoek naar de ideale BT Stereo Headset die en een mooi geluid geeft, en niet steeds wegvalt als je je beweegt, en waarmee je de functieknoppen kunt gebruiken.
Overigens las ik gisteren iets over de specifieke BT specificaties waaraan de 3G en de 3G-S voldoen, en die gebruiks-functies zouden eigenlijk wel moeten werken?!?!?!?!?!
Ik wacht op nieuwe testresultaten van IPhone Forum leden.

Puck84 31-07-09 20:40

Ik heb sinds gisteren die van Kensington in huis gehaald.

De eerste keer deed hij een beetje lastig om connectie te maken, maar nu bolt hij schitterend. Net even staan testen buiten, zolang er een line of sight was werkte hij tot op vlotjes 40 meter van de iPhone... Als het huis er dan tussen kwam viel hij wel direct weg.

op kleinere afstanden (25-30 meter) kon er zelfs een buitenmuur tussen...

Daarnaast alleen een paar problemen als de persoon die de iPhone vast had aan het rondholen was, dan was er een beetje hapering hoorbaar...

Het grootste nadeel vind dat ze relatief groot zijn... Maar dat is gedaan voor de grotere batterij (23u luisteren in een cycle 19u gesprekstijd)

TomD 31-07-09 22:13

beste Puck84,
Kun je ook vertellen of de functies als nummer-skip en start en stop ook werken?

Puck84 31-07-09 22:29

Op de Macbook werken beide, op de iPhone alleen de start/stop helaas.

TomD 31-07-09 22:39

Puck84,
Dankjewel.
TomD

Heb zojuist op internet de Jaybird JB-200 gevonden; Is een mooi, lichtgewicht apparaat dat goed werkt met de iPhone 3G. Maar, Jaybird stelt dat alleen de start-stop functie werkt; voor de andere functies zal er een aanpassing van Apple moeten komen.
Ik denk dat ik dit model ga proberen. Deze uitvoering bevalt mij wel.

Ik heb een heleboel hele slechte reviews gelezen over de Jaybird JB-200. Ga em dus niet kopen.

Pelle4495 08-08-09 16:23

ik heb de senneheiser mm200 maar als ik hem verbind met mijn MacBook Air zeggen ze allebei dat ze verbinding hebben maar ik hoor helemaal niets.
weet iemand hoe dit kan? ik heb nog een bluetooth headset geprobeerd maar ook geen sucsess terwijl ze allemaal perfect werken op mijn iphone.
weet iemand hoe dit kan? alvast bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.