//

Bluetooth/WIFI streaming Iphone naar Stereo?

Bluetooth/WIFI streaming Iphone naar Stereo? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben haastig op zoek naar een goeie bluetooth streamer die ervoor zorgt dat ik wireless mijn audio kan afspelen vanaf mijn Iphone naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-09, 11:15
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Exclamation Bluetooth/Wi-Fi streaming Iphone naar Stereo?

Hallo,

Ik ben haastig op zoek naar een goeie bluetooth streamer die ervoor zorgt dat ik wireless mijn audio kan afspelen vanaf mijn Iphone naar mijn stereo.

(Of gewoon via Wi-Fi ..)

Zoiets als : Voiis Stereo Wireless Music Gateway. Deze is namelijk nergens meer verkrijgbaar en dateert ook alweer van jan. 2008.

Dus niet via een DOCK want dan moet ik nog steeds naar mijn Iphone lopen om andere muziek op te zetten.

Ik heb geen MAC dus via de applicatie REMOTE kan ik niks toch?

Wie helpt mij !?

alvast bedankt voor de info !!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-09, 11:43
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Hallo,
Ik heb een NSA-220+ ZyXEL Storage en een DMA-1000w ZyXEL (Google is je vriendje,...) gebruik op mijn Iphone PlugPlayer (APP) en ik stream mijn MP3´s OF van mijn Storage OF van mijn Iphone op mijn Stereo,..ik ben heel tevreden
Het gaat met elke UPnP /DLNA "box"

Oja,..over Wi-Fi dus..
  #3  
Oud 16-09-09, 12:17
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Frits bedankt voor de info!

hmm ik heb al een Media center ( HDX-1000 ) maar dat is volgens mij geen UPnP toch? Niet veel zin om een 2e Media server aan te schaffen alleen voor het streamen. En is het dan niet zo dat je alleen toegang hebt tot de harde schijf van je box? en niet dat je muziek die op je Iphone staat kunt afspelen? Want dat is eigenlijk de bedoeling.

Hier moet toch een goedkopere oplossing voor zijn niet?
  #4  
Oud 16-09-09, 12:35
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Hallo
PlugPlayer is de APP (Itunes) die je nodig hebt,.en als je je Iphone jailbreaked kan je via BossPrefs van een Iphone een UpnP server maken...

Hier wat je kan met PlugPlayer:

Control PlugPlayer from another Apple iPhone

Like listening to your iPod touch while it is docked to speakers, but hate having to physically walk over to change the playlist or volume? With PlugPlayer, you can use your iPhone to remotely control another copy of PlugPlayer.
Control a Media Renderer* from your Apple iPhone

Already have a media renderer hooked up to your stereo? No need to fumble around looking for the right remote. With PlugPlayer you can control your media renderer using your iPhone, creating a playlist from media on your media server.
No Additional Software or Configuration Required

Other solutions require proprietary software on your home computer, but PlugPlayer uses the media server you already have. Plus, PlugPlayer automatically discovers devices on your network without the need for manual configuration or settings.
Advanced Features

Of course, should your device not be discoverable due to your network circumstances, there is also a way to manually add a device. With PlugPlayer's advanced device configuration, you can stream music and video from remote servers or even over VPN. You can even use PlugPlayer to help other media renderers discover your remote servers.
  #5  
Oud 16-09-09, 13:05
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frits Bekijk bericht
Hallo
PlugPlayer is de APP (Itunes) die je nodig hebt,.en als je je Iphone jailbreaked kan je via BossPrefs van een Iphone een UpnP server maken...
Ja dat weet ik .. probleem is dat ik mijn Iphone niet wil Jailbreaken en graag volledig origineel wil houden.

Tenminste dit is mij aangeraden door meerdere personen.

Dus ben op zoek naar een manier om met een originele Iphone 3GS te streamen naar mijn stereo.

Grt. Mischa
  #6  
Oud 16-09-09, 14:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 Bekijk bericht
Ja dat weet ik .. probleem is dat ik mijn Iphone niet wil Jailbreaken en graag volledig origineel wil houden.

Tenminste dit is mij aangeraden door meerdere personen.

Dus ben op zoek naar een manier om met een originele Iphone 3GS te streamen naar mijn stereo.

Grt. Mischa
Misschien is dit een oplossing: DealExtreme: $12.99 Bluetooth 2.0 A2DP AVRCP Stereo Music Receiver and Handsfree (Black)

Kan je op je stereo aansluiten verbinding maken via je iPhone. Werkt zeer goed
  #7  
Oud 16-09-09, 16:23
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Nee dit is niet wat ik zoek .. dan moet ik nog naar deze receiver lopen om daar een ander nummer op te zetten aangezien deze via een kabel aan mijn stereo ( receiver) hangt .. Dan kan ik mijn Iphone net zo goed via een dock aansluiten. Ik wil dus echt gewoon wireless ( bluetooth of Wi-Fi ) direct vanaf mijn Iphone streamen naar mijn receiver.

