iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   3G ondersteund AV kabel niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/44044-3g-ondersteund-av-kabel-niet.html)

Runaque 18-09-09 04:34

3G ondersteund AV kabel niet
 
Aangezien ik momenteel op vakantie ben in Mexico  en van de gelegenheid gebruik wou maken om "goedkoop" iPhone accessoires aan te kopen heb ik me vandaag een AV kabel aangekocht in Sears. Eens aangekomen op ons verblijf heb ik de kabel netjes aangesloten op de AV tulpaansluitingen van de TV, de USB op de lader en de iPhone op NTSC ingesteld.
Nu krijg ik het bericht dat de iPhone dit accessoire niet ondersteund en het enige dat het wel doet is geluid via de TV en het opladen van de iPhone.

Volgens Apple moet de AV kabel het doen op een iPhone 3G, dat staat duidelijk vermeld in volgende link.

iPod and iPhone: TV out support

Iemand enig idee waarom deze functie met FW 3.0.1 het niet doet? Wel belachelijk dat een duur apparaat als de iPhone dit niet ondersteund en een "goedkope" iPod wel... 

marco_sire 18-09-09 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 353358)
Aangezien ik momenteel op vakantie ben in Mexico  en van de gelegenheid gebruik wou maken om "goedkoop" iPhone accessoires aan te kopen heb ik me vandaag een AV kabel aangekocht in Sears. Eens aangekomen op ons verblijf heb ik de kabel netjes aangesloten op de AV tulpaansluitingen van de TV, de USB op de lader en de iPhone op NTSC ingesteld.
Nu krijg ik het bericht dat de iPhone dit accessoire niet ondersteund en het enige dat het wel doet is geluid via de TV en het opladen van de iPhone.

Volgens Apple moet de AV kabel het doen op een iPhone 3G, dat staat duidelijk vermeld in volgende link.

iPod and iPhone: TV out support

Iemand enig idee waarom deze functie met FW 3.0.1 het niet doet? Wel belachelijk dat een duur apparaat als de iPhone dit niet ondersteund en een "goedkope" iPod wel... 

niet elke kabel kan met elke firmware overweg. ik zou dus even teruggaan naar sears. ik had in het verleden een kabeltje die het prima deed met firmware 2.2, maar sinds 3.0 niets meer deed. heb ik maar weer een andere kabel gekocht die het weer prima doet :)

pclahsen 18-09-09 08:38

In Canada had ik zelfde probleem, ook netjes NTSC aangezet. Maar werkte pas na uit en aan doen van iPhone, misschien voor jou een oplossing?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 353358)
Aangezien ik momenteel op vakantie ben in Mexico  en van de gelegenheid gebruik wou maken om "goedkoop" iPhone accessoires aan te kopen heb ik me vandaag een AV kabel aangekocht in Sears. Eens aangekomen op ons verblijf heb ik de kabel netjes aangesloten op de AV tulpaansluitingen van de TV, de USB op de lader en de iPhone op NTSC ingesteld.
Nu krijg ik het bericht dat de iPhone dit accessoire niet ondersteund en het enige dat het wel doet is geluid via de TV en het opladen van de iPhone.

Volgens Apple moet de AV kabel het doen op een iPhone 3G, dat staat duidelijk vermeld in volgende link.

iPod and iPhone: TV out support

Iemand enig idee waarom deze functie met FW 3.0.1 het niet doet? Wel belachelijk dat een duur apparaat als de iPhone dit niet ondersteund en een "goedkope" iPod wel... 


Runaque 18-09-09 13:16

Ik kan moeilijk geloven dat er meerdere versies van de av kabel bestaan en dat elke FW versie een andere kabel vereist, dat zou pure afzetterij zijn.

Ik ga het eens proberen met de iPhone uit en aan te zetten.
Alvast bedankt voor de reacties.

Guest-20230818000136 18-09-09 13:28

Ik weet niet waar je het over hebt. Ik had laatst een AV-kabel van een vriendin van me gebruikt voor foto's en die deed het perfect op de 3.0.1. Misschien ligt het aan de app die je ermee wil gebruiken?

Runaque 18-09-09 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkieman (Bericht 353479)
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik had laatst een AV-kabel van een vriendin van me gebruikt voor foto's en die deed het perfect op de 3.0.1. Misschien ligt het aan de app die je ermee wil gebruiken?

Ik neem aan dat de AV kabel vooral gebruikt dient te worden om video podcasts en/of films weer te geven op TV. Dat het niet bedoeld is om games of internet op TV te tonen lijkt me voor de hand liggend.

Runaque 18-09-09 17:44

Ik ben er eens mee aan het proberen geweest en ik ben er in geslaagd om enkele keren beeld door te krijgen op TV, maar 10 seconden later krijg ik weer het bericht dat het accessoire niet ondersteund wordt.

apotheosis 18-09-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 353590)
Ik ben er eens mee aan het proberen geweest en ik ben er in geslaagd om enkele keren beeld door te krijgen op TV, maar 10 seconden later krijg ik weer het bericht dat het accessoire niet ondersteund wordt.

Dit komt er op als je oftewel de stekker niet goed hebt ingestoken en dus dan eens goed moet herinsteken of dat het werkelijk niet compatibel is.

Ik heb dat tege gekomen met een externe batterij voor mijn iphone;deze werkt alleen maar op de 2/3 g en niet de 3gs,44euro voor noppes betaald.Nu eentje besteld en wel oke.

Ik denk dus niet je de juiste kabel hebt voor hetgeen je wil of zoals hier gezegd zijnde het maar enkele zaken doorstuurd.

Guest-20230818000136 18-09-09 21:07

Ik weet niet hoor, maar zouden die accesoires niet overal compatible mee moeten zijn?

Verder heb ik het ding gebruikt om foto's te laten zien. Misschien heeft het te maken met een andere app.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.