//

Aansluiten via USB

Aansluiten via USB discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeie morgen, Ik ga een nieuwe autoradio kopen en wil natuurlijk dat deze enigzins competabel is met de Iphone. Als ik het goed heb moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-09, 08:43
deimos deimos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard Aansluiten via USB

Goeie morgen,

Ik ga een nieuwe autoradio kopen en wil natuurlijk dat deze enigzins competabel is met de Iphone.

Als ik het goed heb moet het een radio zijn USB en Bluetooth.
Voor een dergelijke radio ben je al snel €200.- kwijt. Een radio met alleen USB is aanzienlijk goedkoper.

Nu heb ik gehoord dat als je hem alleen via USB aansluit met Ipod-Direct de telefoon zich vliegtuigmodus zet.
Mijn vraag is nu dan ook, Klopt dit?

Als je nog wel kan bellen hoe gaat dit dan in z'n werk? besturing via iphone
praten door het microfoontje van de Iphone, geluid over autospeakers?

gr.

Deimos

Deimos
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-09, 10:16
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deimos Bekijk bericht
... Nu heb ik gehoord dat als je hem alleen via USB aansluit met Ipod-Direct de telefoon zich vliegtuigmodus zet.
Mijn vraag is nu dan ook, Klopt dit? ...
Nog nooit voorgehad. Je hebt je iets laten wijsmaken.
  #3  
Oud 14-10-09, 14:52
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Nog nooit voorgehad. Je hebt je iets laten wijsmaken.
Dat kan wel hoor, je krijgt dan de melding dat het geen officieel ondersteunde accesoire is oid. Gelukkig is dat ook op te lossen.
  #4  
Oud 14-10-09, 14:57
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat kan wel hoor, je krijgt dan de melding dat het geen officieel ondersteunde accesoire is oid. Gelukkig is dat ook op te lossen.
De iPhone zet zich niet automatisch in vliegtuigmodus. Hij vraagt erom en je moet kiezen of je dat wil of niet.

Die oplossing die jij geeft zou ik achterwege laten, want sommige niet officieel ondersteunde accesoiree vragent om die bevestiging alvorens ze werken. Met jouw oplossing krijg je niet meer die keuze en zal in sommige gevallen het accesoire dus ook niet werken.

Vandaar ook mijn vraag naar de originele file (vergeten te backuppen )

Laatst gewijzigd door Bomans; 14-10-09 om 14:59.
  #5  
Oud 14-10-09, 15:45
deimos deimos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

bedankt voor het antwoord.

heb ik gelijk een aanvullende vraag.
Als je de iphone in ipod stand gebruikt en je krijgt telefoon. gaat het geluid dan ook over de speakers van de auto net als bij de ipod-functie( overige instellingen natuurlijk niet)?

gr.
  #6  
Oud 14-10-09, 18:37
Binnenwerk Binnenwerk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Als je de iphone in [wiki=1198]iPod[/wiki] stand gebruikt en je krijgt telefoon. gaat het geluid dan ook over de speakers van de auto net als bij de ipod-functie( overige instellingen natuurlijk niet)?
Alleen als je autoradio Bluetooth heeft.
  #7  
Oud 14-10-09, 19:08
deimos deimos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Eigenlijk wel raar er is een Connectie tussen radio en iPhone die geluid kan overbrengen. Anders toch maar een radio met bt en USB

als je de oordopjes aansluit, gaat het geluid van alle functies naar de oordopjes.
deze zou je dus op een aux aansluiting van je autoradio kunnen aansluiten. Dan heb je wel het geluid op de radio maar de bediening op je Iphone.

Geeft hij met USB minder functies door?

Laatst gewijzigd door King1987; 14-10-09 om 20:56. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #8  
Oud 15-10-09, 12:23
deimos deimos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb hem vandaag in de winkel aan een Kenwood (kdc-w4544u) gehangen.

De telefoon gaat dan direct in Ipod modus. deze speeld hij natuurlijk gewoon af via de radio. overige geluiden als apps en telefoon werken dan niet. Je zal de verbinding moeten afbreken wil je gaan bellen oid. (als je gebeld word breekt hij wel gewoon in).
  #9  
Oud 15-10-09, 12:54
Binnenwerk Binnenwerk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb in mijn auto een Kenwood BT8044U. Je kan bij veel radio's kiezen tussen handbediening en radiobediening van je iPod/iPhone wanneer deze met USB is aangesloten. Laat je niet van de wijs brengen door meteen een duur kabeltje erbij te kopen; meestal werkt je "witte" kabel ook gewoon.

De stem van mijn Navigon komt gewoon over de muziek heen (muziek gaat dan zachter, op de achtergrond). Ook lees ik op andere fora dat bijvoorbeeld geluid van een youtube filmpje ook gewoon wordt doorgegeven.

De telefoonfunctie breekt via BT gewoon "in", muziek wordt dan zelfs gepauzeerd. Dit omdat je natuurlijk ook elke andere telefoon kan pairen met je radio, ook als je een "gewone" iPod o.i.d. aan je USB hebt hangen. De telefoon hoeft dan helemaal niet aangesloten te zijn.

Overigens zijn radio's met een aux-in op de voorzijde en Bluetooth tegenwoordig niet zo duur meer. Een kabeltje jack-jack en je bent er.
  #10  
Oud 15-10-09, 13:29
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard

Een andere optie is gewoon de aansluiting van de headset gebruiken als je autoradio een AUX ingang heeft (2x 3,5 steker). Werkt prima (Volvo V50 met aparte AUX-aansluiting) en kost bijna niets.
  #11  
Oud 15-10-09, 14:08
deimos deimos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

ik had gehoopt dat ik er met alleen een usb klaar mee zou zijn.
Denk dat ik voor een ipod direct radio ga met Aux-aansluiting voor de overige functies.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
USB XC60 geeft usb onleesbaar jkl iPhone algemeen 2 04-12-11 11:41
usb stick aansluiten op ipad Merlin iPad algemeen 2 15-06-10 18:52
iphone 3gs wil niet meer aansluiten op pc. usb probleem? aabullets iPhone algemeen 0 23-03-10 14:05
iPhone aansluiten op USB 1.1 ?? Sjaak68 iPhone algemeen 2 20-05-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.