Google dit maar eens : Voiis Stereo Wireless Music Gateway

Ik ben eigenlijk naar iets soortgelijks op zoek want deze kan ik nergens meer uit halen

Toch bedankt voor je tip en het meedenken !

Grt. Mischa
  #8  
Oud 16-09-09, 16:40
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Hmm ik lees net op verschillende forums dat Bluetooth streaming geen stereogeluid oplevert via de Iphone?! Iemand hier ervaring mee?

Pff wat een zoektoch
  #9  
Oud 16-09-09, 17:00
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 Bekijk bericht
Hmm ik lees net op verschillende forums dat Bluetooth streaming geen stereogeluid oplevert via de Iphone?! Iemand hier ervaring mee?

Pff wat een zoektoch
De iPhone 3G of 3GS ondersteund wel A2DP, dus stereogeluid kan wel
  #10  
Oud 16-09-09, 17:02
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Gelukkig ... nu alleen een apparaat vinden dat doet wat ik wil dan Tnx WDS!
  #11  
Oud 16-09-09, 17:06
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 Bekijk bericht
Nee dit is niet wat ik zoek .. dan moet ik nog naar deze receiver lopen om daar een ander nummer op te zetten aangezien deze via een kabel aan mijn stereo ( receiver) hangt .. Dan kan ik mijn Iphone net zo goed via een dock aansluiten. Ik wil dus echt gewoon wireless ( bluetooth of Wi-Fi ) direct vanaf mijn Iphone streamen naar mijn receiver.

Google dit maar eens : Voiis Stereo Wireless Music Gateway

Ik ben eigenlijk naar iets soortgelijks op zoek want deze kan ik nergens meer uit halen

Toch bedankt voor je tip en het meedenken !

Grt. Mischa

Wel, dat doet dat ding van DealExtreme ook Je sluit de bluetoothreceiver aan op je stereo (na verbinding te hebben gemaakt met de iPhone natuurlijk) en je kan 10m verder gaan staan met je iPhone in de hand en via je iPhone het nummer veranderen. Je moet je niet miskijken aan de knopjes op het apparaat, die dienen voor niets (enkel volume luider/stiller werkt)
In mijn ogen is dit wat je zoekt (ik heb het vergeleken met die Voiis Stereo Wireless Music Gateway en doet denk ik net hetzelfde), maar het kan natuurlijk dat je meer eisender bent. Het kost slechts 10 dollar en komt van China dus het voelt goedkoop aan, maar het doet z'n werk wel perfect.

EDIT
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 Bekijk bericht
Ik heb geen MAC dus via de applicatie REMOTE kan ik niks toch?
Remote werkt met Windows ook trouwens


Laatst gewijzigd door WDS001; 16-09-09 om 17:10.
  #12  
Oud 19-09-09, 01:19
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik heb mijn Windows-laptop, waar al mijn muzieknummers op staan, via de Apple Airport Express (€ 79,95) via Wi-Fi draadloos aangesloten op mijn stereo. De airport Express heeft zowel een digitale als een analoge uitgang, kwaliteit is top! Even remote gratis installeren op je iPhone en je kunt vanuit je luie stoel al je muziek beluisteren ;-)
  #13  
Oud 22-09-09, 10:27
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

@ Bert, Dit klopt, echter is hierbij het nadeel dat ik altijd die laptop aan moet hebben staan wil ik muziek luisteren. Dit is niet wensbaar. Ik heb het idd in deze opstelling in werking gezien en het loopt vlekkeloos .. Maar is toch jammer dat die laptop aan moet staan ..

Misschien heb ik ook wel te veel eisen .. haha.

Tnx voor de tip iig !

Grt Mischa
  #14  
Oud 22-09-09, 10:43
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Die laptop staat bij mij gewoon de hele dag aan, gewoon met de deksel op een kiertje van 5 mm, dan lijkt het nét of 'ie uitstaat ;-)
Ik zie het probleem niet hoor om deze aan te laten staan, maar goed, ieder zijn wensen. Ik vind het een groot voordeel want die ruim 6500 muzieknummers passen niet op mijn iPhone, en met zo'n collectie werkt Genius feilloos.

Laatst gewijzigd door Bert Z; 22-09-09 om 10:45. Reden: Typefoutje
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Ipod / iphone beluisteren via Bluetooth & Stereo bernard038 Muziek, foto & video 0 07-11-10 18:41
Welke stereo bluetooth headset ondersteunt de iPhone helemaal? Juupke iPhone accessoires en onderdelen 7 08-08-09 17:23
Muziek: Iphone 2G en A2DP stereo bluetooth inception Muziek, foto & video 0 27-06-09 13:58
Bluetooth Stereo adapter (A2DP) voor iPhone KSH iPhone accessoires en onderdelen 35 21-04-09 17:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:10.